چگونه در سه روز مشهد را بگردیم؟

این روزها مشهد در صدر محبوب‌ترین شهرهای مسافران در ایران قرار گرفته و بلیط تبریز مشهد، یکی از پرتقاضاترین بلیط‌هاست. نام مشهد از گذشته‌های دور یادآور زیارت حرم امام رضا (ع) بوده؛ اما این روزها با گسترش همه‌جانبه شهر و تبدیل‌شدن آن به دومین شهر بزرگ ایران از نظر مساحت، جاذبه‌های گردشگری آن هم توسعه پیدا کرده‌اند. در حال حاضر مشهد با داشتن بهترین و پرطرف‌دارترین مکان‌های تفریحی، با عنوان یک قطب گردشگری مهم در شمال شرق کشور شناخته می‌شود. این مقاله مهم‌ترین نقاط گردشگری شهر مشهد را به شما معرفی می‌کند و به شما ایده می‌دهد که چطور برای یک سفر کوتاه برنامه‌ریزی کنید تا بهترین تجربه را بسازید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بهترین تفریحات مشهد را بشناسید

امکان ندارد در شهر مشهد حوصله‌تان سر برود، به هر طرف که سر بچرخانید یک مکان تفریحی جذاب در انتظار شما است، اما زمانی‌که سفرتان فشرده باشد، باید از قبل برای تفریح و سرگرمی‌تان برنامه بچینید تا نهایت استفاده را از سفرتان ببرید. اگر بلیط تبریز مشهد را تهیه کرده‌اید و نمی‌دانید در زمان کم چطور به همه جاذبه‌های مشهد سر بزنید، با این مقاله می‌توانید با تفریحات مشهد بیشتر آشنا شوید و با یک برنامه درست طی سه روز، محبوب‌ترین مکان‌های این شهر را ببینید.

روز اول را به طبیعت‌گردی اختصاص دهید

مشهد، طبیعت بی‌نظیر و ییلاقات خوش ‌آب ‌و هوایی دارد. اگر به گردش در طبیعت علاقه دارید و در فصل بهار و تابستان به این شهر سفر می‌کنید، می‌توانید در سبزترین و شاداب‌ترین طبیعت مشهد اوقات خوشی داشته باشید. در دو دهه گذشته، گردشگاه‌ها و مناطق تفریحی زیادی در اطراف شهر مشهد ساخته شده که با امکانات متنوع از گردشگران پذیرایی می‌کنند.

نزدیک‌ترین جاذبه طبیعی، بوستان کوهسنگی

دو قله از رشته‌کوه بینالود داخل مجموعه پارک کوهسنگی مشهد قرار دارند که با تلفیقی از گیاهان متنوع، آب‌نماها و نورپردازی رنگی به یک پارک کوهستانی و گردشگاه تبدیل شده‌اند. شهرداری مشهد برای رفاه حال گردشگران امکانات زیادی از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن آمفی‌تئاتر، زمین‌های ورزشی، موزه، شهربازی تابستانی و سرپوشیده و انواع باغ‌ها (باغ‌موزه طبیعی، باغ فرهنگی و باغ پذیرایی) داخل این پارک فراهم کرده است.

باغ وکیل‌آباد مشهد، محبوب‌ترین پارک شهر

باغ وکیل‌آباد یکی از باغ‌های ایرانی است که در دوره قاجار در شهر مشهد بنا شده و امروز به‌عنوان یک تفرجگاه شهری زیبا برای عموم مردم و گردشگران شناخته می‌شود. در هر فصلی که به فکر خرید بلیط تبریز مشهد هستید، به باغ وکیل‌آباد مشهد سر بزنید و منظره درختان کهن‌سال و رودخانه فصلی این باغ را تماشا کنید. به‌خاطر آب ‌و هوای عالی باغ وکیل‌آباد، این باغ به مامن پرندگانی مثل مینا، طوطی، هدهد، بلبل خرمایی و گنجشک شده است.

ییلاقات طرقبه و شاندیز، نام‌آشناترین مقاصد شهر مشهد

حتما بارها نام طرقبه و شاندیز را کنار هم شنیده‌اید. این دو شهر کوچک در اطراف مشهد واقع شده‌اند و به خاطر داشتن آب ‌و هوای خوشایند و مطبوع، طبیعت بکر و سرسبز و البته رستوران‌های ممتاز، یک مقصد مهم و محبوب برای همه مسافران مشهد هستند. ما توصیه می‌کنیم یک روز کامل برای گردش در این دو شهر اختصاص بدهید؛ اما اگر محدودیت زمانی دارید و فقط می‌خواهید به دیدن یکی از این شهرها بروید، باید بگوییم هر دوی این شهرها برای گردش عالی هستند و تفاوت‌های جزئی باهم دارند. طرقبه در ۱۶ کیلومتری شهر مشهد واقع شده و تنوع امکانات تفریحی و فضای طبیعی در دسترس، انتخاب بهتری برای گردش‌های جمعی و دورهمی‌های خانوادگی خواهد بود. شهر شاندیز هم با ۲۰ کیلومتر مشهد فاصله دارد و انتخاب اول و آخر دوستداران کباب و شیشلیک است!

روز دوم، نوبت رفتن به مراکز خرید و گشت ‌و گذار در بازار است

خریدکردن می‌تواند بخش هیجان‌انگیز سفر به مشهد باشد. مراکز خرید مدرن در کنار بازار سنتی برای همه سلیقه‌ها خدمات ارائه می‌کنند. در ادامه با معروف‌ترین مراکز خرید شهر مشهد آشنا می‌شوید.

بازار سنتی

مجموعه بازار رضا در مجاورت حرم امام رضا قرار دارد. این بازار سرپوشیده، به‌شدت پر رفت‌ و آمد است و تنوع رنگ‌ها و بوها تا مدت‌ها در خاطرتان باقی خواهد ماند. غرفه‌های بازار رضا بهترین سوغاتی‌های شهر مشهد یعنی زعفران، ادویه‌جات، زرشک، نبات، عطر، زیورآلات فیروزه و سنگ‌های قیمتی را عرضه می‌کنند.

مراکز خرید مدرن

از آن‌جایی‌ که مشهد یک شهر توریستی است، در مراکز خرید مدرن این شهر می‌توانید به‌روزترین وسیله‌ها و لباس‌ها را بیابید. بسته به این که هتل محل اقامت شما کجا باشد، حتما یک یا چند مرکز خرید مجهز در نزدیک شما وجود دارد. برای خرید پارچه، پوشاک، محصولات چرمی، اسباب‌بازی و لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانید به مراکز خریدی؛ مانند مجتمع الماس شرق، مرکز خرید کاسپین مد، مرکز خرید آرمان، مرکز خرید پروما، مرکز خرید مهر کوهسنگی، مجتمع تجاری وصال، زیست خاور و برج آلتون سر بزنید. مزیت اصلی این مراکز خرید، داشتن فورت کورت و فضای بازی برای بچه‌هاست و با خیال راحت و بدون دغدغه، می‌توانید یک روز کامل را به گشتن در مراکز خرید بگذرانید.

روز سوم به مکان‌های تاریخی و موزه‌های بی‌نظیر بروید

مشهد و طوس در گذشته هم شهرهای بسیار مهمی بوده‌اند و آثار تاریخی بسیار ارزشمندی از دوره پایتختی مشهد در این شهرها به‌جای ‌مانده است. اگر بلیط تبریز مشهد سه‌روزه گرفته‌اید، یک روز از سفرتان را بازدید از این آثار فاخر اختصاص بدهید، مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

موزه آستان قدس

جذابیت‌های حرم امام رضا در زیارت خلاصه نمی‌شود. موزه آستان قدس رضوی یکی از غنی‌ترین موزه‌های ایران، گنجینه‌ای بی‌نظیر از اشیا باستانی را در خود دارد. موزه فرش، مـدرسه پریزاد و مسجد گوهرشاد مجموعه‌های دیدنی داخل حرم هستند که توصیه می‌کنیم حتما از آن‌ها بازدید کنید.

مقبره شاعر پرآوازه ایران در طوس

مقبره ابوالقاسم فردوسی، شاعر بزرگ و سراینده شاهنامه، 25 کیلومتر از شهر مشهد فاصله دارد. محوطه‌ آرامگاه فردوسی، شامل یک حوض بزرگ و درختان تنومند است که فضای بسیار زیبایی به این آرامگاه بخشیده‌اند. فضای داخلی مقبره با نقش‌برجسته‌هایی سنگی بسیار بزرگی تزیین شده که داستان‌های شاهنامه را به تصویر می‌کشند.

ما در فلای تودی، ارزان‌ترین بلیط تبریز مشهد را در آستین داریم!

پروازهای رفت ‌و برگشت بین مشهد و تبریز در تمام روزهای هفته برقرار است. ایرلاین‌های ایران ایرتور و سپهران این پروازها را انجام می‌دهند. در سایت فلای تودی می‌توانید بالاترین تنوع بلیط تبریز مشهد را ببینید. علاوه‌بر تنوع بلیط، فلای تودی پایین‌ترین قیمت پروازها را نیز تضمین می‌کند. زمانی که برای خرید بلیط مشهد به سایت فلای تودی مراجعه ‌کنید و تاریخ پروازتان را مشخص نمایید، سیستم رزرواسیون به‌طور اتوماتیک، همه پروازهای موجود را به ترتیب قیمت (کمترین به بیشترین) نمایش می‌دهد. بعد از انتخاب بلیطی که مناسب‌ترین زمان و قیمت را دارد، از طریق لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی تلفن همراه و در اختیار داشتن مشخصات کارت ‌بانکی عضو شبکه شتاب، در عرض چند ثانیه می‌توانید پرواز مدنظرتان را به‌راحتی رزرو کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.