مقایسه ایکس باکس سری ایکس و ps5 + بهترین بازی 2022

در این مطلب قصد داریم چند بازی ترسناک ps4 را به شما معرفی کنیم و در کنار آن به مقایسه دو کنسول PS4 و ایکس‌باکس سری ایکس بپردازیم و تنظیمات جدیدترین کنسول مایکروسافت را نیز مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مقایسه دو کنسول گیمینگ سونی ومایکروسافت

در مقایسه ps5 با xbox series x  باید به تمام ویژگی‌ها و خدمات هر دو محصول نگاهی بیاندازیم و طبیعتاً هر کدام از آن‌ها به اندازه کافی ویژگی‌های مثبتی دارند تا بازیکنان نسبت به خرید آن‌ها ترغیب شوند، اما نکات منفی کوچک و بزرگی هم برای آن‌ها وجود دارد که در طول مقاله به آن‌ها اشاره کردیم و باید نسبت به آن‌ها هم آگاه باشید. تفاوت های PS5 با Xbox Series X در ارائه خدمات بشدت بالا است، اما در عملکرد هر دو کنسول به اندازه یکدیگر قوی هستند.

خرید نسخه دیجیتال پلی‌استیشن ۵ کاملاً یک امر معقولانه و یک راه ارزان است که برخلاف کنسول ایکس باکس سری اس که از لحاظ قدرت، عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به برادر بزرگ‌ترش یعنی ایکس باکس سری ایکس دارد، پلی‌استیشن ۵ دیجیتال همان کنسول قوی‌ است که می‌توانید از یک محصول جدید انتظار داشته باشید.

شاید با خرید نسخه دیجیتال، نتوانید از بازی‌های فیزیکی خود استفاده کنید، اما با توجه به این موضوع که بیشتر کاربران پلی‌استیشن در ایران بازی‌های خود را به صورت دیجیتال دریافت می‌کنند، عاقلانه‌ترین راه خرید این ورژن از کنسول‌های خانگی ( و صد البته برند پلی‌استیشن ) است. در نتیجه ممکن است شما یک بازیکنی باشید که بیشتر وقت خود را با بازی‌های داستان محور و تک‌نفره پر می‌کنید، پس بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن مثل Marvel’s Spider-Man: Miles Morales & 2018، Demon’s Souls، God of War Ragnarok، Gran Turismo 7، Sackboy: A Big Adventure و حتی Horizon Forbidden West برای شما تولید می‌شوند که نمی‌توانید به‌سادگی از کنار آن‌ها بگذرید.

اگر هم تجربه بازی‌های داستان محور برای شما حوصله سربر است و می‌خواهید در سهولت به تجربه بازی‌های چندنفره بپردازید، کنسول ایکس باکس سری ایکس مناسب‌ترین گزینه برای شما است. مطمئناً کمپانی مایکروسافت از لحاظ ارائه بازی‌های انحصاری به پای برند پلی‌استیشن و کمپانی سونی نمی‌رسد، اما آن‌ها با داشتن یک برگ برنده به اسم Xbox Game Pass  قافله را از کمپانی حریف نباخته‌اند. شما می‌توانید با ارزان‌ترین روش به تجربه بازی‌های انحصاری ایکس باکس پرداخته و به انبوهی از بازی‌های مختلف در سبک و ژانرهای متفاوت بدون هیچ محدودیتی دسترسی داشته باشید.

در نهایت هر کنسولی را که انتخاب کنید، بهترین وسیله برای سرگرم شدن را در اختیار خواهید داشت.

معرفی‌ بازی‌های سبک ترسناک برای PS4

در ادامه قصد داریم برخی از بهترین بازی ترسناک ps4 را به شما معرفی کنیم که می‌توانند اندکی چاشنی ترس را به اوقات فراغت و زمان‌های استراحت شما اضافه کنند و اگر هم از آن دست اشخاصی هستید که به این سبک از بازی‌های ویدیویی علاقه دارید و چه بسا فیلم‌های ترسناک را دنبال می‌کنید، بازی‌هایی که در ادامه قرار است به شما معرفی کنیم می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشند. در ادامه با بهترین بازی ترسناک ps4 با ما همراه باشید:

Resident Evil Village

گیم لیست – جدیدترین اثر استودیوی کپکام (Capcam) بازی Resident Evil Village است که به‌تازگی برای کنسول‌های خانگی و رایانه‌های شخصی عرضه شده و همان‌طور که انتظارش را داشتیم، توانست روی ریل موفقیت از پیش ساخته شده استودیوی مذکور به خوبی عبور کند. درواقع این بازی یک برش حماسی از سبک وحشت با طعم گوتیک است که اینبار ایتن وینترز (Ethan Winter)، که به عنوان شخصیت اصلی این بازی و نسخه قبل شناخته می‌شود، به دنبال نجات دخترش تجربه متفاوتی را ذهن مخاطبان به ثبت می‌رساند.

آنچه در ادامه نسخه هفتم می‌بینید، ترکیبی عالی از حل معما، اکتشاف و اکشن خون‌پاشی است که توسط یکی از ترسناک‌ترین معماهایی که این فرنچایز تا امروز به خود دیده است، پشتیبانی می‌شود؛ اما اجازه ندهید که این بازی شما را ناامید کند. در نهایت می‌توان گفت که بازی Resident Evill Village یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های این مجموعه دوست‌داشتنی است که در خلق محیط و روایتی به سبک مترویدوانیا پیشرفت کرده و محصولی را ارائه می‌کند که از زمان بازی‌های کلاسیک در صنعت بازی‌های رایانه‌ای دیده نشده است،

باس فایت‌های ترسناک و گاهاً سخت، ارائه سبکی جدید از بقاء و ترس، برهم زدن تمام معادلات بازیکنان برای روبه‌رویی با دشمنان که می‌تواند هر بازیکنی را دچار شک کند از ویژگی‌هایی است که باید زودتر از هر عنوانی به تجربه آن بپردازید.

کدام یک از تنظیمات ایکس باکس را باید تغییر دهیم و به‌ روز کنیم؟

ایکس باکس سری ایکس، جدیدترین کنسول گیمینگ شرکت مایکروسافت و ردموندی‌ها به شمار می‌آید که ویژگی‌های غنی و بسیار زیادی را در اختیار بازی‌دوستان قرار داده؛ از سرویس گیم‌پس گرفته که پایگاه داده‌ای از بازی‌های مختلف را با هزینه‌ای کم در اختیار بازی‌دوستان قرار می‌دهد تا ویژگی‌های مختلفی مانند Co-pilot که به شما این امکان را می‌دهد تا دو کنترلر را به شکل کنترلری واحد در آورید و یک کنترلر را دو کاربر به شکل هم‌زمان کنترل کنند؛ ویژگی که برای آموزش کاربران دیگر در بازی‌های مختلف بسیار مناسب است و می‌تواند کار را برای تازه‌کاران راحت‌تر و آسان‌تر کند.

یکی از بهترین ویژگی‌های تنظیمات ایکس باکس سری اس، ویژگی Co-pilot  است. ویژگی Co-Pilot به شما این امکان را می‌دهد تا دو کنترلر را به شکل واحد و به صورت یک کنترلر استفاده کنید، به گونه‌ای که هر دو، کنترلی کامل روی نمایشگر دارند. این ویژگی زمانی که یک بازیکن نیاز به کمک داشته باشد، بسیار مفید است. برای روشن کردن این ویژگی، دکمه Xbox را فشار دهید تا راهنمایی ظاهر شود و در قسمت Profile & System به بخش تنظیمات یا همان Settings  رفته و در بخش Accessibility گزینه Controller را انتخاب کنید. تنظیمات Co-Pilot را انتخاب کرده و روی گزینه Turn on Co-Pilot کلیک کنید و در نهایت نیز کنترلر مورد نظر خود را انتخاب کنید. زمانی که دیگر نمی‌خواهید از این ویژگی نیز استفاده کنید، می‌توانید در داخل همین تنظیمات، این قابلیت را غیرفعال کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.