معرفی باسکول : شرکت کابان تجهیز

باسکول یکی از سیستم های توزین می باشد که برای اندازه گیری جرم اجسام حجیم، سنگین و فوق سنگین مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع باسکول، ترازویی ست که قدرت توزین افراد، حیوانات و اجسام بالای 100 کیلوگرم را دارد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کلمه باسکول از زبان فرانسه می آید که اولین بار نیز در این کشور جهت وزن کردن وسائل نقیله و دام و طیور مورد استفاده قرار گرفت. این وسیله در گذشته عملکردی مکانیکی داشت که با استفاده از وزنه های سنگی، عملیات وزن کشی را انجام می داد از اینرو به آنها قپان یا باسکول سنگی نیز گفته می شود. اما با ورود به عصر ارتباطات در قرن بیستم، باسکول نیز همانند سایر ابزار به شکل دیجیتالی درآمد.

به مرور زمان باسکول های دیجیتال دچار تغییر و تحولات گسترده ای شدند، بطوریکه در ابعاد، اشکال، دقت و قابلیتهای گوناگون برای استفاده در حوزه های مختلف طراحی، تولید و به بازار عرضه می شوند.

ساختار باسکول های امروزی : شرکت کابان تجهیز

انواع باسکول دیجیتال به دلیل توزین اجسام سنگین از قطعات مستحکم ساخته می شوند و با بدنه ای مقاوم در برابر ضربات احتمالی و اضافه وزن تولید می گردند.

این ابزار نیز مانند ترازوها بدون وجود حسگرهای وزن به نام لودسل مفهوم و معنایی پیدا نمی کنند و در واقع عامل توزین دقیق آنها وجود همین حسگرها در زیر کفه می باشد که بر حسب ظرفیت و ابعاد کفه تعیین می گردد. با افزایش ظرفیت باسکول و بزرگتر شدن کفه توزین، تعداد لودسل ها نیز افزایش می یابد.

یکی از ویژگی های برجسته باسکول های دیجیتال که مدیون همین لودسل ها می باشد، سرعت بالا و امکان توزین پی در پی است. بطوریکه با قرار دادن یک جسم بر روی کفه، وزن آن در عرض چند ثانیه مشخص می شود و به محض برداشتن دوباره به به حالت قبلی برمی گردد. هر اندازه لودسل یک باسکول قدرتمند تر باشد، فرایند توزین سریعتر انجام می گیرد.

نمایشگر وزن یکی از اجزای جدایی ناپذیر باسکول های امروزی می باشد که معمولا از نوع LCD یا LED است و مقدار وزن اندازه گیری شده را بصورت عدد نمایش می دهد. نمایشگر باسکول یا بر روی بدنه به شکل ثابت نصب می گردد که به این باسکول ها، باسکول ثابت گفته می شود؛ یا نمایشگر روی پایه هایی متحرک قرار می گیرد و با کابل به بدنه متصل می شود که باسکول‌های متحرک هستند و یا نمایشگر بر روی دیوار یا میز نصب می گردد و از طریق بیسیم با بدنه مرتبط می شود که به باسکول‌های دیواری معروف هستند.

یکی از ویژگیهای برجسته باسکول های دیجیتال، امکاناتی است که به آنها افزوده می شود که اتصال به پرینتر و کامپیوتر از بارزترین آنها می باشند.

آشنایی با انواع باسکول : شرکت کابان تجهیز

  • باسکول مکانیکی

همان باسکول های قدیمی هستند که هرچند کار کردن با آنها سخت است و دقت پایینی نیز دارند، اما همچنان در برخی صنایع مانند کشاورزی و کارخانجات گچ سازی بکار برده می شوند. استفاده از این مدلها در مکانهایی که دسترسی به نیروی برق نیست امری بدیهی می باشد. در عین حال استفاده از باسکول دیجیتال در محیط های پرگرد و غبار و مرطوب، می‌تواند در اتصالات کابل‌ها و عملکرد لودسل تاثیرگذار باشد و رطوبت باعث ایجاد تداخل اضافی در سیگنال‌ها می‌شود، از اینرو استفاده از قپان مناسبتر می باشد. این ابزار به دو دسته کلی آویزدار و سنگ سرخود دسته بندی می شوند و از برترین تولیدکنندگان آنها می توان به حداد ماهر اشاره نمود.

  • باسکول دیجیتال این ابزار را براساس نوع کاربردی که دارند می توان به دسته های زیر تقسیم بندی نمود:
  • باسکول فروشگاهی: دسته متنوع از باسکول های زمینی که از سوپرمارکت ها گرفته تا میادین میوه و تره بار و کلا خرده فروشی ها مورد استفاده قرار می گیرند و حداکثر ظرفیت آنها حدود ۵۰۰ کیلوگرم است. از برندهای مطرح باسکول فروشگاهی می توان به پند و محک اشاره نمود.
  • باسکول صنعتی: دسته ای از باسکول ها که توانایی توزین بیش از 500 کیلوگرم تا چند تن را دارند و در محیط های صنعتی مانند کارخانجات و کارگاه ها استفاده می شوند، از اینرو دارای بدنه و کفه توزین بسیار مستحکمی هستند. باسکول های صنعتی پند، بی نظیر و محک از بهترین ها بشمار می روند.
  • باسکول باشگاهی: این باسکول ها که نفرکش نیز گفته می شود برای اندازه گیری وزن افراد معمولا در باشگاه‌ها و مراکز درمانی و مشخص نمودن اضافه وزن یا کمبود وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند و در اغلب مدلها به قد سنج مجهز هستند. دنا توزین و بالاس از برندهای معتبر در تولید این مدلها محسوب می شوند.
  • باسکول آویز: این دستگاه ها به دلیل اینکه اجسام را بالاتر از سطح زمین و در ارتفاع توزین می کنند و به سقف، جرثقیل یا تاور کرین نصب می گردند، با نامهای باسکول جرثقیل یا سقفی نیز شناخته می شوند.  باسکول آویز دارای دارای یک قلاب برای آویزان شدن و قلاب مستحکم دیگری برای توزین اجسام می باشد. از برندهای آشنا در تولید مدلهای آویز می توان کرین اسکیل و پند را نام برد.
  • باسکول جک پالت: جک پالت هایی که با مجهز شدن به باسکول دیجیتال همزمان با جابجایی پالت ها و بسته های حجیم، وزن آنها را نیر مشخص می کنند و معمولا در هایپرمارکتها، انبارها و تولیدی ها کاربردی هستند. از برندهای مطرح جک پالت باسکول دار می توان به حداد ماهر اشاره نمود.
  • باسکول پزشکی: این نوع باسکول‌ها برای توزین افراد سالم، بیماران، سالمندان و حتی افراد بسیار بدحال در مراکز درمانی، بیمارستان ها و کلینیک ها استفاده می شوند که در انواع ویلچری، کفی، تخت بیمارستانی و باسکول معلولین تولید می گردند. بالاس و سکا از تولیدکنندگان مطرح این مدلها هستند.
  • باسکول دامکش: دسته ای از باسکول ها با ظاهر متفاوت برای توزین انواع دام که معمولا در دامداری ها، دامپروری ها و کشتارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. باسکول دامکش به شکل محفظه فلزی با دربهای ورودی و خروجی مجزا، جهت عدم تداخل دام ها و توزین پی در پی آنها طراحی و تولید می گردد. نیکو و اعتماد از نامهای آشنا در ساخت این باسکول ها هستند.

 

خرید و فروش انواع باسکول در شرکت کابان تجهیز

پس از شناخت انواع باسکول، مطمئنا انتخاب و خرید دستگاه مناسب کار چندان سختی نخواهد بود. کارشناسان کابان تجهیز به شما پیشنهاد می کنند با توجه به شرایط محیطی که قرار است باسکول در آنجا مورد استفاده قرار بگیرد و حداکثر وزن اجسامی که قرار است توزین  شوند، دستگاهی متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. به فرض مثال برای خرده فروشی خشکبار، یک باسکول فروشگاهی کافی می باشد.

شرکت کابان تجهیز یکی از کاملترین و جامع ترین فروشگاه های آنلاین خرید و فروش باسکول با برندهای ایرانی و خارجی می باشد که شما میتوانید برای ثبت سفارش و خرید به سایت شرکت مراجعه بفرمایید. پس از صرف وقت بسیار اندکی می توانید مشخصات فنی، مزایا و معایب مدلهای مختلف انواع باسکول را مورد ارزیابی قرار دهید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند و یا همچنان علاقه مند خرید به صورت سنتی هستند امکان مراجعه حضوری میسر می باشد. از طرف دیگر متخصصان فروشگاه کابان تجهیز از طریق تماس تلفنی و ارائه مشاوره رایگان، همواره در خدمت شما می باشند.

https://kabantajhiz.com/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.