معرفی بهترین لپتاپ های گیم بازار در سال ۲۰۲۱ (بخش دوم)

بهترین لپ‌تاپ‌های گیم بازار از پرطرفدارترین محصولاتی هستند که کاربران هر ساله سعی می‌کنند تا یکی از آن‌ها را تهیه کنند. بسیاری از کاربران نمی‌دانند چه لپ‌تاپی را برای گیم و انجام دیگر کارهای شخصی خود تهیه کنند. در ادامه با چیکاو همراه باشید.

لپ‌تاپ‌های گیم در واقع لپتاپ‌هایی هستند که از هر نظر ازجمله پردازنده، رم، حافظه ذخیره سازی، نمایشگر و تعداد پورت‌های ورودی و خروجی در نوع خود بهترین‌ها و کامل‌ترین را را داشته باشد. با لپ‌تاپ‌های گیم به دلیل قدرت فوق‌العاده و کیفیت بسیار بالایی که دارند، علاوه بر انجام بازی‌های رایانه‌ای تمام کارهای شخصی و حتی سنگین‌ترین کارهای اداری را نیز می‌توان انجام داد.

در بخش اول لپ‌تاپ گیم ایسوس راگ زفیروس جی ۱۵ (ASUS ROG ZEPHYRUS G15) را معرفی کردیم و در این قسمت نیز لپ‌تاپ دیگری از این سری یعنی ایسوس راگ زفیروس جی ۱۴ (ASUS ROG ZEPHYRUS G14) را معرفی می‌کنیم که درواقع صفحه نمایش آن اندکی کوچکتر است و از تراشه‌های یک نسل پایین‌تر بهره می‌برد. تست این لپ‌تاپ‌ها توسط خبرگان و متخصصان سایت بسیار معتبر «the verge» انجام شده است که از معتبرترین سایت‌های نقد و بررسی محصولات فناوری و به خصوص لپ‌تاپ است. در ادامه می‌توانید تجربیات آن‌ها را مطالعه کنید.

لپ‌تاپ ایسوس راگ زفیروس - چیکاو

  • لپ‌تاپ ایسوس راگ زفیروس جی ۱۴

لپ‌تاپ ایسوس راگ زفیروس جی ۱۴ بهترین لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی است که می‌توانید خریداری کنید. ما اخیراً مدل سال گذشته را بررسی کردیم، که شامل سری Ryzen 4000 AMD تا هشت هسته Ryzen 9 4900HS و پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 2060 است. یک مدل کاملاً جدید با سری Ryzen 5000 و گرافیک سری RTX 30 انویدیا موجود است که ما مشتاقانه منتظر دستیابی سریع آن‌ها هستیم.

لپ‌تاپ ایسوس راگ زفیروس جی ۱۴ - چیکاو

لپ‌تاپ ایسوس راگ زفیروس جی ۱۴ با قیمتی کمتر از 2000 دلار، یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های تلفن همراه موجود در بازار را به یک شاسی فوق العاده قابل حمل 14 اینچی تبدیل می‌کند. با قابلیت خنک‌کننده‌ای که برای پردازنده‌های این لپ‌تاپ بسیار قدرتمند در نظر گرفته شده است، برای استفاده، این لپ تاپ نرخ فریمی را ارائه می‌دهد که قبلاً در لپ تاپی با این اندازه ندیده بودیم. هر بازی را که انجام دهیم بدون این که داغ شود، انجام می‌شود.

اما گذشته از عملکرد عالی بازی، G14 یک لپ‌تاپ عالی برای انجام تمام کارهای روزانه است. صفحه کلید، صفحه لمسی، صفحه نمایش و پورت‌ها همه عالی هستند. حتی عمر باتری خوب است – چیزی که ما تقریباً هرگز در مورد لپ‌تاپ‌های بازی نمی‌گوییم، زیرا در لپ‌تاپ‌های گیم به دلیل استفاده‌های سنگین کمتر باتری می‌تواند دوام خوبی داشته باشد تا کاربران گیم از میزان شارژ دهی آن رضایت کامل داشته باشند.

لپ‌تاپ جی ۱۴ نیز چند نکته منفی دارد، اما نسبتاً کوچک و وابسته به کاربر است. مهمترین نکته این است که فاقد وب کم است. اگر قصد برقراری تماس ویدیویی دارید، به یک دستگاه خارجی نیاز خواهید داشت و باید یک وب‌کم جانبی یا خارجی تهیه کنید.

پورت های لپ‌تاپ ایسوس راگ زفیروس جی ۱۴ - چیکاو

همچنین در نور پس زمینه مشکلاتی وجود دارد، اتصال تاندربولت Thunderbolt وجود ندارد (از آنجا که این سیستم AMD است و این استاندارد اینتل است)، و طرفداران می‌توانند در زمان بارگیری نیز می‌تواند اندکی بیشتر از از حد معمول طول بکشد. اما تمام این موارد جزئی می‌توانند قابل چشم پوشی باشند زیرا به آن صورت تأثیر زیادی بر تجربه بازی افراد ندارند.

به طور کلی، ما در مورد کارایی و عملکرد این دستگاه از سوی کاربران نیز شکایات بسیار کمی را دریافت کرده‌ایم. ایسوس اخیراً با دی جی آلن واکر  (DJ Alan Walker) (خواننده و آهنگساز معروف نروژی و خواننده  ترانه «محو شده» که بیش از ۳ میلیارد باز بازدید داشته است) برای طراحی و ساخت لپ‌تاپ زفیروس جی ۱۴ نسخه آلن واکر (Zephyrus G14 Alan Walker Edition) همکاری کرده است، با جعبه‌ای که تبدیل به عرشه DJ می‌شود.

مشخصات لپ‌تاپ ایسوس راگ زفیروس جی ۱۴ - چیکاو

  • مشخصات لپ‌تاپ ایسوس راگ زفیروس جی ۱۴

لپ‌تاپ ایسوس راگ زفیروس جی ۱۴با قیمت 1449 دلار. به نوعی یک نوت بوک 14 اینچی با وزن بیش از 3.5 پوند (۱.۵۵۰ کیلو گرم) است. صفحه نمایش این دستگاه که از نوع لمسی نیست، وضوح تصویر فول اچ دی و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌دهد.

این دستگاه جمع و جور از پردازنده‌ی AMD Ryzen 9 4900HS قدرت می‌گیرد و از تراشه گرافیکی انویدیا Nvidia RTX 2060 Max-Q نیز برای پردازش تصاویر بهره می‌برد. جفت این دو تراشه به همراه ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR4 3200MHz SDRAM در کنار ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی داخلی از نوع پر سرعت NVMe PCIe 3.0 SSD یک غول بسیار قدرتمندی را تشکیل می‌دهند که هیچ برنامه یا گیم سنگین نمی‌تواند در برابر آن عرض اندام کند.

صفحه کلید لپ‌تاپ ایسوس راگ زفیروس جی ۱۴ - چیکاو

 صفحه نمایش 120 هرتز آن نیز تصاویر بسیار نرم و روان و بدون دنباله تا تاری را به ارمغان می‌آورد. دیدن سخت‌افزار قدرتمند در چنین شاسی کوچکی غیرمعمول است: لپ‌تاپ راگ زفیروس جی ۱۲ ایسوس کوچکترین لپ تاپ بازی از سری زفیروس است که ایسوس تا به حال ساخته است و همچنین یکی از معدود لپ تاپ‌های 14 اینچی است که پردازنده سری H را با پردازنده گرافیکی مجزا جفت می‌کند.

صفحه نمایش و صفحه کلید لپ‌تاپ ایسوس راگ زفیروس جی ۱۴ مشکی - چیکاو

این لپ‌تاپ از قابلیت های دیگری مانند وای فای  Intel Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵ پشتیبانی می کند.علاوه بر این، باتری استفاده شده در این دستگاه  از نوع  ۴ سلولی بوده و  ۷۶ وات ساعت نیز قدرت دارد. از لوازم جانب مهمی که همراه این لپ‌تاپ ایسوس عرضه می‌شود می‌توان به آداپتور ۱۸۰ واتی AC آن اشاره کرد.

اگر قیمت لپ‌تاپ بالا برای شما بسیار زیاد است، می توانید اندکی از سطح خواسته‌ها و توقعات خود کاهش دهید که در این صورت می‌توانید همان مدل راگ زفیروس ۱۴ جی را با پردازنده Ryzen 7 4800HS، 16 گیگابایت RAM، 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و استفاده از تراشه گرافیکی GTX 1660 TI Max-Q با قدرت نسبتاً کمتر را با قیمت 1299 دلار تهیه کنید، یا به 8 گیگابایت رم، یک GTX 1650 و صفحه نمایش ۶۰ هرتز رضایت دهید که در این صورت می‌توانید این لپ‌تاپ بسیار زیبا و قدرتمند را با قیمت فقط 1049 دلار تهیه کنید.

منبع Theverge
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.