ویژگی جدید اپل واچ که در صورت غرق شدن کاربر، هشدار ارسال می کند

اپل واچ در آینده می‌تواند به قابلیت‌هایی مجهز شود تا در صورت غرق شدن شخصی که از این دستگاه استفاده می‌کند در یک بدنه آبی، به کاربران اطراف هشدار دهد. بر اساس یک درخواست ثبت اختراع جدید، غول فناوری مستقر در کوپرتینو در حال کار بر روی ویژگی است که با استفاده از حسگرهای موجود در ساعت هوشمند، زمانی که کاربر در حال شنا «رفتار نامنظم» نشان می‌دهد و در زیر آب در مضیقه است، می‌تواند حس کند. نکته قابل توجه، گزارش اخیر ادعا کرده است که اپل واچ سری 10 می تواند دارای صفحه نمایش ارتقا یافته ای باشد که عمر باتری بهتری را ارائه می دهد.

در یک درخواست ثبت اختراع که در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت شده است، اپل جزئیات نحوه عملکرد این ویژگی را به اشتراک گذاشت و نیاز به چنین ویژگی را برجسته کرد. این غول فناوری در برنامه خود اعلام کرد که هر سال 3500 نفر فقط در ایالات متحده غرق می شوند و جان خود را از دست می دهند. اپل که آن را «پنجمین علت شایع مرگ‌های تصادفی در کشور» می‌خواند، گفت که نیاز به سیستم‌های پیشگیری از غرق شدن وجود دارد.

ثبت اختراع ساعت اپل اپل واچ - چیکاو

سیستم هشدار غرق شدن اپل همانطور که در درخواست ثبت اختراع نشان داده شده است

با این حال، ویژگی پیشنهادی این شرکت هیچ سنسور جدیدی برای تشخیص زمان غرق شدن کاربر معرفی نمی کند. در عوض، بر حسگرهای موجود در اپل واچ تکیه می کند تا هر زمان که کاربر در زیر آب در مضیقه باشد، داده ها را تفسیر می کند. طبق درخواست ثبت اختراع، محرک اولیه برای این سنسور اینرسی آن خواهد بود که تعیین می کند آیا سر، بازوها و نیم تنه شناگر به گونه ای قرار گرفته است که نشان دهنده رفتار نامنظم باشد.

این داده‌ها سپس با سنسور ضربان قلب اپل واچ یا سنسور اکسیژن خون تأیید می‌شوند که تعیین می‌کند ضربان قلب کاربر به طور ناگهانی افزایش یافته یا سطح حداکثر VO2 به طور ناگهانی کاهش یافته است، که می‌تواند نشان‌دهنده غرق شدن کاربر باشد. داده‌های حسگرها از طریق یک الگوریتم یادگیری ماشینی ویژه اجرا می‌شوند تا پیش‌بینی شود که آیا کاربر واقعاً در حال غرق شدن است یا خیر.

در صورتی که مشخص شود کاربر در معرض خطر غرق شدن است، اپل واچ می تواند هشداری را به ارائه دهندگان خدمات اضطراری و همچنین کاربران و ناجیان غریق اطراف ارسال کند. این شرکت همچنین تاکید کرد که این سیستم همچنین می‌تواند هشدارهای مشابهی را در صورتی که کودکی در استخر شنا می‌کند و به طور تصادفی به انتهای آن برود به اشتراک بگذارد.

خاطرنشان می شود که این ویژگی در حال حاضر به عنوان یک درخواست ثبت اختراع وجود دارد. مشخص نیست که آیا اپل حق ثبت اختراع این فناوری را دریافت می کند یا نه، و اینکه چه زمانی دستگاه های اپل واچ ممکن است ویژگی هشدار غرق شدن را داشته باشند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.