بهترین ترفندها برای چیدن تلویزیون در پذیرایی خانه‌ها

بهترین روش برای چیدن تلویزیون کدام است؟

قرار دادن تلویزیون در محل مناسب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در هنگام طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منازل است. افرادی که در خانه‌های بزرگ زندگی می‌کنند، به دلیل در اختیار داشتن فضای کافی معمولا برای چیدن تلویزیون و هماهنگ کردن آن با سایر لوازم، مانند مبلمان با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوند. اما در خانه‌های کوچک‌تر به دلیل کمبود فضا یافتن مکان مناسب برای قرار دادن تلویزیون اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر، بسیاری از افراد به دنبال ایده‌های جدید برای چیدمان تلویزیون و مبلمان در پذیرایی خانه خود هستند و از روش‌های تکراری غیراصولی خسته شده‌اند. در این مطلب، قصد داریم تا شما را با بهترین روش‌های چیدمان تلویزیون در پذیرایی منزل آشنا کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

قرار دادن تلویزیون روبه‌روی یک کاناپه

یکی از ساده‌ترین و اصولی‌ترین روش‌های موجود برای چیدن تلویزیون در پذیرایی منازل کوچک و بزرگ، قرار دادن تلویزیون روبه‌روی یک کاناپه راحتی است. شما در صورت در اختیار داشتن فضای کافی می‌توانید تلویزیون خود را روی میز تلویزیون و در مقابل کاناپه قرار دهید. البته در صورت کوچک بودن فضا نیز جایی برای نگرانی نیست. در چنین مواقعی می‌توان تلویزیون را روی دیوار مقابل کاناپه نصب کرد و در اوقات فراغت در کنار اعضای خانواده از تماشای فیلم، سریال و برنامه‌های تلویزیونی سرگرم‌کننده لذت برد.

فراموش نکنید که اگر برای نصب تلویزیون یا قرار دادن آن در بخش‌هایی از خانه با محدودیت مواجه هستید، می‌توانید به راحتی کاناپه خود را با محل نصب یا چیدمان تلویزیون هماهنگ کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید کاناپه خود را به دیوار مقابل تلویزیون بچسبانید. همچنین می‌توانید برای سهولت در رفت‌وآمد در فضای خانه کاناپه را به دور از دیوار و در مرکز پذیرایی قرار دهید. به طور کلی، این موارد بیشتر به سلیقه شما و فضای موجود در خانه بستگی دارند.

قرار دادن تلویزیون در مقابل میز غذاخوری

بسیاری از افراد علاقه دارند که در هنگام صرف وعده‌های غذایی خود به تماشای فیلم، سریال یا برنامه‌های تلویزیونی بپردازند. این کار می‌تواند لذت غذا خوردن را برای شما چند برابر کند. احتمالا شما هم در بسیاری از خانه‌ها با این روش طراحی دکوراسیون مواجه شده‌اید که برای چیدن تلویزیون آن را در مقابل میز غذاخوری نصب کنند. به این صورت می‌توان با یک تیر دو نشان زد و لذت غذا خوردن را با لذت تماشای فیلم و سریال همراه کرد.

این روش برای افرادی که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند و فضای کافی برای قرار دادن میز غذاخوری در بخش مجزایی از پذیرایی یا هال خانه در اختیار ندارند، بسیار کاربردی است و می‌تواند باعث افزایش فضای داخلی منزل آن‌ها شود. در نتیجه اگر شما نیز به دلیل کمبود فضا در انتخاب محل مناسب برای چینش میز غذاخوری به مشکل خورده‌اید، راه‌حل شما قرار دادن میز غذاخوری روبه‌روی تلویزیون است.

قرارگیری تلویزیون به صورت زاویه‌دار

برخلاف بسیاری از افراد که تمایل دارند مبلمان خانه خود را به سمت تلویزیون بچینند و در واقع تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی پذیرایی انتخاب می‌کنند، گروه دیگری از افراد تمایل دارند که مبلمان منزل خود را به دور یک میز چوبی یا در کنار شومینه بچینند. در چنین مواقعی برای چیدن تلویزیون می‌توانید از حالت زاویه‌دار استفاده کنید. البته برای اجرای این روش شما باید فضای کافی برای قرار دادن میز تلویزیون در پذیرایی را در اختیار داشته باشید.

میز تلویزیون را در کنار یکی از دیوارهای نزدیک به مبلمان قرار دهید و سپس تلویزیون خود را به صورت زاویه‌دار و به حالتی قرار دهید که از روی مبلمان منزل به راحتی قابل تماشا باشد. هر چند این روش در نگاه اول کمی نامتعارف به نظر می‌رسد، اما ایده‌ای جدید و جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل، به خصوص در بحث چینش مبلمان و تلویزیون به شمار می‌آید.

نصب تلویزیون روی دیوارهای کنج خانه

بسیاری از افراد به دنبال روش مناسب برای چیدن تلویزیون در خانه‌هایی با فضای کوچک هستند. این افراد باید بدانند که می‌توانند با حذف میز تلویزیون و نصب تلویزیون روی دیوار فضای آزاد بیشتری را برای خود ایجاد کرده و از شلوغ شدن بی‌دلیل فضای داخلی خانه جلوگیری کنند.

یکی از بهترین روش‌ها برای چینش تلویزیون در خانه‌های کوچک، نصب آن بر روی دیوارهای کنج خانه است. نصب تلویزیون روی دیوارهای کنج خانه باعث می‌شود که شما بتوانید از بسیاری از زوایا بدون هیچ مشکلی به تماشای تلویزیون بپردازید. در نتیجه با نصب تلویزیون روی دیوارهای کنج خانه شما برای چیدمان مبلمان، میز و … نیز انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت.

چیدن مبلمان و تلویزیون در حالت عمودی

یکی دیگر از روش‌های جذاب برای چیدن تلویزیون و مبلمان منزل، قرار دادن این دو آیتم به صورت عمود بر یکدیگر است. در مواردی که شما در منزل خود فضای کافی برای چیدمان مبلمان در مقابل تلویزیون را در اختیار ندارید، می‌توانید از این روش کاربردی استفاده کنید. حتی در این روش می‌توان تلویزیون را روی دیوار نصب کرده و با حذف میز تلویزیون فضای بیشتری را در خانه ایجاد کرد.

برای این منظور، کافی است تلویزیون را روی یکی از دیوارهای منزل نصب کنید و سپس کاناپه یا مبلمان خود را به دیوار مجاور بچسبانید. قرار دادن مبلمان و تلویزیون در این حالت بهترین راه برای تماشای تلویزیون در حالت خوابیده است. شما می‌توانید پس از یک روز سخت کاری روی کاناپه دراز بکشید و از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

چیدن مبلمان دورتادور تلویزیون

احتمالا یکی از متداول‌ترین روش‌های موجود برای چیدن تلویزیون و مبلمان منزل، قرار دادن تلویزیون در کانون پذیرایی و چینش مبلمان دورتادور آن است. البته برای اجرای این روش شما معمولا به پذیرایی بزرگی نیاز دارید و این روش برای فضاهای کوچک چندانتلویزیون مناسب نیست. اما به هر حال این روش چیدمان همواره در میان افراد مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است.

برای قرار دادن تلویزیون به فضای خانه دقت کنید

بسیاری از افراد برای قرار دادن تلویزیون خود در پذیرایی خانه معمولا دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌توانند محل مناسب برای نصب و قرار دادن آن را پیدا کنند. مهم‌ترین نکته در انتخاب محل مناسب برای قرار دادن تلویزیون، توجه به مقدار فضای موجود در خانه است. در خانه‌های بزرگ شما گزینه‌های بیشتری را در اختیار دارید. اما در خانه‌های کوچک به دلیل محدودیت فضا، گزینه‌های شما نیز محدودتر هستند. البته شما می‌توانید با توجه به چند نکته ساده تلویزیون خود را در بهترین نقطه پذیرایی قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.