متا در حال قطع ارتباط فیسبوک مسنجر و چت اینستاگرام است

متا دارای سه برنامه مهم شبکه های اجتماعی و ارتباطی است: فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ. چند سال پیش، این شرکت شروع به ادغام هر سه پلتفرم کرد تا کاربران در هنگام برقراری ارتباط با خانواده و دوستان، تجربه یکپارچه‌تری داشته باشند. با این حال، اکنون مسیر خود را معکوس کرده و با قطع ارتباط پیام‌رسان فیس‌بوک و چت‌های اینستاگرام شروع می‌شود.

متا روند قطع ارتباط پیام‌رسان فیس‌بوک و چت‌های اینستاگرام را در اواسط دسامبر 2023 آغاز خواهد کرد. صفحه وب پشتیبانی اینستاگرام نشان می دهد که کاربران آن از این ماه دیگر نمی توانند با حساب های فیسبوک چت کنند. پس از شروع فرآیند قطع، کاربران اینستاگرام نمی‌توانند مکالمات یا تماس‌های جدیدی را با حساب‌های فیسبوک شروع کنند. علاوه بر این، هر گونه چت موجود بین دو پلتفرم فقط خواندنی خواهد بود و هیچ پیام جدیدی در چنین موضوعات چت ارسال یا دریافت نمی شود.

حساب‌های فیس‌بوک نمی‌توانند وضعیت فعالیت حساب‌های اینستاگرام یا خوانده شدن پیامی که ارسال کرده‌اند را مشاهده کنند. علاوه بر این، تاپیک های چت موجود بین حساب های فیس بوک مسنجر و اینستاگرام به بخش صندوق ورودی در هر یک از پلتفرم ها منتقل نمی شوند.

در حالی که متا دلیل این تغییر را فاش نکرد، انتظار می رود که این تصمیم به دلیل DMA اروپا (قانون بازارهای دیجیتال) اتخاذ شده باشد. این قانون از شرکت‌های بزرگی مانند اپل، گوگل و متا می‌خواهد که قابلیت همکاری با دیگر پلتفرم‌های پیام‌رسان را ارائه دهند. بنابراین، ممکن است متا در حال قطع ارتباط پیام‌رسان فیس‌بوک و چت‌های اینستاگرام برای آماده‌سازی روش تعاملی جدیدتری باشد که با DMA مطابقت دارد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.