لاکی فرش قرمز با چه مبلی ست میشه + راهنمای خرید فرش

از رنگ‌های اصیل در فرش میتوان به فرش لاکی یا فرش قرمز اشاره کرد. در گذشته اکثر فرش‌ها در چند رنگ لاکی، سرمه ای و کرم بافت میشد و تنوع رنگی زمینه فرش‌ها به صورت الان نبود. در این مقاله به نحوه ست کردن فرش لاکی با مبلمان می‌پردازیم؟ فرش لاکی یا فرش قرمز همیشه طرفداران خود را داشته است که در این مقاله سعی می‌شود به شما در انتخاب رنگ مبل با فرش لاکی برای ست کردن راهنمایی کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آشنایی بیشتر با فرش لاکی

فرش لاکی یا قرمز یک از جذاب‌ترین رنگ‌های فرش ماشینی است و می تواند فضای دکوراسیون شما را متحول کند. رنگ لاکی یک نوع رنگ قرمز است که بیشتر در فرش‌های دستبافت استفاده میشد. این رنگ جزء رنگ‌های گرم قرار میگیرد و حس بزرگی و عزت نفس را تداعی می‌کند.

قدمت فرش لاکی بسیار زیاد است و وقتی نام فرش ایرانی را میشنویم اکثرا یاد فرش‌های قدیم خانه‌های پدر بزرگ و مادربزرگ مون میوفتیم. این اصالت و قدمت فرش لاکی باعث خاص بودن این فرش شده است. اکنون که رنگ‌های بسیار زیادی در به عنوان زمینه در فرش ماشینی استفاده می‌شود هنوز فرش لاکی جایگاه خود را حفظ کرده است.

تاثیر فرش قرمز بر روی روحیه

فرش قرمز را سعی کنید در محیط‌های با فضای کوچیک استفاده نکنید که باعث ایجاد اضطراب میگردد و سعی کنید در فضاهای بزرگ و باز از آن استفاده کنید. فرش قرمز به دلیل تیرگی که دارد باید در محیط‌هایی روشن که نورگیر خوبی داشته باشد از آن استفاده شود.

لاکی فرش قرمز با چه رنگ‌هایی سازگر است؟

این رنگ با بسیاری از رنگ‌ها مطابقت دارد که از آن جمله می‌توان به رنگ صورتی اشاره کرد که باعث می‌شود سرخی فرش را تا حد زیادی کم کند و همچنین رنگ سبز که یک مکمل در کنار رنگ قرمز است.

لاکی فرش قرمز با چه مبلی ست میشه؟

به طور معمول جهت ست کردن دکوراسیون بعد از انتخاب رنگ و طرح فرش باید به دنبال انتخاب مبل متناسب با فرش باشیم و بعد از آن پرده‌ها و سایر لوازم دکوراسیون را ست و چیدمان کنیم. بدلیل قیمت بالای فرش، مبل و پرده نسبت به دیگر وسایل کوچک در دکوراسیون، نمی‌توان سر سال آن را عوض کرد زود به زود آن را تغییر داد پس باید در انتخاب آن توجه کافی را داشت.

در کنار فرش قرمز می‌توانید از مبلمانی با رنگ‌های کرم، بژ، نسکافه‌ای، قهوه‌ای، مشکی، طوسی، صورتی و نارنجی استفاده کنید. این رنگ‌ها برای ست فرش لاکی با مبل بسیار مناسب است. همچنین می‌توانید از تناژ رنگ قرمز روشن تا تیره در دکوراسیون خود استفاده کنید. در ادامه به توضیح بیشتر در نحوه استفاده از انواع مبل و رنگ آن در کنار فرش قرمز خواهیم پرداخت.

ست فرش لاکی با مبل استیل و سلطنتی

اگر فرشی با طرح سنتی و اصیل دارید، انتخاب فرش سلطنتی یا استیل یک انتخاب درست است. سعی کنید در کنار فرش لاکی با طرح‌های اصیل و شلوغ از مبلمان با طرح خلوت استفاده کنید. شلوغی طرح فرش همراه با مبل باعث کوچک نشان دادن فضای شما می‌شود.

ست فرش لاکی با مبل ال یا مبلمان مدرن

اگر می‌خواهید از مبل ال یا مبل مدرن استفاده کنید سعی کنید از فرشی با سبک خلوت و مدرن‌تر استفاده کنید. یا مبلمانی با طراحی خلوت و تک رنگ استفاده کنید تا ترکیب مناسبی داشته باشد.

ست فرش لاکی با مبل کرم، بژ و قهوه ای

استفاده از مبلمان چوبی و رنگ پارچه کرم و قهوه‌ای روشن در کنار فرش قرمز بسیار فوق‌العاده است و باعث تمرکز بیشتر بر روی فرش میشود. همچنین اگر رنگ کرم و قهوه ای در فرش بکار رفته باشد، بیشتر هماهنگی بین مبل و فرش ایجاد می‌شود.

ست فرش لاکی با مبل ابی

برای ست کردن فرش با مبل آبی میتونید از ترکیب رنگ طوسی و آبی استفاده کنید. نکته ای که اهمیت دارد این است که آبی استفاده شده در فرش با مبل یا کوسن های آن ست شود و رنگ آن به هم نزدیک باشد.

مبل طوسی با فرش قرمز

رنگ طوسی یک رنگ خنثی است و مکمل خوبی در کنار فرش لاکی است. شما می‌توانید از ترکیب رنگ طوسی روشن و تیره در مبل استفاده کنید.

ست فرش لاکی با مبل بنفش

برای ست کردن مبل بنفش میتونید از ترکیب رنگ یاسی، صورتی و طوسی روشن برای ست کردن با فرش لاکی استفاده نمایید.

ترکیب فرش قرمز با مبل زرشکی

مبل زرشکی با فرش لاکی یک ترکیب بسیار ملایم و جذاب است که می‌توانید جهت متعادل کردن فضا از پرده به رنگ سفید استفاده کنید.

انتخاب رنگ پرده و ست کردن با مبل

رنگ پرده را می‌توانید با کوسن‌های مبل و رنگ مبل ست نمایید. استفاده از پرده رنگ سفید و کرم با فرش لاکی یک ترکیب بسیار خوب است.

وکیل یعقوبی
banilon.com
elecraservice
لوازم خانگی بانه
ipserviceisfahan
tvcity.shop
banehentekhab.com
topfroosh
رخشاره

در این مطلب تلاش شد تا به شما در، ست کردن فرش قرمز با مبلمان و انتخاب رنگ دکوراسیون راهنمایی شود. امید است این مقاله مفید واقع شده باشد.

منبع : فرش نگین هلال مشهد (https://www.neginhelal.com/)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.