متا مدل های هوش مصنوعی Llama-3 را برای شبکه های اجتماعی معرفی کرد

متا مجموعه جدیدی از مدل های Llama-3 خود را معرفی کرده است که هوش مصنوعی متا را نیز تقویت می کند. متا آن را در دو اندازه معرفی کرد: Llama-3 با پارامترهای 8B و Llama-3 با پارامترهای 70B. علاوه بر این، آنها همچنین طول زمینه 8K توکن را ارائه می دهند. طبق توافقنامه مجوز انجمن متا، اینها همه منبع باز هستند.

به گفته گوگل، مدل 8B آن نسبت به مدل های Gemma 7B و Mistral 7B گوگل برتری دارد. حتی مدل Llama-3 70B نیز Gemini 1.5 Pro را شکست می دهد اما با اختلاف بسیار کمی. حتی امتیاز بهتری نسبت به غزل کلود 3 در معیار MMLU دارد.

اخیراً حتماً با هوش مصنوعی متا برخورد کرده اید. متا در حال انتشار آن در فیس بوک، اینستاگرام، واتساپ، مسنجر و وب است. در حال حاضر به طور گسترده در واتساپ در دسترس است. این نیز بخشی از مدل های Llama-3 آن است. این بدان معناست که متا با سرسختی در ساخت مدل های هوش مصنوعی خود بسیار محبوب است.

در هوش مصنوعی متا چه کاری می توانید انجام دهید؟

برای اینکه درک آن برای شما ساده‌تر شود، هوش مصنوعی متا درست مانند ChatGPT است، اما در واتساپ شما و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در آینده است. نکته مثبت در اینجا این است که برای دسترسی به هوش مصنوعی مجبور نیستید به هیچ پلتفرم دیگری بروید، می توانید به راحتی روی آن چت کرده و پاسخ ایجاد کنید. حتی در اینجا نیز اطلاعات جاری در مورد موضوعات مختلف را دریافت می کنید. برای این کار از گوگل و بینگ استفاده می کند. در اینجا می توانید تصاویر و حتی GIF تولید کنید.

جدا از پلتفرم های رسانه های اجتماعی، متا همچنین در حال راه اندازی یک وب سایت اختصاصی است که در آن کاربران می توانند هوش مصنوعی متا را به زبان انگلیسی تجربه کنند. ابتدا در استرالیا، کانادا، غنا، جامائیکا، مالاوی، نیوزلند، نیجریه، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اوگاندا، زامبیا و زیمبابوه منتشر خواهد شد. در نهایت کشورهای بیشتری به این لیست اضافه خواهند شد.

متا همچنین فاش کرد که در حال حاضر بزرگترین مدل چند وجهی خود را با 400 میلیارد پارامتر آموزش می دهد. این نیز به زودی منتشر خواهد شد.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.