بهترین نرم افزار های طراحی و گرافیک 2024

مقایسه فری پیک و کانوا بهترین ابزار های طراحی و گرافیک

اگر به طراحی و ویرایش عکس علاقه‌‌ دارید، حتما نام دو سایت طراحی فری پیک و کانوا را شنیده‌اید و شاید تجربه استفاده از آن‌ها را نیز داشته باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در چند سال گذشته همه برای ویرایش عکس و طراحی تصاویر گرافیکی به سراغ نرم‌افزار فتوشاپ می‌رفتند. فتوشاپ بسیار حرفه‌ای و خوب عمل می‌کند، اما کار با آن دشوار است و نیاز به تخصص و آموزش دارد.

اما در سال‌های اخیر نرم‌افزارهای طراحی کار را برای همه کاربران آسان کرده‌اند، بدین که هر فرد مبتدی هم می‌تواند از طریق رایانه یا گوشی موبایل نیازهای طراحی خود را از طریق آن‌ها رفع نماید. در ادامه این مطلب به مقایسه فری پیک و کانوا دو ابزار مفید طراحی خواهیم پرداخت.

فری پیک چیست؟

فری پیک یک سرویس طراحی آنلاین به شمار می‌رود که از طریق آن به مجموعه‌ای از تصاویر، عکس‌، وکتور، موکاپ و هر آن‌چه برای طراحی و ساخت و ویرایش یک تصویر نیاز دارید دسترسی پیدا می‌کنید. فری پیک به عنوان یک ابزار ضروری و یک مرجع تخصصی برای طراحان و گرافیست‌ها شناخته می‌شود.

همچنین، با خرید اشتراک Freepik به قابلیت‌های ویژه‌ای از جمله دسترسی کامل به آرشیو محتوای فری پیک، حذف تبلیغات، خرید فایل پریمیوم از فری پیک، آپدیت روزانه محتوا و موارد مشابه دسترسی پیدا خواهید کرد.

میتوانید از طریق سایت اکانت فور آل با کلیک روی لینک زیر از قیمت اشتراک این ابزار اطلاع پیدا کنید:

https://account4all.ir/product/account-freepik/

کانوا چیست؟

سرویس Canva یک نرم‌افزار طراحی تحت وب بوده که محیط کاربری ساده و آسانی دارد و برای کار با آن به تخصص خاصی نیاز نخواهید داشت. کانوا، یک پلتفرم مناسب برای طراحی و ساخت پوستر، بنر، پست‌ و استوری اینستاگرامی محسوب می‌شود که با طرح‌ها و قالب‌های آماده، کار شما را راحت‌تر می‌کند. با استفاده از انواع قالب‌‌های قابل تنظیم، انواع چیدمان، ویرایش، ابزارها و گزینه‌های مختلف طراحی، شما می‌توانید به راحتی هر تصویری را ویرایش و طراحی نمایید.

ویژگی‌های مشترک فری پیک و کانوا

هر دو برنامه ویژگی‌های خوب مشترکی دارند که در انجام طراحی به ما کمک می‌کنند. قبل از این‌که به بررسی تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم، بهتر است ویژگی‌های مشترک فری پیک و کانوا را مطرح کنیم. هر دو ابزارهای طراحی گرافیکی مبتنی بر وب هستند و هر دو قابلیت‌‌های ساده و ابتدایی جهت ایجاد یک تصویر گرافیکی و ویرایش عکس را ارائه می‌دهند استفاده از این دو نرم‌افزار برخلاف برخی از ابزارهای ویرایش Adobe بسیار آسان است. از طرفی، هر دو یک نسخه رایگان از خدمات خود را ارائه می‌دهند و برای شروع استفاده از آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه اشتراک نخواهید داشت. البته گفتنی است که برای استفاده از تمامی قابلیت‌های هر دو برنامه باید اشتراک آن‌ها را تهیه کنید.

موارد زیر از جمله مزایای کلی و مشترک کانوا و فری پیک هستند:

  • قالب‌های آماده برای ایجاد تصاویری که به صورت رایج در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.
  • امکان آپلود تصاویر و یا استفاده از تصاویر بدون حق امتیاز ارائه شده توسط کانوا و فری پیک
  • قابلیت Drag-and-drop (کشیدن و رها کردن) آیکون‌ها، متن یا تصاویر روی گرافیک یا تصاویر دیگر که کار طراحی را تسهیل می‌کند.
  • دسترسی به فونت‌های مختلف جهت استفاده در نقل قول‌های گرافیکی یا سرفصل‌ها
  • امکان دانلود طرح‌ها و استفاده فوری از آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی و چاپ
  • ادغام برنامه‌های اختیاری

تفاوت های فری پیک و کانوا

فری پیک قابلیت‌های بسیاری برای کاربران دارد، اما استفاده از آن برای مبتدیان دشوار خواهد بود. از آن‌جایی که نمی‌توانید هیچ قالبی را به صورت آنلاین ویرایش کنید، گزینه‌های عجیب و غریب زیادی برای دانلود هر قالب در فری پیک وجود دارد. به همین خاطر، پیش از استفاده از این ابزار باید کمی تحقیق کنید. یک ویژگی جدید از این نرم‌افزار در نسخه بتا معرفی شده که به ویرایش قالب‌ها به صورت آنلاین کمک می‌کند. البته در آن محدودیت روبه‌رو هستیم و این‌که در نسخه بتا تعداد محدودی از قالب‌ها موجود است. اما اگر یک طراح حرفه‌ای هستید، فری پیک یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود.

کانوا دارای طیف بسیار گسترده‌ای از قالب‌ها است. حتی می‌توانید قالب مورد نظر خود را با مشخص کردن ویژگی‌های مختلف در کانوا جستجو کنید یا در دسته‌بندی‌های مختلف آن را جستجو کنید. بعد از پیدا کردن قالب مورد نظر نیز می‌توانید در همان‌جا آن را ویرایش نمایید. لازم به ذکر است که قالب‌ها به عنوان پست‌های اینستاگرام، فیسبوک، استوری اینستاگرام، آگهی‌ها، بنرها و موارد دیگر دسته بندی شده‌اند و هر آن‌چه بخواهید را پیدا می‌کنید. برای استفاده از کانوا نیاز به آموزش و تخصص قبلی ندارید و از طرفی، محیط آن بسیار کاربر پسند است. در نهایت، کانوا به عنوان یک برنامه کربردی در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است.

راهنمای استفاده از فری پیک و کانوا

برای استفاده از سایت فری پیک مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در قدم اول وارد وب سایت فری پیک به نشانی https://www.freepik.com/ شوید و در باکس جستجو کلمه مرتبط با طرحی که به آن احتیاج دارید را وارد نمایید.
  • در کنار سرچ با استفاده از گزینه‌هایی که وجود دارد می‌توانید فیلترهای مختلفی را اعمال کرده و سرچ خود را به موارد کاربردی‌تری محدود سازید.
  • پس از اینکه نام فایل مورد نظر خود را در قسمت نتایج جستجو پیدا کردید، تنها کافی است بر روی آن کلیک کنید و گزینه دانلود را انتخاب نمایید. پس از آن سایت فری پیک به صورت خودکار، دانلود طرح را آغاز می‌کند.

برای استفاده از کانوا به ترتیب زیر عمل کنید:

  • تنها کافی‌ است با استفاده از ایمیل یا فیسبوک خود یک حساب کاربری بسازید.
  • قالب مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • پس از انتخاب قالب روی Use This Template کلیک نمایید.
  • براساس سلیقه خود آن‌را ویرایش و قالب مورد نظرتان را برای استفاده دانلود کنید.
  • سپس آن‌ را دانلود کرده یا مستقیما برای چاپ ارسال نمایید.

برای فعال سازی اکانت های کانوا کافیست از طریق خرید اکانت canva pro وارد سایت account4all شوید واکانت کانوا پرو خود را فعال کنید.

جمع بندی

پس از مقایسه فری پیک و کانوا به این نتیجه می‌رسیم که کانوا یک ابزار ساده برای مبتدیان و استفاده عموم به شمار می‌رود که برای کار با آن به پیش‌زمینه و تخصصی نیاز ندارید، اما کار با فری پیک را به گرافیست‌های حرفه‌ای و افراد متخصص پیشنهاد می‌کنیم. به‌علاوه این‌که فری پیک ابزارهای حرفه‌ای‌تری را در اختیار شما خواهد گذاشت. در نهایت انتخاب با شماست که با توجه به نیازها و توانایی خود کدام ابزار طراحی را انتخاب خواهید کرد.برای کسب اطلاعات بیشتر نیز میتوانید ادرس www.account4ll.ir را در مرورگر خود سرچ کنید و مقالات مربوط را مطالعه کنید تا برای انتخاب بهتر تصمیم بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.