بیشتر ساعت‌های Wear OS در آینده از نظر مصرف انرژی کارآمد خواهند شد

گوگل و سامسونگ به طور مشترک فرمت جدید Watch Face (WFF) را برای Wear OS 4 توسعه دادند. نگهداری از این فرمت جدید آسان‌تر است و از نظر مصرف انرژی کارآمدتر است که منجر به عمر باتری طولانی‌تر می‌شود. گوگل (از طریق 9o5Google) از توسعه دهندگان صفحه ساعت Wear OS شخص ثالث می خواهد که به جای تکیه بر روش قدیمی ایجاد واچ فیس، از قالب جدید استفاده کنند.

با تغییر چهره‌های ساعت شخص ثالث بیشتر به فرمت جدید، کارآمدتر می‌شوند.

صفحه‌های ساعت Wear OS که با استفاده از فرمت Watch Face ساخته شده‌اند، از نظر انرژی کارآمدتر هستند

فرمت Watch Face که با Wear OS 4 معرفی شد، XML اعلامی است، به این معنی که منطق و کد اجرایی ندارد. Wear OS تمام پردازش‌ها را انجام می‌دهد و توسعه‌دهندگان می‌توانند به جای صرف وقت خود برای بهینه‌سازی کد و بهبود مصرف انرژی، روی ایجاد صفحه‌های ساعت زیبا و جالب تمرکز کنند. گوگل می گوید فرمت جدید واچ فیس نیاز به نگهداری کمتر و به روز رسانی کمتری دارد. این شرکت به دنبال صفحه‌های ساعت ساده‌تر است که فضای کمتر و انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

علاوه بر این، گوگل به توسعه‌دهندگان اطلاع داده است که سازگاری با پیچیدگی‌های ظاهری ساعت آینده (با نسخه‌های Wear OS آینده) آنها را ملزم به استفاده از قالب جدید می‌کند. بنابراین، نسخه‌های جدیدتر Wear OS عوارضی را در صفحه‌های ساعت ایجاد شده با استفاده از روش‌های قدیمی‌تر مانند Jetpack Watch Face Library یا Wearable Support نشان نمی‌دهند.

چهره‌های ساعت ایجاد شده با استفاده از WFF نیز می‌توانند با استفاده از پردازنده کمکی به جای پردازنده اصلی در ساعت هوشمند رندر شوند. این بدان معناست که انرژی کمتری برای نمایش این صفحه‌های ساعت نسبت به مواردی که با استفاده از کتابخانه‌های Jetpack Watch Face ایجاد شده‌اند، مصرف می‌شود.

توسعه دهندگان می گویند که WFF از ویژگی های پیشرفته تری پشتیبانی نمی کند، اما در حال حاضر تنها یک سال از عمر آن می گذرد و این امکان وجود دارد که گوگل در آینده قابلیت های بیشتری را به آن اضافه کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.