هواوی قصد دارد حق اختراع 5G را از دیگر شرکت‌ها بگیرد

 مدیر ارشد حقوقی هواوی گفت این شرکت قصد دارد برای استفاده از حق اختراع های خود که مربوط به 5G است، اقدام به دریافت هزینه از تولیدکنندگان بزرگ تلفن های هوشمند مانند سامسونگ و اپل کند. این هزینه حق اختراع 5G چیزی حدود ۱.۲ تا ۱.۳ میلیارد دلار خواهد بود. همراه چیکاو باشید.

هواوی در سال 2019 توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفت و از دسترسی به فناوری آمریكایی منع شد. همین امر موجب شد توانایی این شرکت در طراحی تراشه ها و سایر اجزای منابع خود کاهش یابد و بر فروش آن نیز تأثیر گذاشت. 

اما، هواوی دست از تلاش برنداشته و میخواهد دستاوردهای تحقیقاتی خود را به نمایش بگذارد، با توجه به گفته مدیر بخش مجوز (IP)، این شرکت به دنبال تحقق حدود 1.3 میلیارد دلار درآمد ناشی از فروش مجوز ثبت اختراع از سال 2019 تا 2021 است.

دینگ، مدیر بخش مجوز (IP) گفت: هر گوشی تلفن همراه که از فناوری 5G هواوی استفاده می کند باید به این شرکت 2.5 دلار حق امتیاز بپردازد.

هواوی از بزرگان فناوری 5G

هواوی در کنار سامسونگ الکترونیک، نوکیا، اریکسون و کوالکام یکی از بزرگان فناوری 5G است.

به گفته رن ژنگفی، موسس و مدیر عامل شرکت هواوی، این شرکت در سال 2020 از لحاظ درآمد و سود خالص به رشد مثبتی دست یافته است. وی افزود که همچنان شاهد اعتماد مشتریان به این شرکت است.

هواوی می خواهد حق اختراع 5G را از سامسونگ و اپل بگیرد - چیکاو

با این حال، بخش گوشی های هوشمند این شرکت به دلیل تحریم های ایالات متحده آمریکا همچنان با مشکل روبروست. انتظار می رود این شرکت در اواخر ماه جاری میلادی آمار کامل فروش خود در سال 2020 را اعلام کند.

این شرکت گفت، تا پایان سال 2020، هواوی بیش از صد هزار حق ثبت اختراع فعال را در بیش از 40،000 دایره ثبت اختراع در سراسر جهان ثبت نموده است. همچنین میزان سرمایه گذاری این شرکت در بخش تحقیق و توسعه در سال 2019 به 131.7 میلیارد یوان برابر (20.27 میلیارد دلار) رسیده است.

منبع reuters
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.