همه چیز درباره بازار مرزی ارومیه

اگر بلیط سفر به ارومیه را از طریق فلای تودی رزرو کرده‌اید و قصد دارید تا چند روزی را در این شهر به گردش و خرید بگذرانید بهتر است حتما سری به بازارچه مرزی سرو بزنید. با رزرو بلیط هواپیما ارومیه از فلای تودی می‌توانید بازارچه معروفی که در این منطقه وجود دارد را ببینید که محل عرضه اجناس وارداتی است و امکان خرید کالاهای مختلف با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم می‌کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

می‌توان گفت شهر سرو که این بازارچه مرزی را در خود جای می‌دهد به‌عنوان یکی از مناطق گردشگری در نظر گرفته می‌شود و می‌توانید علاوه‌بر خرید به گردش در این محل نیز بپردازید.

بلیط ارومیه را از فلای تودی بخواهید

فرقی ندارد برای دیدن زیبایی‌های ارومیه به این شهر سفر می‌کنید یا تنها قصدتان از رفتن به این منطقه خرید از بازاچه مرزی است در هر صورت اگر می‌خواهید تا از مسیر هوایی و ریلی سفر کنید کافی‌است برای رزرو بلیط سری به وب‌سایت فلای تودی بزنید.

درصورتی‌که ساکن تهران هستید، برای رفتن به این شهر می‌توانید با مراجعه به این وب‌سایت ازان‌ترین و مناسب‌ترین بلیط تهران ارومیه را برای خود خریداری کنید.

بازار مرزی ارومیه را بهتر بشناسید

سرو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی محسوب می‌شود که در 55کیلومتری ارومیه قرار داد و در واقع محل اصلی قرارگیری بازار مرزی این استان است که در نقطه مرزی ایران و ترکیه واقع شده است.

اهمیت این شهر به‌عنوان یکی از مناطق مرزی کشور باعث می‌شود تا همه روزه تعداد زیادی از خودروهای ترانزیتی از سرو عبور کنند که بسیاری از اجناس وارداتی را می‌توان در بازار منطقه نیز مشاهده کرد.

بازار مرزی در فاصله یک کیلومتری از بخش گمرکی شهر قرار دارد و شامل چندین فروشگاه، مغازه و مجتمع‌های مختلف می‌شود که به عرضه کالاهای خارجی می‌پردازند.

بازار مرزی ارومیه چه زمانی افتتاح شد؟

هرچند گفته می‌شود که بازار مرزی در شهر سرو قرار دارد اما باید این را در نظر گرفت قبل از اینکه چنین منطقه‌ای به‌عنوان یک شهر مستقل معرفی شود بازارچه مرزی در سال 1370 افتتاح شد.

9 سال بعد از این تاریخ با تصویب قانونی از سوی دولت با ادغام چندین روستای مختلف به نام‌های بهیک، نوجوان، کورآباد و سرو این منطقه به‌عنوان شهر معرفی شد که وسعتی در حدود 750 هکتار دارد.

در واقع بیشتر شهرت این شهر کوچک و تازه تاسیس به‌دلیل قرارگیری بازار مرزی است که بسیاری از اهالی نیز در مغازه‌ها و فروشگاه‌های همین مکان مشغول به کار هستند.

راه دسترسی به بازار مرزی ارومیه

با درنظرگرفتن این موضوع که سرو شهری کوچک است پس نمی‌توان انتظار داشت که مسیر ریلی، فرودگاهی یا پایانه مسافربری داشته باشد که بتوان از دیگر شهرهای کشور مستقیم به این منطقه سفر کرد.

بسیاری از گردشگرانی که به قصد خرید به این منطقه سفر می‌کنند از طریق مسیرهای هوایی، ریلی یا جاده‌ای خود را به ارومیه می‌رسانند و یک روز کامل را برای خرید اختصاص می‌دهند.

برای اینکه به این بازار دسترسی داشته باشید، می‌توانید از طریق فلای تودی بلیط سفر به ارومیه را با بهترین قیمت رزرو کنید و با استفاده از ماشین‌های مسافربری خود را به بازار مرزی در سرو برسانید.

چه کالاهایی در بازار مرزی ارومیه عرضه می‌شود؟

باید این را بدانید که کالاهای وارداتی به این بازار بیشتر از میان معروف‌ترین برندهای ترکیه انتخاب می‌شوند و محدودیت خاصی از نظر نوع محصول ندارند و می‌توان اجناس متنوعی را در فروشگاه‌ها پیدا کرد.

به‌طور کلی در بازار مرزی ارومیه می‌توان انواع پوشاک، خوراکی و شکلات، لوزم آرایشی و بهداشتی، کفش یا انواع اسباب‌بازی‌ها را از میان بهترین برندها پیدا کرد که قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند.

ساعات کاری بازار مرزی ارومیه

ساعات کاری این بازار به‌طور معمول بین 10 صبح تا 20 است که بسیاری از اصناف در هنگام ظهر برای صرف ناهار ساعتی را تعطیل می‌کنند و البته این مورد با توجه به فصلی که برای سفر به این منطقه در نظر می‌گیرد متفاوت خواهد بود.

در فصل تابستان که حجم زیادی از گردشگران با هدف خرید به بازار مرزی می‌آیند معمولا فروشگاه‌ها تمام وقت کار می‌کنند و خبری از تعطیلی یا بستن مغازه‌ها نیست که گاهی تا ساعت 24 نیز برخی از آن‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

از همین رو در زمان‌هایی از سال که آب‌وهوای منطقه مناسب‌تر است و تعداد مسافران نیز افزایش پیدا می‌کند این امکان برای شما وجود دارد تا با خیال راحت تمام روز را به تهیه کالاهای مورد نیاز خود بپردازید.

در ضمن باید این نکته مهم را نیز در نظر بگیرید که بازار مرزی ارومیه معمولا در روزهای تعطیل رسمی و جمعه‌ها نیز دایر است و اغلب مغازه‌ها به فروش اجناس خود می‌پردازند.

شما می‌توانید در هر موقع از سال که قصد دارید برای خرید به این بازار سفر کنید با مراجعه به پلتفرم فلای تودی بلیط قطار یا هواپیما به مقصد شهر ارومیه را به‌راحتی خریداری کنید.

اقامت در نزدیکی بازار مرزی

منطقه‌ای که بازار مرزی را در بر می‌گیرد به‌عنوان یکی از شهرهای خیلی کوچک در سطح کشور شناخته می‌شود و امکانات اقامتی خاصی را نمی‌توانید در سرو پیدا کنید.

شاید چند اقامتگاه بومگردی یا سوئیت در این محدوده پیدا شود که البته از نظر ارائه امکانات در سطح مناسبی قرار ندارد و ازآنجایی‌که فاصله زیادی بین بازار تا شهر ارومیه نیست بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند اقامت راحتی را در هتل‌های مرکز استان داشته باشند.

از همین رو اگر می‌خواهید سری به بازار مرزی ارومیه بزنید بهتر است قبل از سفر یک هتل مناسب را از طریق فلای تودی در مرکز استان رزرو کنید تا بعد از کمی استراحت، یک روز کامل به گشت‌وگذار در مغازه‌های این منطقه بگذرانید.

این پلتفرم معتبر امکان ارائه بلیط هواپیما برای مقاصد داخلی و خارج از کشور را برای کاربران فراهم می‌کند از دیگر خدمات این وب‌سایت باید به رزرو آنلاین هتل و بلیط قطار اشاره کرد.

جمع‌بندی

با فلای تودی می‌توانید به‌راحتی یکی از بهترین و مناسب‌ترین بلیط‌های سفر به شهر ارومیه را تهیه کنید تا در زمان حضورتان سری به بازار مرزی این منطقه بزنید که اجناس وارداتی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌دهد.

این بازار در شهری به نام سرو قرار گرفته که از نظر مسافت 55کیلومتر با ارومیه فاصله دارد و البته همه روزه ماشین‌های مسافربری به سمت این منطقه می‌روند و از این بابت مشکلی نخواهید داشت اما برای اقامت بهتر است یکی از هتل‌های ارومیه را انتخاب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.