آینده سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال!

در چند سال گذشته بازار ارزهای دیجیتال رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است و قیمت بسیاری از کوین‌ها و توکن‌ها چندین برابر شده است. حال برخی افراد از خود می‌پرسند که آینده سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال به چه شکل است؟ آیا این بازار باز هم می‌تواند رشد داشته باشد یا دیگر برای ورود به این بازار دیر شده است. معامله و خرید بیت کوین در ایران با بسیاری از کشورهای دیگر تفاوت دارد و به همین دلیل افراد باید نکات بیشتری را مد نظر داشته باشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مطلب را به رشته تحریر در آوریم و در این خصوص نکاتی را بیان کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بررسی تاریخچه کریپتوکارنسی

هنوز دو دهه از معرفی بیت کوین توسط ساتوشی ناکاماتو نگذشته است که این ارز دیجیتال توانسته رشدی چند صد برابر را تجربه کند. به همین دلیل سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال بیت کوین مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. البته هیچ کس در ابتدای راه تصور نمی‌کرد که قیمت هر عدد بیت کوین به بالای 100 دلار برسد. اما پادشاه دنیای کریپتوکارنسی سقف قیمتی نزدیک به 70 هزار دلار را برای خود ثبت کرد. این رشد بسیار زیاد بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیگر باعث شد تا علاقه افراد مختلف به این بازار به شکلی بسیار زیاد افزایش یابد و اکنون تعداد افرادی که صاحب تعدادی کوین و توکن هستند به درصد قابل توجهی از جمعیت جهان برسد.

در ابتدا بسیاری از کشورها با این بازار مخالفت داشتند اما این مخالفت به مرور جای خود را به پذیرش داد به صورتی که در سال 2021 السالوادور به اولین کشوری تبدیل شد که بیت کوین را به عنوان پول قانونی پذیرفت. پس با توجه به این نکات باید بگوییم که ما تازه در ابتدای راه این بازار هستیم و آینده سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال بسیار روشن است.

بزرگ ترین مزیت خرید ارزهای دیجیتال در ایران

معامله و خرید بیت کوین در ایران علاوه بر موارد گفته شده، مزیت دیگری نیز دارد. یکی از مهم ترین مزایای خرید بیت کوین، افزایش میزان سرمایه فرد است. با توجه به افزایش بی رویه قیمت دلار در ایران، بسیاری افراد مشاهده می‌کنند که هر سال بخشی از ارزش سرمایه آن‌ها از بین می‌رود. اما چون خرید و فروش ارزهای دیجیتال بر اساس دلار است، با خرید این ارزها می‌توانید ارزش سرمایه خود را حفظ کنید.

تتر یک استیبل کوین محبوب در کریپتوکارنسی است که قیمت آن تقریباً همیشه معادل یک دلار است. شما با خرید تتر سود دریافت نخواهید کرد زیرا قیمت آن افزایش یا کاهش پیدا نخواهد کرد. اما قیمت 1000 تتر در سال 1398، 11 میلیون تومان بود و اکنون شما برای خرید 1000 تتر باید بیش از 50 میلیون تومان هزینه پرداخت کنید. حال تصور کنید که به جای تتر بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کرده بودید که اکنون قیمت آن‌ها در مقایسه با سال 1398 چندین برابر شده است.

برای این که این موضوع را بهتر متوجه شوید، بد نیست یک مثال بزنیم. در اواخر سال 1398 و در زمان شروع پاندمی ناشی از ویروس کرونا، قیمت هر عدد بیت کوین کمتر از 50 میلیون تومان بود. این در حالی است که اکنون قیمت هر عدد بیت کوین بیش از 1 میلیارد تومان شده است. پس تنها با خرید بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر در زمان مناسب می‌توانید ارزش سرمایه خود را حفظ کنید و حتی آن را به میزان مناسبی افزایش دهید.

بررسی آینده سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال

درست است که بازار نوپا و جدید کریپتوکارنسی نوسانات بسیار زیادی را به چشم دیده است، اما به طور کلی می‌توان روند آن را مثبت و رو به رشد دانست. در سال 2017 و زمانی که بیت کوین سقوط قیمت بسیار شدیدی داشت به طوری که ارزش آن بیش از 60 درصد کاهش یافت، بسیاری افراد تصور می‌کردند که کار ارزهای دیجیتال به پایان رسیده و این بازار نابود خواهد شد.

اما در کمتر از 4 سال این افراد متوجه شدند که این ریزش تنها پایه گذار صعودی بسیار زیاد بود و بیت کوین به راحتی سقف‌های قیمتی جدیدی را ثبت کرد. باید بدانید که تقریباً قیمت تمام آلت کوین‌ها از بیت کوین تبعیت می‌کند و در زمان رشد قیمت بیت کوین، آن‌ها نیز به میزان مناسبی رشد می‌کنند. سال 2022 و 2023 را باید سال‌هایی سخت برای افراد فعال در این بازار دانست. اما این دو سال نیز مانند دو سال بعد 2017 است. قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کرده و بازار کم کم آماده ورود به روند صعودی خود می‌شود. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که بیت کوین در این روند صعودی سقف قیمتی جدیدی را ثبت خواهد کرد.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال

عوامل مختلفی بر صعود و نزول قیمت ارزهای دیجیتال مختلف تأثیر می‌گذارند. اما در حال حاضر بسیاری از این عوامل، تأثیری مثبت در آینده این بازار دارند. پس با توجه به این نکات می‌توان گفت که آینده سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال بسیار روشن است و افراد هنوز می‌توانند مناسبی از خرید ارزهای دیجیتال مناسب دریافت کنند. در ادامه برخی از این عوامل را با هم بررسی خواهیم کرد.

1- قانون گذاری

در سال‌های اخیر بسیاری از کشورهای دنیا اقدام به قانون گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال کرده اند. شاید در ابتدا راه برخی از قوانین باعث ریزش قیمت ارزهای دیجیتال شد اما به مرور این قوانین باعث افزایش اعتبار کریپتوکارنسی شد و اکنون افراد با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانند در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

2- پذیرش بیشتر

در حال حاضر بسیاری از مؤسسات بزرگ دنیا به دنیای کریپتوکارنسی علاقه نشان می‌دهند. این علاقه و افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال باعث افزایش کاربرد و استفاده آن‌ها شده است و همین امر در افزایش تعداد کسانی که با اطمینان خاطر بیشتری در این بازار سرمایه گذاری می‌کنند، نقش دارد. به عنوان مثال اکنون پلتفرمی مانند (Paypal) پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را به گزینه‌های موجود خود اضافه کرده است. همچنین یکی از پر سر و صداترین اتفاقاتی که در چند ماه اخیر افتاد، آگهی استخدام مدیر محصول ارز دیجیتال و بلاک چین توسط آمازون بود. با توجه به این آگهی می‌توان انتظار داشت که به زودی گام‌هایی در پذیرش ارزهای دیجیتال توسط این مجموعه بزرگ برداشته شود.

3- پتانسیل رشد

تقریباً تمام کارشناسان معتقدند که بازار ارزهای دیجیتال هنوز در ابتدای راه است و بسیاری از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم توان رشد چند برابری را دارند. پس با توجه به نظر این کارشناسان و بررسی فاندامنتال و تکنیکال ارزهای دیجیتال مختلف می‌توان آینده سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال را بسیار مثبت و مناسب دانست.

پیش بینی آینده سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که تا سال 2030 بازار ارزهای دیجیتال رشد بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد و قیمت بیت کوین و به تبع آن آلت کوین‌ها چندین برابر رشد خواهد داشت. تعداد زیادی از کارشناسان این حوزه اعتقاد دارند که قیمت هر عدد بیت کوین در سال 2023 در حدود 1 میلیون دلار خواهد بود. البته توجه داشته باشید که کریپتوکارنسی هم مانند سایر بازارهای مالی است و نمی‌توان به صورت دقیق آینده آن‌ را پیش بینی کرد. زیرا عوامل متعددی مانند قانون گذاری، جنگ، صلح و بسیاری موارد دیگر در این بازار تأثیر می‌گذارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.