شرکت ال جی تحقیق و توسعه شبکه 6G گوشی موبایل را آغاز کرده است

با وجود اینکه سیستم ارتباطی بی سیم برای شبکه های دسترسی رادیویی 5G هنوز نوپا و جدید است، تحقیق بر روی نسل بعد آن یعنی 6G آغاز شده است. پیش بینی می شود که سرعت ارتباطی در شبکه 6G تا 100 برابر بیشتر از شبکه 5G باشد. به همین منظور شرکت ال جی نیز به جمع توسعه دهندگان شبکه 6G پیوسته و تحقیق در این زمینه را شروع کرده است. همراه چیکاو باشید.

در سال 2019 بود که تجاری سازی نسل 5G شروع شد و در اوایل سال 2020 دستگاه ها به آن مجهز شدند. با وجود اینکه سیستم ارتباطی بی سیم 5G ده سال بعد از ارائه مدل 4G آماده تجاری سازی و اندکی بعد بهره برداری شد، به نظر می رسد که نسل بعدی شبکه 6G در ده سال آینده یعنی سال 2029 یا 2030 میلادی عرضه شود.

به نقل از gizchina، ال جی الکترونیکس اعلام کرده است که با همکاری دو کمپانی دیگر، تحقیق بر روی نسل بعد فناوری شبکه 6G را شروع کرده اند. گفته می‌شود که ال جی با یک شرکت آمریکایی و یک مؤسسه کره ای در راستای توسعه فناوری شبکه 6G هستند. بر اساس گزارشات منتشر شده، شرکت ال جی، با شرکت آزمایش و اندازه گیری الکترونیکی آمریکایی Keysight و موسسه علوم و فناوری کره KAIST توافق کرده اند. این سه شرکت قرار است در زمینه تراهرتز، باند فرکانس اصلی ارتباطات 6G، با یکدیگر همکاری کنند و هدف خود را تکمیل تحقیقات در مورد 6G تا سال 2024 اعلام کرده اند. با این وجود تجاری سازی نسل بعدی ارتباطات 6G از سال 2024 شروع نخواهد شد.

به نقل از ال جی، احتمالا تجاری سازی شبکه 6G، به طوری که در دسترس کلیه کاربران قرار بگیرد، سال 2029 خواهد بود. ال جی ادعا می کند که شبکه 6G در مقایسه با شبکه 5G دارای سرعت داده های سریع تر، تأخیر شبکه کمتر و امنیت بالاتری می باشد. شبکه 6G می تواند امکان به روز تر کردن اینترنت اشیا ( IoT) را برای کاربران فراهم کند. در نهایت با ارائه این شبکه به تجربه اتصال بهتری دست خواهیم یافت.

شرکت LG در سال 2019 میلادی علاوه بر تأسیس مرکز تحقیقاتی 6G به همراه انستیتوی علم و فناوری کره به انعقاد قراردادی در همین زمینه با پژوهشگاه استاندارد و علوم کره پرداخت. تامین کننده عمده تجهیزات تراهرتز شرکت آمریکایی Keysight می باشد.

با وجود اینکه شبکه 5G هنوز هم در حال توسعه می باشد، اما شرکت های مختلف برای عقب نماندن از دنیای تکنولوژی شروع به تحقیق در راستای فناوری شبکه 6G کرده اند.

منبع gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.