YouTube Studio چیست؟ آموزش کار با یوتیوب استودیو

مدت ها قبل از سال 2004، زمانی که یوتیوب وجود نداشت، دسترسی به محتوا متفاوت بود. این یوتیوب است که همه چیز را برای ما متحول کرد. حالا هر نوع محتوا در کف دست ماست. ما به هر ژانر محتوا از هر نقطه از جهان دسترسی داریم.

بعداً، در سال 2005، یوتیوب تصمیم گرفت همه چیز را بهبود بخشد و یک ویژگی را معرفی کند که به ابزار ضروری برای سازندگان تبدیل شد – یوتیوب استودیو، که قبلاً YouTube Creator Studio بود. بنابراین، YouTube Studio چیست؟ همراه چیکاو باشید.

جواب سریع

YouTube Studio پلتفرمی از YouTube است که به سازندگان امکان می‌دهد کانال‌های خود را مدیریت کنند. از آنجا می‌توانید ویدیوها را آپلود و ویرایش کنید، به صورت زنده پخش کنید، تمام جزئیات و داده‌ها را برای نظارت بر محتوا و عملکرد کانال خود مشاهده کنید، و ظاهر کانال خود را ویرایش کنید (آپلود تریلر، تغییر بنر و لوگو و غیره).

همه چیز درباره YouTube Studio

استودیوی یوتیوب که قبلا با نام YouTube Creator Studio شناخته می شد، توسط YouTube در سال 2005 معرفی شد. از زمان راه‌اندازی، این ویژگی ثابت کرده است که ابزاری ضروری است که سازندگان را قادر می‌سازد عملکرد کانال خود را نظارت کنند، آن را مدیریت کنند و از طریق ابزارهای کسب درآمد از YouTube Studio به اهداف پولی دست یابند.

نحوه دسترسی به یوتیوب استدیو

برای دسترسی به YouTube Studio در وب سایت یوتیوب:

  • به وب سایت YouTube بروید و وارد شوید.
  • روی نماد نمایه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
  • “YouTube Studio” را از منو انتخاب کنید.
  • یا می توانید از طریق وب سایت آن (studio.youtube.com) به YouTube Studio بروید.

کاربران تلفن همراه می توانند برنامه YouTube Studio را از گوگل پلی یا اپل اپ استور روی گوشی خود دانلود کنند تا به تمامی ویژگی های YouTube Studio دسترسی داشته باشند.

ویژگی های یوتیوب استدیو

بیایید هر یک از ویژگی‌هایی را که استودیوی YouTube ارائه می‌کند تا به شما کمک کند برای رشد و موفقیت کانال خود در هر کدام از آنها پیمایش کنید، بررسی کنیم.

آپلود محتوا

اگر می خواهید هر چیزی را در YouTube آپلود کنید، این YouTube Studio است که باید از آن استفاده کنید. در تب “Dashboard”، دکمه “Create” را در گوشه بالا سمت راست خواهید دید. اگر روی آن کلیک کنید، می‌توانید هر ویدیویی را آپلود کنید، پخش زنده شوید، لیست‌های پخش ایجاد کنید یا حتی یک پادکست بسازید.

می‌توانید هر تعداد ویدیو که دوست دارید آپلود کنید، به آن‌ها عنوان بدهید، هشتگ اضافه کنید، توضیحات را درج کنید، و آنها را برای افزایش دید آنها بهینه کنید – همه اینها در YouTube Studio.

توجه داشته باشید:

همچنین می‌توانید کانال‌ها یا عملکرد ویدیو (تجزیه و تحلیل) خود را در داشبورد، اشتراک اخیر، آخرین اخبار YouTube و هرگونه نقض کانالی که متحمل شده‌اید، از دید پرنده دریافت کنید.

مدیریت محتوا

این یک استودیوی YouTube است که به شما امکان می دهد محتوای خود را مدیریت کنید و همه ویدیوهای آپلود شده را به ترتیب زمانی با تاریخ های آپلود مرتب کنید. برای دسترسی به این، باید به برگه «محتوا» بروید.

با هر ویدیو، وضعیت نمایان بودن، تعداد بازدیدها، نظرات، پسندیدن و نپسندیدن آنها را خواهید دید. علاوه بر این، می‌توانید «وضعیت کسب درآمد» را برای هر ویدیو مشاهده کنید، مشروط بر اینکه شریک YouTube (YPP) باشید. علاوه بر این، حتی می توانید ویدیوی قبلاً منتشر شده را در اینجا ویرایش کنید یا آن را حذف کنید.

نظارت بر عملکرد محتوا / کانال

YouTube Studio همچنین به سازندگان اجازه می دهد تا از طریق ابزار تجزیه و تحلیل ارزشمند خود، محتوا و عملکرد کانال خود را نظارت کنند.

استودیوی YouTube از طریق سنجه‌ها و گزارش‌های عملکرد، نمای کلی دقیقی از تعامل و حفظ مخاطب، بازدیدهای ویدیو، زمان تماشا، رشد مشترکین و سایر متغیرهای مهم ارائه می‌دهد. همه این اطلاعات برای شما ارزشمند است تا محتوای خود را برای افزایش تعامل و رشد کانال خود هماهنگ کنید.

ابزارهای کسب درآمد

اگر واجد شرایط YouTube Partner Program هستید، می‌توانید از استودیوی YouTube به ابزارهای کسب درآمد دسترسی داشته باشید. می‌توانید تمام ابزارهای کسب درآمد (کالا، عضویت، تبلیغات و غیره) را مستقیماً از YouTube Studio مدیریت کنید. نظرات را مدیریت کنید، زیرنویس اضافه کنید، ادعاهای حق نسخه برداری را اضافه کنید و از موسیقی رایگان استفاده کنید.

اگر می‌خواهید نظرات را در ویدیوهای خود مدیریت کنید، مانند فیلتر کردن خودکار موارد نامناسب، می‌توانید این کار را در استودیوی YouTube از برگه «نظرات» انجام دهید.

علاوه بر این، اگر در یک نظر از شما نام برده شده است، می‌توانید به ذکرهای موجود در برگه «نظرات» دسترسی داشته باشید. تب “Subtitles” به شما امکان می دهد زیرنویس را به فیلم های خود وارد کنید.

به طور مشابه، اگر می‌خواهید علیه شخصی که از محتوای شما بدون رضایت شما استفاده می‌کند، ادعاهای حق نسخه‌برداری ارسال کنید، وضعیت ادعاهای حق نسخه‌برداری خود را مشاهده و مدیریت کنید – YouTube Studio مکانی برای انجام همه این کارها است.

علاوه بر این، استودیوی YouTube همچنین به شما امکان می‌دهد به موسیقی و صداهای رایگان از کتابخانه صوتی YouTube برای استفاده در ویدیوهای خود بدون ترس از حمله متقابل دسترسی داشته باشید.

برندسازی کانال

این یک قانون اساسی بازاریابی برای تبدیل یک محصول به یک برند برای یک تجربه کاربری سالم است. در یوتیوب، برندسازی کانال شما به همان اندازه مهم است. برگه سفارشی‌سازی به شما امکان می‌دهد تریلر کانال خود را آپلود کنید، ویدیوهای مهم را برجسته کنید و آنها را به «ویدیوی ویژه» برای بینندگان بازگشتی تبدیل کنید.

علاوه بر این، می توانید از ابزارهای مختلف برندسازی مانند آپلود تصاویر کانال، بنرها و واترمارک های ویدئویی استفاده کنید. همچنین می‌توانید اطلاعاتی مانند نام کانال، دسته و توضیحات را در برگه «سفارشی‌سازی» ویرایش کنید.

خوب است بدانید:

تنظیمات استودیو YouTube به شما امکان می دهد تنظیمات بسیاری از ویژگی های مهم مرتبط با کانال خود را تغییر دهید و آپلود کنید. مهم‌تر از همه، این امکان را به شما می‌دهد تا به چندین کاربر دسترسی داشته باشید تا کانال شما را با هر ظرفیتی که دوست دارید، بسته به نقش‌ها و مجوزهای آنها مدیریت کنند.

جمع بندی

YouTube Studio یکی از بهترین پلتفرم‌هایی است که YouTube در اختیار سازندگان قرار داده است تا محتوا و کانال‌های خود را به نحو احسن مدیریت کنند. در اینجا، می‌توانید محتوای خود را آپلود کنید، عملکرد محتوا را در بین مخاطبان، وضعیت درآمدزایی و ادعاهای حق نسخه‌برداری مشاهده کنید، و کانال خود را طوری طراحی کنید که ارزش پیشنهادی شما را به طور قابل قبولی منعکس کند.
امتیاز دهید
منبع itgeared
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.