همه چیز درباره ارز دیجیتال تتر(Tether)

با رشد بازارهای اقتصادی مختلف، ارزهای زیادی روی کار آمد و برای سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گرفت. در طی سال‌های مختلفی که سرمایه‌گذاران درون این بازار اقتصادی فعالیت داشتند، با ارزهای مختلفی معامله کردنند که هرکدام از آن ارزها سوددهی و ضرر و زیان مشخصی داشت. همچنین نحوه خریداری و کارکردشان هم متفاوت بود.

اما یکی از ابتدایی‌ترین سوال‌هایی که پیش از خرید ارز یا معامله آن پیش می‌آید این است که هر کدام از ارزها چه پیشینه و سابقه‌ایی داشته‌اند و میزان کاکرد و سوددهی آنها چقدر است؟ درواقع درست‌ترین کار این است که سرمایه گذاران پیش از انجام سرمایه‌گذاری خود، اطلاعات درست و موثقی در مورد هر ارز به دست بیاورند.

اهمیت اطلاع از پیشینه و سابقه هر ارز به آن دلیل است که اشخاص، با سرمایه‌گذاری در این بازار اقتصادی، بخش مشخص و حتی اعظمی از دارایی خود را خرج می‌کنند، پس اگر دست به انتخاب نادرستی بزنند، ممکن است دارایی خود را به یکباره از دست بدهند. برای مثال اگر قصد خرید ارز تتر را دارند، باید تمام اطلاعات مورد نیاز درمورد این ارز را به دست بیاورند، در این مقاله هم به بررسی ماهیت ارز تتر می‌پردازیم:

ارز تتر چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین است که در طی سال‌های ارائه شد مورد معامله سرمایه‌گذاران بسیار زیادی قرار گرفته است. این ارز برپایه دلار آمریکا فعالیت داشته و به پشتوانه آن در بازار ارزهای دیجیتال مورد معامله قرار می‌گیرد. همچنین ارز تتر به عنوان یک استیبل کوین فعالیت داشته و به همین دلیل جزو ارزهای باارزشی است که در نوسان‌ها تغییر زیادی نمی‌کند.

به صورت کلی، ارزهایی که در بازار ارزهای دیجیتال موجود هستند به صورت غیرمتمرکز فعالیت دارند، ارز تتر هم مانند دیگر ارزها، به صورت غیر متمرکز فعالیت کرده و هیچ نهاد یا سازمانی بر آن تسلط ندارد. البته تمام معامله‌هایی که با این ارز انجام می‌شود، درون فناوری بلاک چین انجام شده و توسط کاربران دیگر قابل مشاهده و تایید است.

تاریخچه ارز تتر

سازندگان ارز تتر متشکل از دو شخص بود که ابتدایی‌ترین اقدامات لازم برای خلق این ارز را انجام دادنند. براک پیرس و کریگ سلرز کسانی بودنند که این ارز را خلق کرده و آن را به بازار ارزهای دیجیتال ارائه دادند. البته در طی سال‌ها بعد، هنگامی که ارز تتر نیازمند پیشرفت و بهبود بود، بسیاری از اشخاص دیگر که تجربه زیادی در عرصه ارزهای دیجیتال داشتند، به این تیم ملحق شدند.

این ارز در سال 2014 و توسط این دو شخص ارائه شد. این ارز در ابتدا real coin خوانده شد و در ماه نوامبر همان سال، شرکت ifinex که مالک برند tether بود، نام این ارز را به تتر تغییر داد. پس از آن و در طی سال‌ها فعالیت، این ارز مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفت و پس از بیت کوین، دومین ارز مورد معامله شناخته شد.

هدف تتر چیست و چگونه کار می کند؟

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال یکی از پررونق‌ترین بازارهای اقتصادی است، معامله‌های بسیار زیادی در آن انجام می‌شود. در میان تمام این معاملاتی که درحال انجام است، خریداری یا فروش ارزهایی که میزان امنیت بیشتری داشته باشند اهمیت زیادی دارد. به زبان ساده‌تر، سرمایه‌گذاران به دنبال معامله‌ با ارزهایی هستند که امنیت داشته باشد.

تتر با هدف حفظ امنیت و سرمایه اشخاص و انتقال سریع و آسان آنها ارائه شد. درواقع ارز یا استیبل کوین تتر دو مسئولیت اصلی دارد که آنهم حفظ امنیت دارایی اشخاص و انتقال سریع و آسان آنهاست.

مزیت های ارز تتر

از آنجایی که ارز تتر دومین ارز مورد معامله در بازار ارزهای دیجیتال است، مزیت ها و کاربرد‌های بسیار سودمندی هم دارد. در بخش زیر به معرفی برخی از این مزیت‌ها می‌پردازیم:

حفظ امنیت و سرمایه

همانطور که گفته شد، بازار ارزهای دیجیتال دارای نوسان‌های زیادی است که باعث ایجاد سود و زیان برای سرمایه‌گذاران می‌شود. اما یکی از مزیت‌های بسیار خوبی که ارز تتر دارد، حفظ امنیت و سرمایه است. به زبان ساده‌تر، ارز تتر به دلیل قابلیت غیرمتمرکز و وابستگی به دلار آمریکا، در برابر نوسان‌ها بسیار مقاوم است. به همین سبب بسیاری از سرمایه‌گذاران در هنگام مواجه با نوسان‌های بازار ارز، تتر را خریداری می‌کنند.

پس از خریداری تتر و عبور از نوسان‌ها، سرمایه‌گذاران می‌توانند دارایی خود را به ریال یا هر ارز دیگری تبدیل کنند. همچنین می‌توانند فرایند تبدیل تتر به تومان یا ریال را انجام دهند.

حفظ سوددهی

همانطور که گفته شد ارز تتر در برابر نوسان‌های بازار ارز بسیار مقاوم است. به همین دلیل با کاهش شدید قیمت و ارزش ارز روبرو نخواهد شد. همین امر باعث می‌شود که ارز خریداری شده توسط سرمایه‌گذاران به سود برسد و سوددهی آن کم نشود.

ثبات قیمت

وابستگی ارز تتر به دلار آمریکا و قابلیت استیبل کوینی که ارز تتر دارد، باعث می‌شود که قیمت آن ثبات داشته باشد. این ثبات قیمت به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند که سرمایه و دارایی خود را از نوسان‌ها و افزایش قیمت‌های بسیار شدیدی که در هنگام خریداری ارز رخ می‌دهد، دور نگه دارند.

قابلیت استفاده در تمامی سیستم ها

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار جهانی است که بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا می‌توانند در آن شرکت کنند و معاملات خود را انجام دهند. اما گاهی برخی از ارزها قابلیت معامله در برخی از کشورها را ندارند، (البته این امر به دلیل شرایط سیاسی است که توسط همان کشور اعمال شده) به همین سبب ممکن است گاهی سرمایه‌گذاران به دلیل وجود برخی شرایط، ارز مورد نظر را خریداری نکنند.

اما یکی از قابلیت‌های بسیار خوب ارز تتر، قابلیت معامله و استفادهدر تمامی سیستم‌ها و بازارهای اقتصادی مختلف است. به زبان ساده‌تر، سرمایه‌گذاران می‌توانند ارز تتر را در تمامی بازارهای بین المللی و خارجی استفاده کنند. این امر باعث می‌شود که سوددهی این ارز برای سرمایه‌گذاران بیشتر شود و محبوبیت بیشتری در بین مردم به دست بیاورد.

دستیابی رایگان به ارزهای مختلف

یکی از موضوعات بسیار جالبی که امروزه در زمینه ارزهای دیجیتال مطرح شده، دستیابی رایگان به ارزهای مختلف است. البته این موضوع تا حدی مورد تایید قرار گرفته است. اما همچنان نمی توان از آن به صورت قطعی سخن گفت. موضوع از این قرار است که سایت‌های آنلاین و معتبری وجود دارند که امکان دستیابی رایگان به ارزهای مختلف را برای شما فراهم می‌کنند.

به زبان ساده‌تر، برخی از سایت‌های بازی یا سرگرمی وجود دارند که شما با ورود به آنها و نصب برنامه‌ها یا بازی‌هایی که آنها درست کرده‌اند، ارزهای مختلفی را به صورت رایگان دریافت می‌کنید. برای مثال شما وارد سایتی می‌شوید و با مشاهده تبلیغات آنها، نصب بازی‌ها، رای به سایت یا فعالیت دیگری، بیت کوین رایگان دریافت می‌کنید.

البته اینکه چه ارزی را به صورت رایگان دریافت کنید، امری است که به سایت موردنظر بستگی دارد. زیرا هر ارزی که پشتیبان این سایت‌ها باشد، در نهایت به صورت رایگان و البته محدود ارائه می‌شود.

کلام پایانی

بازار ارز دیجیتال یکی از پر زرق و برق‌ترین بازارهای اقتصادی است که شاید فعالیت در آن از دور آسان به نظر برسد، اما قطعا ورود به آن و سرمایه گذاری در آن نیازمند اطلاعات درست است. پس اگر تجربه‌ایی در این زمینه ندارید، پیش از هر اقدامی اطلاعات درست و موثقی به دست بیاورید و سرمایه خود را برای خرید ارز مناسب صرف کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.