چگونه با گوگل آنالیتیکس فروش سایت را 2 برابر کنیم

گوگل آنالیتیکس ابزار قدرتمندی است که می‌تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را بیشتر توسعه دهید و تصمیمات هوشمندانه بگیرید. گوگل آنالیتیکس GA4، یک ابزار تحلیلی است که به شما یک نگاه بسیار عمیق به عملکرد وب‌سایتتان می‌دهد. این برنامه با پلتفرم‌ها و محصولات بازاریابی و تبلیغات گوگل (از جمله Google Ads، سرچ کنسول و دیتا استودیو ) ادغام می‌شود و آن را به یک انتخاب محبوب برای افرادی که از چندین ابزار گوگل استفاده می‌کنند تبدیل می‌کند. در این مقاله خواهیم فهمید که چگونه می‌توان از گوگل آنالیتیکس برای بهبود عملکرد و افزایش فروش یا سرنخ برای کسب و کار شما استفاده کرد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس خدمات سئو، دوره بازاریابی محتوا و دوره‌های دیجیتال مارکتینگ را برگزار می‌کند. برای اطلاعات بیشتر با در این باره با شماره تلفن

02191006866 تماس بگیرید.

تأثیر آنالیتیکس در افزایش فروش

گوگل آنالیتیکس یک ابزار تجزیه و تحلیل وب‌سایت قدرتمند و رایگان است. گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا دریابید چه کلمات کلیدی مطلوب‌ترین مشتریان بالقوه شما را جذب می‌کنند، کدام نسخه تبلیغاتی بیشترین پاسخ را به همراه داشته است و چه صفحات فرود و محتوایی بیشترین سود را برای شما دارند.

این ابزار دقیقاً بازدیدکنندگان، ارجاع‌ها، عملکرد موتور جستجو، تبلیغات ایمیلی و حتی طرح‌های آفلاین را ردیابی می‌کند. تجزیه و تحلیل با ارائه گزارش‌های بصری بهبودیافته به کاربران کمک می‌کند تا منابع بازاریابی خود را متمرکز کنند، ناوبری سایت را بهبود بخشند و به بازگشت سرمایه بالاتری برسند. موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی AdWords و غیر AdWords را اندازه‌گیری می‌کند و نشان می‌دهد که کدام تبلیغات و کلمات کلیدی بهترین تبدیل را دارند.

هدف در گوگل آنالیتیکس چیست؟

هیچ فعالیت و تحلیل بازاریابی بدون هدف مشخص انجام نمی‌شود. اقدام هدف در گوگل آنالیتیکس یک عملکرد مرکزی است که به شما کمک می‌کند تا اهداف پروژه‌های بازاریابی خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را به دقت تنظیم کنید. بنابراین آنها پیش نیاز کنترل موفقیت اهداف شما هستند. اهداف گوگل آنالیتیکس می‌تواند موارد زیر باشد:

  •       دسترسی به وب‌سایت خود را افزایش دهید
  •       افزایش تعداد مخاطبین وب‌سایت
  •       تعداد کاربران تازه ثبت‌نام شده را در برنامه وب یا موبایل خود افزایش دهید
  •       تعداد مشترکان یک خبرنامه را افزایش دهید

قیف فروش چیست؟

قیف فروش دنباله‌ای از مراحلی است که کاربر برای تکمیل فرایند خرید انجام می‌دهد. یک قیف فروش در یک وب‌سایت تجارت الکترونیک ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

مشتری به وب‌سایت می‌رسد. پس از رسیدن به آنجا، مشتری چند صفحه محصول مختلف را مرور می‌کند. در مرحله بعد، مشتری یک یا دو مورد را به سبد خرید خود اضافه می‌کند. در نهایت، مشتری اقلام انتخاب شده را خریداری می‌کند. قیف فروش برای انواع مختلف وب‌سایت‌ها و انواع مختلف مشتریان متفاوت به نظر می‌رسد. به همین دلیل مهم است که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و مجموعه اقداماتی که ممکن است در وب‌سایت شما انجام دهند را مشخص کنید.

تبدیل چیست؟

تمام قیف‌های فروش به یک تبدیل ختم می‌شوند. یک تبدیل بسته به نوع کسب و کاری که در آن فعالیت می‌کنید و نوع وب‌سایتی که کار می‌کنید می‌تواند تعاریف مختلفی داشته باشد. به طور سنتی، زمانی که مردم به یک تبدیل فکر می‌کنند، به تکمیل سفارش در یک وب‌سایت فکر می‌کنند. اما یک تبدیل می‌تواند گسترده‌تر از آن باشد، مانند ثبت‌نام در خبرنامه ایمیلی. در نهایت، تبدیل هر رفتاری است که شما می‌خواهید مشتری‌تان انجام دهد که ارزشی برای کسب‌وکار شما دارد.

گوگل آنالیتیکس و تنظیمات قیف فروش

قیف‌های فروش برای درک مراحلی که مشتریان شما قبل از رسیدن به تبدیل نهایی خود برمی‌دارند و موانعی که آنها را از رسیدن به آن بازمی‌دارد ضروری هستند. می‌توانید هر مرحله در قیف فروش خود را به عنوان یک نقطه ارتباطی محوری در نظر بگیرید که می‌خواهید افراد در مسیر تبدیل به آن برسند. هنگامی که هر یک از این مراحل را تعریف کردید، می‌توانید مناطق اصطکاک را شناسایی کنید، مانند مکان‌هایی که افراد در آن گیر می‌کنند، آنجا را ترک می‌کنند یا در غیر این صورت به فرایند تبدیل ادامه نمی‌دهند. وقتی این اطلاعات را در اختیار دارید، می‌توانید طراحی و جریان سایت خود را بهینه کنید و موارد را برای جذب بیشتر تبدیل اصلاح کنید.

گوگل آنالیتیکس و نرخ پرش

نرخ  پرش  یکی از مهم‌ترین آمار برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما است. اگر اکثریت کاربران شما تنها پس از بازدید از یک صفحه، وب‌سایت شما را ترک می‌کنند، باید بدانید که مشکل دارید. اما راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد! برای شروع، می‌توانید  تصاویر را فشرده کنید، از شر CSS یا جاوا اسکریپت های استفاده نشده خلاص شوید، مطمئن شوید که صفحات شما به سرعت بارگیری می‌شوند، همچنین جذاب و آسان برای پیمایش هستند. گزینه دیگر اضافه‌کردن ویدئوها است، زیرا آنها به طور مداوم بازدیدها را جذب می‌کنند.

بازارهای جدید بالقوه را تجزیه و تحلیل کنید

راه عالی دیگر برای استفاده از گوگل آنالیتیکس، کشف بازارهای بالقوه برای محصولات و خدمات شما است. اگر کسب‌وکار شما در سطح جهانی فعالیت می‌کند یا اگر قصد دارید بین‌المللی شوید، می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان و نرخ تبدیل را به طور جداگانه بین کشورها مشاهده کنید تا تصمیم بگیرید که تلاش‌های خود را در کجا متمرکز کنید و کدام مناطق ارزش توسعه را دارد.

منتوریکس اقدام به ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ کرده است. ما هر آنچه که شما برای بهبود فروش از طریق سئو و وب‌سایت لازم دارید در دوره‌های حضوری و آنلاین آموزش می‌دهیم.

بهترین محتوای خود را شناسایی کنید

اگر بازاریابی محتوا بخشی از استراتژی شما باشد، می‌دانید که یافتن محتوایی که واقعاً مورد توجه مخاطبان شما قرار می‌گیرد، می‌تواند دشوار باشد. وقتی محتوایی ایجاد می‌کنید که با مردم طنین‌انداز می‌شود، باید دقیقاً بدانید که چقدر خوب کار می‌کند و چرا کار می‌کند تا بر روی آن شتاب ایجاد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ببینید کدام یک از صفحات شما بیشترین ترافیک، تبدیل و نتیجه را دریافت می‌کند. این به شما ایده خوبی از آنچه افراد ارزشمند می‌دانند، می‌دهد و بر اساس آن، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که چه محتوایی را ایجاد یا تغییر دهید تا مخاطبان خود را علاقه‌مند کنید.

از مدل اسناد مناسب استفاده کنید

نادیده‌گرفتن یا ردکردن انتساب بسیار آسان است، اما داشتن اطلاعات تا آنجا که می‌توانید در مورد مؤثرترین کانال‌های تبدیل بسیار مهم است. به طور پیش‌فرض، گوگل آنالیتیکس از مدل اسناد «آخرین تعامل» استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را بهبود ببخشید، سعی کنید آن را به «اولین تعامل» تغییر دهید و از آن برای درک بهتر نحوه کمک هر کانال به نتایج تبدیلتان استفاده کنید. مدل‌های انتساب مختلفی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، فقط مطمئن شوید که هرکدام با استراتژی کلی شما مطابقت دارد.

جریان رفتار را مطالعه کنید

جریان رفتار یک ابزار فوق‌العاده مفید برای درک مسیرهایی است که بازدیدکنندگان وب‌سایت شما در حال گشت و گذار در اطراف سایت شما هستند. به جای ارائه آمارهای عددی ساده، این گزارش به شما نمایش‌های گرافیکی از مسیرهایی را که بازدیدکنندگان از طریق وب‌سایت شما طی می‌کنند، نشان می‌دهد. به این ترتیب، به راحتی می‌توانید ببینید که آنها با کدام صفحات بیشتر تعامل دارند، یا اینکه کدام صفحه آخرین صفحه‌ای است که قبل از رهاکردن وب‌سایت شما دیده‌اند. این به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه محتوایی مفید و جذاب بوده و چه محتوایی تأثیر چندانی نداشته است.

روندها را تجزیه و تحلیل کنید

گوگل آنالیتیکس معیارهای مختلفی را شامل می‌شود که برخی از آنها به یکدیگر وابسته هستند. گاهی اوقات، یک اینفوگرافیک که ویروسی می‌شود می‌تواند نرخ پرش شما را افزایش دهد یا قرارگرفتن در جایگاه اول برای یک کلمه کلیدی رقابتی می‌تواند تعداد صفحات در هر جلسه را کاهش دهد. همچنین روندهای فعلی را در طول زمان نشان می‌دهد، که به شما درک بهتری از آنچه مردم جستجو می‌کنند، چه کلمات کلیدی پرطرف‌دار هستند و اینکه آیا مردم اغلب این موضوعات را جستجو می‌کنند یا اینکه آیا چیزی به طور خلاصه در حال ترند بوده است را نشان می‌دهد.

بهترین منابع ترافیک را کشف کنید

شما باید بدانید که آیا ترافیک ارگانیک یا ترافیک پولی نتایج بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد و در هر یک از آنها کدام منابع سودآورتر هستند. همچنین می‌توانید کمپین‌های خود مانند کمپین‌های تبلیغاتی گوگل یا کمپین‌های سفارشی را زیر نظر بگیرید تا ببینید چه نتایجی به دست می‌دهند و همچنین افراد چگونه با تبلیغات تعامل دارند. این به شما کمک می‌کند سرمایه‌گذاری خود را در مکان‌هایی که واقعاً کار می‌کنند بهینه کنید، در نتیجه نتایج بهتری به دست آورید و از بودجه خود نهایت استفاده را ببرید.

جریان کاربران را مطالعه کنید

مانند جریان رفتار، جریان کاربر یکی دیگر از معیارهای ضروری برای وب‌سایت شما است. اگرچه این دو ممکن است بسیار شبیه به نظر برسند، اما در واقع چیزهای متفاوتی را به شما نشان می‌دهند. User Flow حجم ترافیکی که از منابع مختلف به سایت شما وارد می‌شود را به شما نشان می‌دهد. به عنوان مثال، کدام کانال‌های بازاریابی حجم بالایی از ترافیک را ارائه می‌دهند و از کدام مناطق جغرافیایی ترافیک زیادی دریافت می‌کنید. مسیرهای کاربران را از طریق سایت خود به شما نشان می‌دهد و با آن اطلاعات، می‌توانید تغییراتی را برای بهبود نتایج ایجاد کنید.

صفحاتی را که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند بهینه کنید

پس از شناسایی صفحاتی که بیشترین توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند، این صفحات را برای بهبود تبدیل بهینه کنید. این یک راه بسیار آسان برای افزایش بازگشت سرمایه است. بهینه‌سازی صفحات شما به این معنی است که موتورهای جستجو آنها را بهتر درک می‌کنند و در نتیجه آنها را بالاتر می‌برند. صفحات مختلف را می‌توان برای کلمات کلیدی مختلف بهینه کرد که مجدداً رتبه بالاتری را در نتایج جستجو به شما می‌دهد. داشتن توضیحات متا و کلمات کلیدی واضح و مرتبط باعث می‌شود که مشتریان بالقوه شما را به صورت آنلاین راحت‌تر پیدا کنند که به نوبه‌ خود فروش شما را افزایش می‌دهد.

موبایل را در درجه اول قرار دهید

گوگل آنالیتیکس به شما امکان می‌دهد بدانید چه مقدار از ترافیک شما از دسکتاپ و چه مقدار از دستگاه‌های تلفن همراه است. با توجه به اهمیت روزافزون ترافیک تلفن همراه، جستجوهای تلفن همراه تقریباً  نیمی از جستجوهای گوگل را تشکیل می‌دهند. بهینه‌سازی این امر بسیار مهم است. اگر ترافیک تلفن همراه شما دارای نرخ پرش بالایی است، به این معنی است که زمان آن رسیده است که وب‌سایت خود را موبایل فرندلی تر کنید و زمان بارگذاری خود را بهبود ببخشید. از طرف دیگر، اگر سایت شما برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شده باشد، گوگل به شما رتبه بالایی را اختصاص می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله، بررسی کردیم که چگونه گوگل آنالیتیکس ممکن است به شما در ایجاد فروش بیشتر کمک کند. بسته به میزان عمقی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، می‌تواند ابزار پیچیده‌ای برای استفاده باشد، اما اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید، می‌تواند به شما در درک بهتر مخاطبانتان کمک کند. شما می‌توانید ببینید که کدام محصولات برای کسب و کار شما ارزشمندتر هستند، آیا مشتریان جدیدی به دست می‌آورید و مشتریان شما چگونه از وب‌سایت شما استفاده می‌کنند. آرزوی تمام صاحبان وب‌سایت‌ها این است که سایت‌شان بازدید بیشتری داشته باشد و در مرحله بعد، فروشش از طریق وب‌سایت هر روز بیشتر و بیشتر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.