هاست اشتراکی بخریم یا سرور مجازی؟

هاست اشتراکی بهتر است یا سرور مجازی؟ اگر قصد دارید یک کسب و کار آنلاین راه‌اندازی کنید، یا اینکه به دنبال این هستید که یک وب‌سایت برای میزبانی داده‌های کاربرانتان داشته باشید، ممکن است بارها با این سؤال در ذهنتان مواجه شوید. چون اغلب افراد به محض شروع یک کسب و کار آنلاین یا فعالیت در دنیای اینترنت متوجه می‌شوند که راه‌اندازی یک وب‌سایت نیاز به یک دامنه یا آدرس مجازی و یک‌ هاست برای ذخیره‌سازی داده‌ها دارد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

با پیشرفت اینترنت و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ، سرویس‌های جدیدی برای میزبانی وب ارائه داده اند. یکی از این سرویس‌ها به عنوان سرور مجازی شناخته می‌شود. این سرویس‌ها با هاست‌ها اختصاصی و اشتراکی تفاوت زیادی دارند.

هاست اشتراکی چیست و چه کاربردی دارد؟

هاست اشتراکی در واقع یک سرویس میزبانی وب با منابع مشخص است که فضای آن به چند کاربر اجاره داده می‌شود. افرادی که برای خرید هاست بودجه محدودی را در نظر گرفته‌اند معمولاً این سرویس‌ها را سفارش می‌دهند.

در هاست اشتراکی با توجه به اشتراکی بودن منابع بین کاربران، در صورتی که یک وب‌سایت داده‌های بیشتری داشته باشد و منابع بیشتری را استفاده کند، سایر وب‌سایت‌هایی که روی این سرویس میزبانی می‌شوند کُند خواهند شد. به همین دلیل است که بیشتر افرادی که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند با مشکل کُندی وب‌سایتشان یا حتی از دسترس خارج شدن موقتی آن مواجه می‌شوند.

تفاوت‌ هاست اختصاصی و هاست اشتراکی

هاست اختصاصی دقیقاً نقطه مقابل‌ هاست اشتراکی است. در این روش، منابع مشخصی از سرور با قیمت بالاتر در اختیار تنها یک کاربر قرار می‌گیرد. پس از خرید این سرویس، باید مبلغی که برای خرید هاست در نظر گرفته شده را به طور ماهانه بپردازید و حتی در صورت عدم استفاده از هاست اختصاصی، هزینه آن تغییر برای کاربران نخواهد داشت.

با توجه به اینکه‌ هاست‌های اختصاصی معمولاً جزء سرویس‌های میزبانی وب گران‌قیمت محسوب می‌شوند، کسانی نیاز به یک سرور با منابع بالا دارند و می‌خواهند پلتفرم آموزشی و سایت‌های با تراکنش بالا را راه‌اندازی کنند به سراغ این سرویس‌ها می‌روند.

مقایسه هاست اشتراکی و اختصاصی با سرور مجازی

سرور مجازی تمام مزایای هاست اشتراکی و اختصاصی را با هم دارد و ویژگی‌های متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سروها هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند و کاربرانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند تنها به اندازه میزان استفاده از سرور هزینه آن را می‌پردازند؛ بنابراین حتی کسب و کارهای کوچک و اشخاص نیز می‌توانند از این سرویس‌ها برای مدیریت داده‌ها و اطلاعات ساعت خودشان استفاده کنند.

سرورهای مجازی دارای امکاناتی مانند زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قدرتمندی هستند. وجود این زیرساخت‌های قدرتمند موجب می‌شود که سایت‌هایی که روی سرور مجازی هستند سرعت بالایی داشته باشند. در نتیجه، وب‌سایت‌هایی که از این سرور استفاده می‌کنند می‌توانند در زمان کمتری در دسترس کاربران قرار بگیرند و جذب یوزر بیشتری خواهند داشت.

با توجه به اینکه در سرورهای ابری هر فردی به ازای میزان استفاده‌اش از منابع هزینه می‌پردازد و هر سرور به صورت ایزوله کار خودش را انجام می‌دهد، با وجود اینکه کاربران از زیرساخت یک سرور اختصاصی استفاده می‌کنند، اما هزینه‌ای که برای تهیه سرور مجازی می‌پردازند بسیار مناسب خواهد بود.

مزایای سرور مجازی‌هاست ایران

شرکت‌های زیادی خدمات خرید هاست و سرور را ارائه می‌کنند. هر کدام این مراکز امکانات خاص خودشان را دارند. در سرویس‌های هاست اشتراکی، سرور مجازی و… در هاست ایران نیز این موضوع صادق است.

این شرکت به پشتوانه سال‌ها فعالیت در زمینه هاستینگ و ارائه سرویس‌هایی مانند سرور مجازی با بیشترین کیفیت، همواره در تلاش است که مشتریانش را راضی نگه دارد. از جمله مزیت‌های ویژه‌ای که‌ هاست ایران برای سرورهای مجازی ابری خودش در نظر گرفته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان انتخاب سرور مجازی بین چند کشور
  • امکان نصب و بازنشانی آنی سرور
  • سازگاری با به‌روزترین توزیع‌های لینوکس
  • استفاده از کش NVMe
  • ارائه خدمات نصب کنترل پنل‌‌های Plesk و cPanel
  • تحویل آنی سرور مجازی
  • دسترسی کامل به کنسول توسط کاربران
  • گستردگی جغرافیایی در چند منطقه اروپا و ایران
  • Availability یا دسترس‌پذیری و آپتایم بالا
  • پرداخت به میزان مصرف (Pay As You Go)

سخن پایانی

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت سریع با دسترسی بالا داشته باشید، لازم است که خدمات میزبانی وب را تهیه کنید که امکانات و زیرساخت لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد. سرور مجازی‌ هاست ایران با وجود آپتایم بالا، هزینه مقرون‌به‌صرفه، قرار داشتن روی بستر ابر و امنیت بالا و وجود زیرساخت نرم‌افزاری قدرتمند می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برایتان باشد.

برای استفاده از این سرویس یا خرید سایر سرویس‌های میزبانی وب می‌توانید از تیم متخصص‌ هاست ایران کمک بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.