قابلیت Shorts یوتیوب؛ رقابت تنگاتنگ تیک تاک و یوتیوب

یوتیوب شورتس YouTube Shorts، قابلیت جدید یوتیوب در دسترس کاربران آمریکایی قرار گرفت. همراه چیکاو باشید.

قابلیت یوتیوب Shoes که به تازگی در دسترس کاربران آمریکایی قرار گرفته است، یک پلتفرم برای به اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه از طریق یوتیوب می­باشد. این قابلیت جدید یوتیوب می­تواند می­تواند در یک رقابت جدی و مستقیم کاربران تیک تاک را مورد هدف قرار دهد.

به نقل از خبرگزاری GSMArena  یوتیوب فرآیند انتشار قابلیت جدید خود را که ( (YouTube Shorts نام دارد آغاز کرده است. قابلیت جدید یوتیوب ش, امکان انتشار ویدیوهای کوتاه را که به صورت عمودی ضبط شده باشند، به کاربران می­دهد. با افزوده شدن این قابلیت به یوتیوب می­توانیم یوتیوب را رقیبی مستقیم برای تیک تاک درنظر بگیریم.

اگر به عملکرد یک سال اخیر تیک تاک ( Tik Tok) توجه کنیم درمی یابیم که در این بازه زمانی عملکرد بسیار خوبی داشته توانسته است کاربران زیادی را به خود جذب کند. همین موضوع باعث شده است که سایر شبکه های اجتماعی در رقابتی مستقیم با تیک تاک قرار گرفته و پلتفرم­های جدید را راه اندازی کنند.

در حال حاضر نسخه آزمایشی یوتیوب در دسترس کاربران ساکن ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است؛ از این رو کاربران آمریکایی با بروزرسانی یوتیوب می­توانند از قابلیت یوتیوب شورتس استفاده کنند. انتظار می رود قابلیت YouTube Shorts به زودی در دسترس تمام کاربران در تمام نقاط دنیا قرار بگیرد.

بررسی­ها و گزارشات مختلف نشان می­دهند که یوتیوب در یک سال اخیر روی قابلیت شورتس به خوبی کار کرده است و هم اکنون در حال آزمایش A/B می­باشد. بنابراین به زودی نسخه پایدار یوتیوب شورتس در دسترس تمام کاربران قرار می گیرد و می توانیم منتظر این پلتفر از سمت یوتیوب باشیم.

طبق آمار­های رسمی که درباره میزان بازدید یوتیوب شورتس در مرحله بتای اولیه اعلام شده است، این ویدئو­های کوتاه حدود 3.5 میلیارد بازدید داشته اند. این در حالی است که تیک تاک به زودی به یک میلیارد نفر کاربر فعال در هر ماه دست خواهد یافت. انتظار می رود که تیک تاک به اولین پلتفرمی تبدیل شود که توانسته است در چنین مدت کوتاهی به این نتایج دست­یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. نگارستان می گوید

    از این طرف یوتیوب امکان اشتراک فیلم کوتاه رو اضاف میکنه از اون طرف تیک تاک اجازه کامنت گذاشتن میده واقعا دارن تمام نقطه ضعف هاشون رو از بین میبرن

    1. Fa می گوید

      رقابت شدید هست بین پلتفرم های مختلف چون مردم ونبال بهترین ها هستن

  2. سعادت می گوید

    ??