مقایسه روند رشد قیمت اتریوم با دیگر رمزارزهای رایج

دنیای ارزهای دیجیتال، دنیای پیچیده و پر از سود و زیان است. ارزهای مختلفی در این بازار ارائه شده‌اند که هرکدام از آن‌ها، مزایا و ویژگی‌های خود را دارند و به عبارتی، بر طبق همین قابلیت‌ها ارزش‌گذاری می‌شوند. یکی از بهترین رمزارزهای این حوزه، اتریوم است که روند رشد خوبی را تجربه است. بیت‌کوین، بایننس، تتر و دوج‌کوین نیز از بهترین‌های کریپتوکارنسی هستند که هرکدام از آن‌ها، رشد قیمت متفاوتی را تجربه کرده‌اند. در ادامه روند رشد قیمت اتریوم و سایر رمز ارزها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تاریخچه اتریوم

از زمان معرفی Ethereum تاکنون، قیمت این ارز چندین نوسان مهم را پشت سر گذاشته است. هر چند در قیاس با رمزارزهای دیگر، ارز باثباتی محسوب می‌شود؛ ولی رشد قیمت آن در سال‌های اخیر بیشتر صعودی بوده است.

این ارز کار خود را با قیمتی نزدیک به ۲ دلار در آگوست سال ۲۰۱۵ آغاز و در مدت کوتاهی از 3 دلار عبور کرد. پس از مدتی، دوباره به ۲ دلار برگشت. در سال ۲۰۱۶ قیمت خرید اتریوم از کم‌تر از یک دلار در ابتدای سال به رکورد ۲۰٫۵ دلار در اواسط ژوئن صعود کرد. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه یک حمله به ارزش ۵۰ میلیون دلار، قیمت این ارز را تا ۸ دلار نزولی کرد.

سال ۲۰۱۷، سال شاخصی برای Ethereum بود؛ چراکه در طول سال، محبوبیت‌اش اوج گرفت و به حدود ۸۴۰ دلار رسید. رشد این ارز، در اوایل ۲۰۱۸ ادامه یافت و در همان ابتدای سال رکورد زد. ۲۰۱۹ سال عجیب و پرنوسانی برای این ارز بود. ابتدا رکود ۳ برابری زد و درنهایت، با افت ۳۶٪ سال را به پایان رساند. سال ۲۰۲۱، همان سال انفجاری Ethereum است که نرخ آن به بالای ۴۰۰۰ دلار رسید؛ اما مشابه اکثر ارزهای دیجیتال در صنعت کریپتو، این توکن نیز در سال ۲۰۲۲ دوران سختی را پشت سر گذاشت. با ورود به سال ۲۰۲۳، قیمت‌ها کمی افزایشی شد؛ به نحوی که تریدرها امیدوارند اواخر امسال اتفاقات بهتری برای آنان بیفتد.

مقایسه قیمت اتریوم با سایر ارزهای دیجیتال

برخی از تحلیل‌گران بر این اصل معتقدند که Ethereum بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی است؛ زیرا قابلیت‌های بلاک‌چین و ظرفیت توسعه آن، حتی از بیت کوین هم برتر است. نسخه دوم آن نیز قابلیت‌های انقلابی جدیدی را از جمله کاهش کارمزد و افزایش سرعت تراکنش را به بلاک چین آن اضافه کرده است که مجموع این عوامل در افزایش نرخ آن، تاثیرگذار است. در ادامه روند تغییر قیمت سایر رمز ارزهای مهم کریپتوکارنسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

بیت کوین

اولین نکته ای که درباره این رمز ارز وجود دارد، این است که هیچ اصولی در مورد افزایش یا کاهش قیمت آن وجود ندارد. عرضه و تقاضا، هاوکینگ یا سیستم کنترل عرضه و تقاضا، بلاک‌چین و‌ استخراج، فعالیت‌های اجتماعی و رسانه‌ها، مسائل قانونی و محدودیت‌ها، پذیرش عمومی، فورک‌ها و نوسانات بازار و حجم معاملات از سری عوامل مؤثر بر قیمت بیت کوین در طی این سال‌ها بوده‌اند.

بایننس

ارز BNB یا Binance Coin یکی از ارزهای دیجیتال است که در سال ۲۰۱۷ به منظور تأمین سرمایه برای توسعه صرافی بایننس ایجاد شد. از این ارز، برای پرداخت کارمزد صرافی بایننس، تخفیف در هزینه‌های معاملاتی و همچنین خرید ارزهای دیگر در این صرافی استفاده می‌شود.

قیمت اولیه بایننس، مبلغ ۰.۱۵ دلار ثبت شده است. در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۷، قیمت آن به بالاترین میزان خود، یعنی ۲۴.۹۱ دلار رسید. سال ۲۰۱۸، سالی با افت شدید ۶.۳۳ دلار بوده است؛ اما سال ۲۰۲۱، سال رشد ۱۰۰٪ این ارز بود و قیمت آن به ۶۸۶.۴۱ دلار رسید. این رشد و سقوط‌ها، تا امروز و در سال ۲۰۲۳ ادامه‌دار بوده، ولی بیشتر جنبه صعودی داشته است. در واقع، افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال و کاربردی‌تر شدن این رمز ارز در سالیان اخیر، باعث روند رو به رشد بایننس شده است.

تتر

تتر، رمز ارزی است که توسعه‌دهندگان آن ادعا می‌کنند که پشتوانه آن، دلار آمریکاست. ایده توسعه این رمز ارز، این است که تتر نسبت به سایر رمز ارزها قیمت ثابتی داشته باشد و با نوسانات بازار، دچار تغییر قیمت آنچنانی نشود. رمز ارز تتر، در سال 2015 به بازار معرفی شد. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، در حال حاضر 4.7 ملیارد تتر در حال گردش است. میزان عرضه و تقاضا، تفاوت ماهیت تتر و دلار، کارمزد صرافی‌ها و سیاست‌های مالی و پولی، همه از عواملی هستند که بر قیمت تتر تاثیرگذارند.

دوج کوین

دوج کوین (Dogecoin) رمزارزی است که در اصل به عنوان یک شوخی به بازار عرضه شد؛ اما با استقبال کاربران و چهره‌های سرشناسی همچون ایلان ماسک همراه شد. رشد قیمت آن از سال ۲۰۱۵ تا کنون چشمگیر بوده است و انتظار می‌رود که آینده بهتری نیز در انتظار آن باشد. جالب است که بدانید، قیمت آن در ۲۰۱۵ و ابتدای معرفی حدود 0.0002 دلار بود و در سال 2018 به حدود 0.017 دلار افزایش یافت و در سال ۲۰۲۱ به تراز 0.062 دلار افزایش یافته است. این افزایش‌ها تا امسال، یعنی ۲۰۲۳ ادامه دار و تهاجمی است.

پیش‌بینی آینده اتریوم

پیش‌بینی‌های مختلفی برای قیمت اتریوم مطرح شده است که هر کدام از آن‌ها، باتوجه به اندیکاتور و نمودارهای تحلیلی ارائه شده‌اند. تحلیل‌گران بر این اصل معتقدند که در آینده، بازار خرید اتریوم، بسیار نویدبخش باشد. بر همین مبنا، بسیاری از کارآفرینان و بهترین سرمایه‌گذاران جهان تکنولوژی، از این ارز و صنعت اقتصادی آن حمایت می‌کنند. آینده اتریوم براساس نظر بسیاری از تحلیل‌گران، می‌تواند از مرز ده هزار دلاری عبور کند. با این وجود، نکته‌ای که درباره پیش‌بینی قیمت این ارز باید به آن توجه داشت، این است که هیچ چیز به طور صددرصد در بازار کریپتوکارنسی قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است که در یک لحظه، همه چیز وارونه شود. توصیه می‌شود که در راه سرمایه‌گذاری بر ارزهای دیجیتالی بسیار محتاطانه قدم بردارید و همه سرمایه خود را وقف خرید رمز ارزها نکنید.

قیمت اتریوم

سخن پایانی

دنیای ارزهای دیجیتال، دنیای پر از نوسانی است که گاه با سود و گاه با ضرر همراه است. تمام رمز ارزهایی که در این بستر فعالیت می‌کنند نیز، از این قائله مستثنی نیستند؛ اما در این بین هستند توکن‌هایی که بیش از بقیه از ارزش و اعتبار برخوردارند. دلیل این ارزش و اعتبار نیز میزان عرضه و تقاضا، نوع بلاک‌چین و خدمات ارائه شده، حمایت افراد معروف و محبوبیت آن‌هاست. بیت کوین، تتر، بایننس و Ethereum از جمله محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی هستند که آینده درخشانی برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.