مزایا و معایب دوربین مداربسته بیسیم + معرفی 3 مدل پرفروش دوربین وایرلس

به گزارش چیکاو از گذشته تا به امروز همواره نیاز به امنیت احساس می‌شد. نیازی که رفته‌رفته با پیشرفت تکنولوژی و تغییر شیوه‌های مجرمانه، پاسخگویی به آن سخت و سخت‌تر می‌شود. در چنین شرایطی روی کار آمدن انواع دوربین مداربسته بیسیم را به‌جرئت می‌توان انقلابی عظیم در امنیت جوامع و افراد دانست؛ چرا که این دوربین‌ها بر اساس فناوری‌های نوین طراحی و تولید شده‌اند و به عالی‌ترین نحو ممکن امنیت اماکن مختلف و افراد را تامین می‌کنند؛ البته مشروط به این که به سراغ بهترین نوع دوربین مداربسته بروید، در غیر این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که در برقراری امنیت و آسایش محل زندگی و کار خود موفق باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

3 مزیت اصلی دوربین مداربسته بیسیم

این دوربین با عنوان دوربین وایرلس نیز شناخته می­شود؛ همان­طور که از نام این نوع از دوربین مشخص است، به دوربینی که قابلیت کنترل و مدیریت حفاظتی از فضا را بدون سیم کشی داشته باشد، دوربین مداربسته وایرلس گفته می­شود. در واقع واژه (Wireless) در زبان انگلیسی لاتین به معنای بدون سیم است. یعنی دوربین بیسیم می­تواند موقعیت انتقال تصویر را بدون وجود هیچ نوع کابلی ایجاد کند. البته قابل ذکر است که این نوع دوربین­ها انواع مختلفی دارند که در ادامه توضیحاتی از هرکدام را ارائه می­دهیم.

در‌حال‌حاضر انواع دوربین مداربسته بیسیم به‌عنوان بهترین و کاربردی‌ترین سیستم امنیتی و نظارتی شناخته می‌شود. آنچه باعث شده این دوربین‌ها در میان مردم محبوبیت و مقبولیت بسیار بالایی داشته باشند به یک‌سری مزایا و قابلیت‌های فوق‌العاده آن‌ها ربط دارد. در واقع برخی از مهم‌ترین مزایای دوربین مداربسته بیسیم شامل موارد زیر است:

  • همیشه در دسترس بودن؛
  • نصب سریع و آسان؛
  • رمزنگاری سیگنال‌ها و تصاویر؛

برای آشنایی بیشتر با اصلی‌ترین مزایای دوربین مداربسته بیسیم، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این گزارش را مطالعه کنید.

همیشه در دسترس بودن

اولین و مهم‌ترین مزیت دوربین مداربسته بیسیم، همیشه در دسترس بودن این سیستم امنیتی است. به این صورت که با نصب یک یا چند دوربین مداربسته وایرلس می‌توانید هر لحظه، در هر مکانی و به سرعت محیط و افراد موردنظرتان را رصد کنید. به‌این‌ترتیب حتی در غیاب خودتان هم بابت امنیت محل کار، منزل و غیره هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت. از این‌ها گذشته این نظارت دائمی و همیشگی براحتی از طریق گوشی‌های هوشمند امکان‌پذیر است و حتی لازم نیست که از کامپیوتر و لپ‌تاپ استفاده کنید.

نصب سریع و آسان

مزیت دیگر دوربین مداربسته بیسیم که آن را از دیگر انواع دوربین‌های مداربسته متمایز می‌کند، نصب سریع و آسان است. این دوربین‌ها معمولاً برای نصب به پرداخت هزینه و کمک گرفتن از افراد متخصص نیازی ندارند و حتی لازم نیست که برای کابل‌کشی هزینه کنید. همین که دوربین را در محل نصب آن قرار دهید و نرم‌افزار مخصوص را نصب کرده و دوربین را به وایفای متصل کنید، برای راه‌اندازی و شروع بکار این دوربین کفایت می‌کند. این‌گونه پس از خرید دوربین مداربسته بیسیم فوراً می‌توانید از آن برای تامین امنیت محل موردنظر خود استفاده کنید.

گفتنی است در صورت جابجایی هم هیچ دردسری بابت نصب مجدد این دوربین‌ها در محل جدید نخواهید داشت. به خصوص گاهی شرایط طوری ایجاب می‌کند که دوربین مداربسته حتی یک لحظه هم نباید قطع شود. در این صورت نصب سریع و راحت دوربین مداربسته بیسیم باعث می‌شود که هیچ وقفه‌ای در نظارت و برقراری امنیت ایجاد نشود.

رمزنگاری سیگنال‌ها و تصاویر

طبیعی است که دوربین مداربسته بیسیم به عنوان نسل نوین دوربین‌های مداربسته یک‌سری قابلیت‌های نوآورانه و چشمگیر داشته باشد که از جمله آن می‌توان به رمزنگاری سیگنال‌ها و تصاویر اشاره کرد. به این صورت که تصاویر ضبط شده توسط این دوربین‌های امنیتی با استفاده از قوی‌ترین تکنیک‌های رمزگذاری محافظت می‌شوند و در نتیجه هیچ‌ یک از مجرمان سایبری حتی حرفه‌ای‌ترین آن‌ها نمی‌تواند به این فیلم‌ها دسترسی پیدا کند.

از آن طرف هم رمزنگاری سیگنال‌های این دوربین مداربسته جلوی هک شدن آن را می‌گیرد. به‌این‌ترتیب با خرید و نصب دوربین مداربسته وایرلس از یک سو بابت امنیت جانی و مالی خود و عزیزانتان آسوده‌خاطر هستید و از سوی دیگر تنها کسی که می‌تواند از این دوربین برای نظارت استفاده کند و به تصاویر آن دسترسی داشته باشد، خودتان هستید.

معایب دوربین مداربسته بیسیم

به‌طور‌کلی مزایا و قابلیت های دوربین مداربسته بیسیم آن‌قدری زیاد است که دیگر جایی برای عیب و ایرادهای این سیستم‌های نظارتی باقی نماند. با این حال اگر قرار باشد معایب این دوربین را مختصراً بررسی کنیم، به موارد زیر می‌رسیم:

  • محدود بودن پهنای باند: یکی از ایرادهای دوربین مداربسته بیسیم، محدود بودن پهنای باند امواج خروجی از آن است. به‌این‌ترتیب حتی اگر از اینترنت پر‌سرعت هم استفاده کنید، در ساعت‌های پیک مصرف اینترنت باز هم پهنای باند شما کم می‌شود. به دنبال آن هم عملیات انتقال تصاویر دوربین مداربسته بیسیم دچار اختلال یا نهایتاً افت کیفیت خواهد شد؛
  • امکان ضعیف شدن قدرت سیگنال: از دیگر عیب‌هایی که ممکن است در دوربین مداربسته بیسیم به وجود بیاید، کاهش قدرت سیگنال به دلایل مختلفی همچون وجود مانع، بدی آب و هوا و غیره است؛

البته همان‌طور که گفته شد این معایب در عمل آن‌قدر به چشم نمی‌آیند و معمولاً مشکل‌ساز نخواهند بود.

کاربرد دوربین مدار بسته ی بیسیم

با توجه به ویژگی های دوربین های مدار بسته ی بیسیم میتوان از آن ها در محیط های مختلفی از جمله منازل،محل کار ، فروشگاه ها و … نصب و استفاده کرد.به طور کلی استفاده از دوربین های مدار بسته ی بیسیم نسبت به سایر دوربین ها بسیار آسان تر میباشد.

نحوه ی دسترسی به تصاویر در دوربین مدار بسته ی بیسیم

هر کاربر میتواند از طریق اپلیکیشن های مناسب ، به دوربین های مدار بسته ی بیسیم متصل شود و تصاویر آن را رصد کند.همچنین در دوربین های مدار بسته ی بیسیم چرخشی زاویه ی دوربین مدار بسته را میتوان از طریق اپلیکیشن تنظیم کرد.

بهترین نوع دوربین مداربسته بیسیم

دوربین اتاق کودک یا بیبی کم

در میان انواع دوربین مداربسته بیسیم برخی از مدل‌ها بهتر و پرفروش‌تر از سایرین هستند. از جمله:

  • دوربین مداربسته بیسیم ایسان مدل AS-IPC-I2H: نوع اتصال این دوربین به دو صورت بی سیم (WiFi) و با سیم (LAN) است. به اضافه این که امکاناتی از قبیل دید در شب، ضبط صدا، تعقیب سوژه، چرخش Tilt و Pan هم در این دوربین تحت شبکه وجود دارد؛
  • دوربین مداربسته بیسیم مگنتی هوشمند شیائومی مدل MJSXJ03HL: این دوربین فوق‌العاده پرفروش از قابلیت چرخش، ضبط آفلاین، قیمت مناسب، ارزش خرید بالا و دید 360 درجه برخوردار است؛ به‌طور‌کلی این مدل دوربین تحت شبکه جزو مدل‌های اقتصادی برند شیائومی شناخته می‌شود و همین موضوع هم تاثیر زیادی روی فروش بالای آن داشته است؛
  • دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CD1123G0-I : این دوربین تحت شبکه یکی از بهترین و محبوب‌ترین دوربین‌های مداربسته بی سیم موجود در بازار است. آنچه این محصول را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند، ویژگی‌ها و امکاناتی از قبیل مقاومت در برابر ضربه اجسام سخت و آب و گرد و غبار، قابلیت تشخیص نفوذ، دید در شب و غیره است؛

نتیجه گیری

با توجه به این که دوربین مداربسته بیسیم یکی از بهترین سیستم‌های نظارتی و امنیتی محسوب می‌شود، در نتیجه طبیعی است که روز به روز میزان استفاده از این نوع دوربین بیشتر و بیشتر شود. به‌خصوص‌که نصب این دوربین‌ها بسیار آسان و سریع بوده و بدون هیچ دردسری می‌توانید دائماً روی اماکن موردنظرتان نظارت داشته باشید. روی‌هم‌رفته با خرید و نصب دوربین مداربسته وایرلس از هر‌کجای دنیا و در هر ساعتی از شبانه‌روز قادر به نظارت و بررسی محل کار، محیط زندگی و همین‌طور‌کارکنان و پرسنل خود خواهید شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.