تبلیغات نصب اپلیکیشن چیست؟

وقتی که صحبت از تبلیغ در گوگل به میان می‌آید اکثر افراد به تبلیغات سرچ یا یویتویب گوگل فکر می‌کنند؛ اما مدل دیگری از تبلیغات به اسم تبلیغات نصب اپلیکیشن در این شبکه بزرگ وجود دارد که به خوبی می‌تواند باعث افزایش درآمد توسعه‌دهندگان موبایلی شود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شکی نیست که امروزه اپ‌های موبایلی جایگاه ویژه‌ای در زندگی همه ما داشته و شرکت‌های توسعه‌دهنده بزرگی در این حوزه قرار گرفته‌اند که طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های موبایل را به کاربران خود عرضه می‌کنند. اما آیا همه آن‌ها موفق می‌شوند که به خوبی اپلیکیشن خود را به تعداد زیادی از کاربران معرفی کنند؟ البته که نه.

فرقی نمی‌کند که توسعه‌دهنده دستگاه‌های اندروید بوده یا اپ‌های IOS را طراحی کرده‌ باشید؛ وجود تعداد زیادی از اپ‌های مختلف، دنیای اپلیکیشن‌های موبایل را به یک بازار رقابتی تبدیل کرده است که در آن توسعه‌دهندگان باید از متدهای نوین مارکتینگ برای معرفی اپ خود به کاربران استفاده کنند. تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل یکی از این متدهای پیشرفته می‌باشد که شما برای انجام آن تنها نیاز به ساخت اکانت گوگل ادز خود دارید.

تبلیغات نصب اپلیکیشن چیست؟

همان‌طور که از نام آن پیداست؛ تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل یکی از چندین متد تبلیغاتی گوگل می‌باشد که به صورت اختصاصی برای پروموت کردن اپلیکیشن شما در شبکه‌ها و پلتفرم‌های متعلق به گوگل طراحی شده است. به بیانی ساده با استفاده از این نوع تبلیغات شما قادر خواهید بود اپلیکیشن خود را در شبکه‌هایی همچون سرچ گوگل، گوگل پلی، یوتیوب و سایر پلتفرم‌های دیگر به طیف گسترده‌ای از کاربران نشان دهید.

اساس کار کمپین‌های اپ گوگل ادز بدین گونه است که در آن شما متن تبلیغاتی، ‌تعداد تصویر برای تبلیغات، اهداف و بودجه خود را برای گوگل مشخص کرده و گوگل به صورت اتوماتیک تبلیغات شما را راه‌اندازی کرده و اپلیکیشن شما را به کاربرانی نشان می‌دهد که به حوزه فعالیت آن علاقه‌مند هستند. در این میان الگوریتم گوگل در طول زمان و با تست کردن ترکیب‌های مختلف تبلیغاتی، بهترین ترکیب را برای شما پیدا کرده تا نتیجه دلخواه شما از تبلیغات برایتان حاصل شود.

انواع اهداف تبلیغاتی در کمپین‌های اپ گوگل ادز

برای سفارش تبلیغات نصب اپلیکیشن، ‌گوگل 2 هدف متفاوت برای کاربران قرار داده است که هزینه تبلیغات و نوع هدف‌گیری کاربران بر اساس آن‌ها مشخص می‌شوند:

  • هزینه به ازای هر نصب (CPI): چنانچه شما به تازگی اپلیکیشن خود را لانچ کرده و تعداد کاربران زیادی ندارید؛ انتخاب این نوع از متد تبلیغاتی کاربرد زیادی برای شما خواهد داشت. در این روش با توجه به بودجه‌ای که برای تبلیغات خود در نظر گرفته‌اید؛ گوگل سعی می‌کند حداکثر تعداد نصب‌های ممکن را برای اپلیکیشن شما فراهم کند. همان‌طور که نام این نوع از متد تبلیغاتی نیز بیان می‌کند؛ در این روش شما تنها زمانی به گوگل پول پرداخت می‌کنید که کاربران اپلیکیشن شما را نصب کرده باشند.

هزینه به ازای هر اقدام (CPA): در این روش گوگل با توجه به بودجه شما آن دسته از کاربرانی را هدف قرار می‌دهد که احتمال تکمیل‌ اکشن‌هایی در داخل اپ (in-app purchases) از سمت آن‌ها بیشتر می‌باشد. به بیانی ساده شما با انتخاب این روش، برای گوگل تعریف می‌کنید که تبلیغات شما را به کسانی نشان دهد که احتمالاً می‌خواهند اعمال خاصی مثل خرید درون برنامه‌ای را در اپلیکیشن شما انجام دهند. توجه داشته باشید که با انتخاب این گزینه، شما به ازای هر اکشنی که کاربران در اپلیکیشن شما انجام دهند هزینه پرداخت می‌کنید.

چرا باید از تبلیغات نصب اپلیکیشن استفاده کنیم؟

همان‌طور که در ابتدا این مقاله عنوان کردیم؛ امروزه اپلیکیشن‌های موبایل به عنوانی بخشی جداناپذیر از زندگی ما شناخته شده و هر روزه علاقه افراد برای استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل برای انجام کارهای روزانه خود افزایش می‌یابد. اما شما به عنوان یک توسعه‌دهنده باید به این موضوع توجه کنید که ساخت و انتشار اپلیکیشن اولین قدم برای کسب درآمد از آن است.

شما باید بتوانید به خوبی کاربران هدف خود را شناسایی کرده و اپ خود را به آن‌ها معرفی کنید. در چنین شرایطی است که استفاده از تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل ادز می‌تواند تعداد نقش بسزایی در افزایش تعداد کاربران اپ شما داشته باشد.

دسترسی به طیف گسترده‌ای از کاربران:

یکی از مزیت‌های بزرگ کمپین‌های اپ گوگل ادز دسترسی گسترده آن‌ها به تعداد زیادی از مخاطبان می‌باشد. پلتفرم‌هایی همچون سرچ گوگل، یوتیوب و گوگل پلی شبکه‌های بزرگی هستند که همگی دارای مخاطبان هدف شما می‌باشند. با استفاده از تبلیغات نصب اپلیکیشن می‌توانید تبلیغ خود را به این مخاطبان هدف نشان داده و آن‌ها را به کاربران جدید اپ خود تبدیل کنید.

هدف‌گیری دقیق:

الگوریتم گوگل از فاکتورهای مختلفی همچون داده‌های کاربران و سابقه سرچ آن‌ها برای پیدا کردن مخاطبان هدف تبلیغات شما استفاده می‌کند. این موضوع بدان معناست که تبلیغات شما به کاربرانی نشان داده می‌شود که علایق آن‌ها مرتبط با موضوع اپلیکیشن شما بوده و احتمال درگیری با اپ و تکمیل خرید‌های درون برنامه‌ای از سمت آن‌ها بالا می‌باشد.

تبلیغات به‌صرفه:

وجود استراتژی‌های مختلف قیمت دهی و انعطاف در تعیین بودجه تبلیغاتی مواردی هستند که تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل ادز را به یکی از به‌صرفه‌ترین گزینه‌های تبلیغاتی برای توسعه‌دهندگان تبدیل کرده‌اند. البته که به واسطه پایین بودن رقابت در این نوع از تبلیغات در کشور ما، توسعه‌دهندگان ایرانی به مراتب هزینه کمتری را در مقایسه با سایر کشورها برای پروموت کردن اپلیکیشن خود پرداخت می‌کنند.

امکان بررسی نتیجه تبلیغات:

امکان مشاهده نتیجه تبلیغات و بودجه صرف‌شده برای کمپین‌های تبلیغاتی، از موارد مهمی هستند که وجود آن‌ها در هر نوع از متد تبلیغاتی ضروری می‌باشد. کمپین‌های اپ گوگل ادز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با بررسی مواردی همچون تعداد نصب‌های انجام‌شده، تصویر دقیقی از نتیجه تبلیغات خود داشته باشید.

ترفندهای استفاده از تبلیغات نصب اپلیکیشن

فرقی نمی‌کند که یک بازاریاب باتجربه بوده و یا اینکه توسعه‌دهنده اپلیکیشن باشید؛ یک سری از ترفندها در پروسه سفارش تبلیغات نصب اپلیکیشن وجود دارند که استفاده خلاقانه از آن‌ها به شما کمک می‌کند تا نتیجه بهتری از کمپین‌های تبلیغاتی خود بگیرید.

اهداف تبلیغاتی خود را به خوبی مشخص کنید

انتخاب هدف کمپین‌های تبلیغاتی، ‌اولین قدمی است که باید در پروسه تبلیغ اپلیکیشن خود در گوگل بردارید. آیا می‌خواهید تعداد کاربران اپلیکیشن خود را افزایش دهید یا اینکه ترجیح می‌دهید کاربران را به سمت تکمیل اکشن‌های خاصی در داخل اپ سوق دهید؟ مشخص کردن دقیق اهداف تبلیغات این امکان را به شما می‌دهد تا مسیر درستی را برای تبلیغات خود انتخاب کنید تا بیشترین استفاده را از بودجه تبلیغاتی خود داشته باشید.

بودجه منطقی برای تبلیغات خود در نظر بگیرید

انتخاب بودجه منطقی برای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از موارد ضروری است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. اگر در ابتدا راه هستید؛ پیشنهاد ما به شما این است تا با بودجه کم شروع کرده و پس از مدتی که با فضا تبلیغات نصب اپلیکیشن و علایق کاربران خود آشنا شدید؛ به مرور بودجه تبلیغاتی خود را افزایش دهید. دقت داشته باشید که به خوبی نحوه عملکرد تبلیغات و مصرف بودجه خود را رصد کنید تا حداکثر استفاده از بودجه خود را داشته باشید.

به تمام جزئیات تبلیغ خود توجه کنید

طراحی متن تبلیغاتی خلاقانه، استفاده از عکس‌های جذاب و به کار بردن CTAهای قانع‌کننده، از مواردی هستند که مجموع همه آن‌ها در نهایت منجر به افزایش تأثیرگذاری تبلیغات شما شده و نتایج بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. بنابراین حتماً توجه به جزئیات در طراحی فاکتورهای مختلف تبلیغات خود را در اولویت قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.