یوتیوب می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای عمر باتری و عملکرد دستگاه‌های قدیمی‌تر گلکسی شود

به روز رسانی ها معمولا ویژگی های جدید و بهبود عملکرد را به ارمغان می آورند. با این حال، گاهی اوقات به روز رسانی مشکلات عملکرد و قابلیت اطمینان را نیز به همراه دارد. یکی از این مشکلات می‌تواند در گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی قدیمی یا مقرون‌به‌صرفه به YouTube بیاید.

گوشی‌های قدیمی‌تر و پایین‌رده گلکسی ممکن است با رمزگشایی AV1 در یوتیوب مشکلات عملکردی داشته باشند

Arif Dikici (تیم کدک‌های تصویر و ویدیو اندروید) گوگل فاش کرد که اندروید اکنون از رمزگشای AV1 معروف به “libdav1d” برای یوتیوب استفاده خواهد کرد. این کدک توسط تیم پخش کننده محبوب VLC ساخته شده است. همه دستگاه‌هایی که Android 12 یا جدیدتر دارند، پس از دریافت به‌روزرسانی سیستم Google Play در مارس 2024، از کدک پشتیبانی نرم‌افزاری می‌کنند.

در حالی که این به‌روزرسانی کدک AV1 بهبود یافته را به همراه خواهد داشت که باعث می‌شود ویدیوها با نرخ بیت کمتر (یا اتصالات اینترنتی کندتر) خوب به نظر برسند، اما همه تلفن‌ها از کدک AV1 پشتیبانی سخت‌افزاری بومی ندارند. اکثر گوشی های میان رده و رده بالا که از رمزگشایی سخت افزاری AV1 پشتیبانی نمی کنند از رمزگشای نرم افزاری استفاده می کنند.

به‌طور پیش‌فرض، برنامه‌ها از رمزگشای AV1 موجود به نام «libgav1» به جای رمزگشای جدیدتر «dav1d» استفاده می‌کنند. برای استفاده از رمزگشای جدیدتر، برنامه ها باید به طور خاص آن را درخواست کنند. این همان کاری است که یوتیوب بلافاصله پس از انتشار به‌روزرسانی سیستم Google Play در مارس 2024 شروع به انجام آن کرد.

بنابراین، وقتی از رمزگشای قدیمی‌تر AV1 استفاده می‌شود، تلفن‌های مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده قدیمی‌تر ممکن است با مشکلات عملکردی و نادیده گرفتن فریم‌ها مواجه شوند. علاوه بر این، برخی از کاربران ابراز نگرانی کرده اند (از طریق Android Police و Mishaal Rahman) مبنی بر اینکه ممکن است تلفن هایشان در هنگام استفاده از رمزگشای قدیمی در سطح نرم افزاری، از باتری بیشتری استفاده کند.

از آنجایی که همه به‌روزرسانی سیستم Google Play مارس 2024 را دریافت یا نصب نکرده‌اند، افرادی که گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی قدیمی‌تر و کم‌قدرت‌تر دارند ممکن است در هفته‌های آتی متوجه کندی عملکرد شوند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.