مدیاتک در نمایشگاه  CES 2022  از وای فای ۷ رونمایی می کند که سه برابر سریعتر است

وای‌فای ۶ ای (Wi-Fi 6E) در حال حاضر پیشرفته‌ترین استاندارد در صنعت محسوب می‌شود، اما این نسخه از وای‌فای ظاهراً تاج را برای مدت طولانی نمی‌تواند بر روی سر خود حفظ کند. شرکت‌ها در تلاش هستند تا سرعت‌ها را حتی بیشتر کنند، به‌ویژه با ظهور ۵جی که یک سیستم بی‌سیم بسیار سریع است. طبق گزارش‌های اخیر، ممکن است زودتر از حد انتظار شاهد ظهور وای‌فای ۷ باشیم زیرا مدیاتک در حال آماده شدن برای نمایش این فناوری در جریان رویداد CES 2022 است. همراه چیکاو باشید.

همان طور که انتظار می‌رفت، Wi-Fi 7  پیشرفت‌های قابل توجهی را نسبت به نسل گذشته به همراه خواهد داشت. به گفته جیمز چن (James Chen)، معاون بازاریابی محصولات مدیاتک، وای فای ۷ حدود ۲.۴ برابر سریعتر از استانداردهای فعلی وای‌فای ۶ و وای‌فای ۶ ای ( Wi-Fi 6E) خواهد بود. این نسخه از وای‌فای علاوه بر افزایش قابل توجه سرعت و استاندارد جدید، همچنین ادعا می‌شود که تاخیر بسیار کمتری را ارائه می‌دهد. این به ویژه در زمینه‌هایی مانند بازی مفید خواهد بود که با عناوین چند نفره سریع که نیاز به میلی ثانیه دارند تا حداقل تأخیر ممکن را داشته باشند.

علاوه بر این، چن اضافه کرد که وای‌فای ۷ با شبکه وای‌فای ۷ همسایه شما «خوب بازی می‌کند». برای ساده‌تر کردن کارها، از فناوری جدید برای کاهش تداخل سیگنال‌های خارج از خانه استفاده می‌کند. چن بیان می‌کند که سازنده تراشه تایوانی، فناوری جدید را در نمایشگاه CES 2022 به نمایش می‌گذارد. ظاهراً این نسخه از وای‌فای که این شرکت قصد معرفی آن را دارد هنوز «در مراحل استانداردسازی Wi-Fi 7  خیلی زود است». اگرچه این مقام از ارائه جزئیات دقیق در این مورد خودداری کرد. او گفت که ممکن است در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ شاهد عرضه آن باشیم. با این حال، انتشار رسمی این فناوری و پس از در دسترس قرار گرفتن آن تنها تا سال ۲۰۲۳ ارائه خواهد شد.

  • WI-FI 7 هنوز باید سال‌ها با مشتریان فاصله داشته باشد

شایان ذکر است که اعلام، انتشار واقعی و در دسترس بودن سه چیز متفاوت هستند. این استاندارد می‌تواند سال آینده اعلام شود، اما همان طور که در گزارش آمده است این به معنای در دسترس بودن مستقیم نیست، بلکه، هنگامی که در سال ۲۰۲۳ «در دسترس» قرار گیرد، به این معنا نیست که همه می‌توانند از آن لذت ببرند.

WI-FI 7 هنوز باید سال‌ها با مشتریان فاصله داشته باشد - چیکاو

درست مانند وای‌فای ۶، شرکت‌ها باید دستگاه‌های جدیدی را طراحی کرده و سپس تولید کنند که بتوانند از استانداردهای وای فای ۷ پشتیبانی ‌کنند. در حال حاضر، حتی وای‌فای ۶ هم به طور گسترده در صنعت موجود نیست. اکثر تلویزیون‌های هوشمند و تلفن‌های هوشمند تنها در حال حاضر با استاندارد جدید و با سرعت بسیار پایین پشتیبانی می‌شوند. با این حال، دسترسی به وای‌فای ۷  ممکن است چندین سال با بسیاری از مصرف‌کنندگان فاصله داشته باشد.

امروز روز بزرگی برای مدیاتک بود. تایوانی‌ها یک سخنرانی کلیدی برگزار کردند که در طی آن از برخی جزئیات برنامه‌هایی را که برای انجام در آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند، پرده برداشتند و افشا کردند. این شرکت تراشه ساز تایوانی همچنین از نسل بعدی تراشه‌‌ی پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ خود برای پلتفرم موبایل پرده‌برداری کرد. این اولین پردازنده در داستان اخیر مدیاتک است که دارای مشخصات لازم برای رقابت در بخش تراشه‌های پرچمدار است. این شرکت در سال آینده، نبرد سختی را علیه اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ ( Exynos 2200 Samsung) و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام (Snapdragon 8 Gen 1) و عمدتاً با دومی در پیش رو خواهد داشت.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.