یک سوم بازار جهانی تجهیزات مخابراتی در اختیار هواوی است

با وجود محدودیت های بسیاری زیادی که به دلیل تحریم های ایالات متحده شرکت چینی هوآوی را درگیر کرده است، زمانی که صحبت از تجهیزات مخابراتی می شود نام این غول فناوری چینی در صدر شرکت های مخابراتی دیده می شود و هنوز هم در سطح جهانی حرف اول را در این بازار می زند.
شرکت تحقیقات بازار Dell’Oro Group به تازگی گزارشی درباره بازار جهانی زیرساخت مخابرات در بازه زمانی ماهه چهارم سال گذشته ( سال 2020 میلادی) ارائه کرده است؛ بر اساس این گزارش نام شرکت هوآوی همچنان در صدر دیده می شود. در حالی که هوآوی همچنان صدر نشین لیست بازار تجهیزات ارتباط از راه دور می باشد، بازار کل تجهیزات مخابرات نسبت به سال قبل رشد 7 درصدی داشته است.
از جمله تجهیزاتی که در گروه این بازار قرار می گیرند می توان به محصولات دسترسی پهنای باند، مایکروویو و انتقال نوری، شبکه هسته تلفن همراه، شبکه دسترسی بی سیم، روتر های SP و سوئیچ های درجه حرارت اشاره کرد کرد.
به گفته gizmochina، در این گزارش سهم هفت تا از بهترین شرکت های تأمين کننده در زمینه تجهیزات مخابراتی دیده می شود. این هفت شرکت شامل هوآوی، نوکیا، اریکسون، ZTE، سیسکو، Ciena و سامسونگ می باشد. سهم این شرکت ها از بازار تجهیزات مخابراتی بین 80 تا 85 درصد از کل بازار می باشد. در حال حاضر سهم بازار هوآوی نسبت به سال 2020 با افزایش حدود 2 تا 3 درصدی همراه بوده است.
از طرفی دو شرکت اریکسون و نوکیا توانسته اند که سهم بازار RNA خود را در خارج از بازار چین افزایش دهند. علاوه بر مطالب گفته شده در ادامه گزارش درباره درآمد این شرکت ها به دلیل پشتیبانی از فناوری 5G نیز توضیحاتی گفته شده است. این گزارش اضافه می کند که، درآمد شرکت های فوق در بازار های کلیه کشور ها و به خصوص بازارهای متمرکز کشور های آسیایی، مانند هند و چین، همچنان تحت تاثیر وضعیت استقرار فناوری ارتباطات 5G قرار می گیرد.
هوآوی در سال 2020 از نظر درآمد 31 درصد سهم داشت. بعد از آن شرکت های نوکیا و اریکسون هر کدام 15 درصد، ZTE حدود 10 درصد، Cisco حدود 6 درصد و Ciena حدود 3 درصد از درآمد بازار را کسب کرده و رتبه اول تا ششم را از آن خود کردند. شرکت سامسونگ با دریافت 2 درصد درآمد درجایگاه هفتم این بازار قرار گرفته است.

منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. کاظمی نژاد می گوید

    هوآوی خیلی داره قوی میشه و این یک هشدار جدی برای اپل هست