الگوریتم YouTube Shorts چگونه کار می کند؟

برخلاف تصور اکثر سازندگان، الگوریتم یوتیوب مانعی نیست که باید برای دستیابی به مخاطبان هدف خود از آن عبور کنید. در عوض، این ابزاری است که اگر بدانید چگونه با آن کار کنید، می تواند به رشد کانال شما کمک کند. بنابراین، الگوریتم YouTube Shorts چگونه کار می کند؟ همراه چیکاو باشید.

جواب سریع

الگوریتم YouTube Shorts با توصیه ویدیوهایی که بینندگان می خواهند تماشا کنند کار می کند. جنبه های مختلفی از جمله تازگی، تعامل، روندها، هشتگ ها و کلمات کلیدی، مکان و زبان، و سابقه تماشای کاربران را در نظر می گیرد.

مروری بر الگوریتم YouTube Shorts

YouTube Shorts یک بخش نسبتاً جدید برای سازندگان است. سوالات بی پاسخ زیادی در رابطه با نحوه عملکرد الگوریتم Shorts وجود دارد. آیا شبیه به الگوریتم ویدیوی طولانی کار می کند؟

این بخش در جمع آوری بازدید و رشد یک کانال مفید بوده است و درک نحوه بهینه سازی آن را ضروری می کند. به گفته IncrediTools، این ویدئوهای کوتاه در سه ماهه اول سال 2023 تقریبا 50 میلیارد بازدید داشته است.

الگوریتم YouTube Shorts چه چیزی را در نظر می گیرد؟ آیا این مدت، موضوع، ارتباط ویدیوی شماست، یا این که میلیون ها بازدید از آن ها خوش شانس است؟ بیایید آن را در زیر بررسی کنیم.

بررسی نحوه عملکرد الگوریتم YouTube Shorts

الگوریتم YouTube Shorts به دنبال توصیه محتوایی است که کاربران احتمالاً آن را تماشا می کنند. در اینجا چندین جنبه وجود دارد که آن را برای افزایش محتوا در نظر می گیرد.

تازگی

یوتیوب در تلاش است تا به هر سازنده فرصتی برای موفقیت در این پلتفرم بدهد. یکی از راه‌هایی که این کار را انجام می‌دهد، اولویت‌بندی محتوای تازه است. وقتی برای اولین بار YouTube Short خود را آپلود می کنید، می بینید که ویدیو در یک ساعت اول به سرعت بازدید می شود و پس از آن بازدیدها راکد می شوند.

این اتفاق تصادفی نیست. این الگوریتم ویدیوهای جدید را بیشتر از ویدیوهای قدیمی توصیه می کند تا پلتفرم را جذاب و به روز نگه دارد. اگر شورت قدیمی شما عملکرد خوبی ندارد، شاید برای تقویت کانال خود به یک شورت جدید نیاز دارید.

تعامل

یکی از نکات مطمئن تولید محتوا، تعامل است. اگر ویدیوی شما تعامل بینندگان را جلب می کند، الگوریتم آن را به افراد بیشتری توصیه می کند. آیا مردم نظر می دهند، لایک می کنند و YouTube Short شما را به اشتراک می گذارند؟ می توانید مطمئن باشید که بازدیدهای بیشتری را به دست خواهید آورد. اما چگونه می‌توانید یک YouTube Short را جذاب کنید؟ از صدای پرطرفدار برای جذب مخاطب خود استفاده کنید.

علاوه بر جذب مخاطبان خود، با پاسخ دادن به نظرات، تشکر از آنها برای لایک کردن و تشویق آنها برای به اشتراک گذاشتن ویدیو با دوستان، با آنها ارتباط برقرار کنید.

تاریخچه تماشای کاربر

از بین تمام جنبه های موجود در این لیست، سابقه تماشای کاربر تنها چیزی است که نمی توانید کنترل کنید. با این حال، این یک عامل تعیین کننده مهم برای محتوای توصیه شده توسط الگوریتم کوتاه YouTube است. به عنوان مثال، اگر کاربر محتوای فوتبالی را تماشا کند، الگوریتم چنین محتوایی را به او نشان می دهد.

ممکن است برخی از توصیه‌های غیرمرتبط تصادفی را ارائه کند، اما کاربر ممکن است برای جستجوی محتوای مرتبط‌تر، انگشت خود را کنار بزند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که ویدیوهای خود را ایجاد کنید، به این امید که کاربران آنها را ارزشمند بدانند.

کلمات کلیدی و هشتگ

کلمات کلیدی و هشتگ ها الگوریتم YouTube Shorts را راهنمایی می کند تا محتوای شما را به مخاطبان هدف شما نشان می دهد. تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام دهید، کلمات کلیدی با رقابت کمتر را پیدا کنید و شورت های خود را در آن زمینه بسازید.

Google Trends، Moz و Semrush ابزارهای عالی برای تحقیق کلمات کلیدی هستند. کلمات کلیدی را در توضیحات، زیرنویس ها و برچسب های ویدیوی خود بگنجانید. کلمه کلیدی را در ویدیو نیز ذکر کنید، زیرا به الگوریتم کمک می کند تا مشخص کند ویدیو در مورد چیست.

مکان و زبان

مانند ویدیوهای طولانی، الگوریتم YouTube Shorts ویدیوها را بر اساس موقعیت مکانی کاربر و زبان مادری توصیه می کند. نمایش محتوای عربی به یک مخاطب آمریکایی منطقی نیست زیرا ممکن است علاقه کم باشد. موضوع و ارسال ممکن است برای یک بیننده آمریکایی جذاب نباشد، حتی با زیرنویس انگلیسی.

در حالی که تولید محتوایی با دسترسی جهانی خوب است، عاقلانه است که محتوای خود را برای مخاطبان هدف محدودتری تنظیم کنید. هنگام ایجاد شورت YouTube خود، موقعیت مکانی و زبان مادری خود را در نظر بگیرید.

توجه:

در حالی که جنبه های فوق بیشترین نقش را در تأثیرگذاری بر الگوریتم YouTube Shorts دارند، چند عامل جزئی نیز بر روی دید محتوا تأثیر می گذارند.

این موارد شامل طول ویدیو، ثبات و حفظ مخاطب است. برای مثال، شورت‌های بلندتر زمان تماشای بهتری نسبت به شورت‌های کوتاه‌تر دارند. آنها به بینندگان علاقه کافی برای واکنش یا اظهار نظر می دهند.

جمع بندی

درک نحوه عملکرد الگوریتم YouTube می تواند به رشد کانال شما کمک کند. اصولاً برای بیننده کار می کند. اگر محتوای خود را مطابق با آنچه بینندگان می‌خواهند تماشا کنند تنظیم کنید، Shorts شما خوب عمل می‌کند.

عوامل موثر بر الگوریتم YouTube Shorts عبارتند از تعامل، سابقه تماشای کاربر، روندها، هشتگ ها و کلمات کلیدی.

امتیاز دهید
منبع itgeared
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.