راهنمای قطعی برای همه چیز جدید در One UI 6 (Android 14) برای دستگاه های گلکسی!

اندروید 14 و One UI 6.0 یک ارتقاء سیستم عامل اصلی برای گوشی های هوشمند و تبلت های گلکسی است. دستگاه‌های گلکسی هر سال به‌روزرسانی‌های جدید اندروید و One UI دریافت می‌کنند، اما آخرین نسخه‌ها به لطف ترکیبی عالی از ویژگی‌های جدید و بهبود ویژگی‌های موجود و رابط کاربری، کمی هیجان‌انگیزتر از حد معمول هستند.

سامسونگ در آگوست 2023 نسخه بتای Android 14/One UI 6.0 را برای کاربران گلکسی S23 منتشر کرد و پس از آن تعدادی دیگر از گوشی های پرچمدار و میان رده گلکسی عرضه شد. در 30 اکتبر، به‌روزرسانی پایدار اندروید 14 و One UI 6.0 برای سری گلکسی S23 عرضه شد.

ما نرم‌افزار را بررسی کردیم تا همه چیزهای جدید و هر آنچه که نسبت به One UI 5.1/One UI 5.1.1 بهبود یافته است را پیدا کنیم، و همه آن‌ها در زیر برای چشمان کنجکاو شما فهرست شده‌اند. اگر فقط به دنبال چیزهای بزرگ هستید، باید ویدیوی زیر را ببینید. اگر می‌خواهید تمام جزئیات تلخ را داشته باشید، به خواندن این ویدیو ادامه دهید.

دوربین

برخی از مفیدترین ویژگی ها و بهبودهای جدید در One UI 6 را می توان در برنامه دوربین مشاهده کرد. برخی از این موارد ممکن است برای گوشی‌های هوشمند گلکسی غیر پرچمدار در دسترس نباشند، اما بیشتر آنها باید در هر دستگاهی که واجد شرایط One UI 6 است وجود داشته باشد.

دسترسی سریع به تنظیمات وضوح در حالت عکس:

قبل از One UI 6، تغییر رزولوشن دوربین در حالت Photo نیاز به دو ضربه داشت – یکی برای نمایش گزینه‌های وضوح و دیگری برای انتخاب واقعی و تغییر وضوح. One UI 6 به شما امکان می دهد وضوح دوربین را در حالت عکس با یک ضربه تغییر دهید، به جز در دستگاه هایی مانند گلکسی S23 Ultra که دارای یک دوربین 200 مگاپیکسلی است که می تواند در 200 مگاپیکسل، 50 مگاپیکسل و 12 مگاپیکسل عکاسی کند، در این صورت همچنان باید ضربه بزنید. دکمه وضوح دو بار روی تصویر GIF زیر ضربه بزنید تا آن را در عمل ببینید.

گزینه‌های ساده‌تر اندازه ویدیو:

اکنون با ضربه زدن روی دکمه اندازه ویدیو، یک پنجره بازشو ظاهر می‌شود که دیدن همه گزینه‌ها و انتخاب گزینه‌های مناسب را آسان‌تر می‌کند. اسکرین شات ها تفاوت بین One UI 5.x (سمت چپ) و One UI 6 (راست) را نشان می دهد.

ویجت های دوربین سفارشی:

می توانید ویجت های دوربین سفارشی را به صفحه اصلی خود اضافه کنید. می‌توانید هر ویجت را طوری تنظیم کنید که در یک حالت عکسبرداری خاص شروع شود، عکس‌ها را در آلبوم دلخواه خود ذخیره کنید و پس‌زمینه ویجت را انتخاب کنید (این ابزار می‌تواند آخرین عکس را در گالری یا یک عکس سفارشی به انتخاب شما نشان دهد).

گزینه های تراز بیشتر برای واترمارک:

اکنون می توانید انتخاب کنید که واترمارک شما در بالا یا پایین عکس های شما ظاهر شود. تاریخ و زمان را نیز می توان به طور جداگانه در واترمارک فعال یا غیرفعال کرد.

بهینه‌سازی کیفیت:

می‌توانید بین سه سطح بهینه‌سازی کیفیت برای عکس‌هایی که می‌گیرید، از منوی تنظیمات » گزینه‌های هوش پیشرفته دوربین، یکی را انتخاب کنید. حداکثر را انتخاب کنید تا تصاویر با بالاترین کیفیت را با بیشترین پس پردازش دریافت کنید. حداقل را انتخاب کنید تا میزان پس از پردازش را کاهش دهید تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن عکس بگیرید. همچنین می‌توانید Medium را انتخاب کنید تا بهترین تعادل سرعت و پس پردازش را به دست آورید.

افکت‌ها را راحت‌تر اعمال کنید:

اکنون جلوه‌های فیلتر و چهره به جای نوار لغزنده از شماره‌گیر استفاده می‌کنند و تنظیمات دقیق را تنها با یک دست آسان‌تر می‌کنند.

اسکن اسناد با یا بدون Scene Optimizer:

ویژگی اسکن اسناد و متن دوربین (که اسناد و متن را در کادر تشخیص می‌دهد و می‌تواند فقط سند و متن را ضبط کند و بقیه را کنار بگذارد) اکنون جدا از Scene Optimizer است (که پس از بهینه‌سازی آنها بهینه می‌شود. گرفته شده و همچنین کارهایی مانند روشن کردن خودکار حالت شب را انجام می دهد و حتی زمانی که بهینه ساز صحنه خاموش است می توان آن را فعال کرد.

اسکن خودکار اسناد:

یک گزینه جدید در منوی اسکن اسناد و متن تنظیمات دوربین، به نام اسکن خودکار، به دوربین اجازه می دهد اسناد و متن را بدون فشار دادن دکمه شاتر ضبط کند.

FPS خودکار را می توان برای نرخ فریم های مختلف ویدیو فعال و غیرفعال کرد:

تلفن های گلکسی که از ضبط ویدیو تا 60 فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) پشتیبانی می کنند دارای گزینه FPS خودکار در تنظیمات دوربین هستند که می تواند به طور خودکار نرخ فریم را بسته به شرایط نوری افزایش یا کاهش دهد. . قبل از One UI 6، FPS خودکار را می‌توان به سادگی فعال یا غیرفعال کرد. در One UI 6، می‌توانید انتخاب کنید که FPS خودکار برای ویدیوهای 30 فریم در ثانیه کار کند یا برای ویدیوهای 60 فریم در ثانیه.

تصاویر خود را در سطح نگه دارید:

هنگامی که خطوط شبکه در تنظیمات دوربین روشن هستند، در حالی که از دوربین عقب در همه حالت ها به جز پانوراما استفاده می کنید، اکنون یک خط تراز در وسط صفحه ظاهر می شود. خط حرکت می کند تا نشان دهد که آیا تصویر شما همسطح با زمین است یا خیر.

غیرفعال کردن سوایپ به بالا/پایین برای جابه‌جایی دوربین:

برنامه دوربین در تلفن‌های گلکسی می‌تواند هنگام کشیدن انگشت به بالا یا پایین روی صفحه، بین دوربین جلو و عقب جابه‌جا شود، و از One UI 6 به بعد، می‌توانید این گزینه را غیرفعال کنید تا بتوانید از آن اجتناب کنید. ضربه های تصادفی

پنل سریع

طرح بندی دکمه جدید:

پانل سریع دارای یک طرح بندی جدید است که دسترسی به ویژگی هایی را که بیشتر استفاده می کنید آسان می کند. Wi-Fi و بلوتوث اکنون دکمه‌های اختصاصی خود را در بالای صفحه دارند، در حالی که ویژگی‌های بصری، مانند حالت تاریک و محافظ راحتی چشم، به پایین منتقل شده‌اند. سایر دکمه های تنظیمات سریع در یک منطقه قابل تنظیم در وسط ظاهر می شوند.

دسترسی فوری به پانل کامل سریع:

به‌طور پیش‌فرض، وقتی از بالای صفحه به پایین بکشید، یک پانل سریع جمع‌وجور با اعلان‌ها ظاهر می‌شود و اگر دوباره به پایین بکشید، پانل سریع گسترش یافته نشان داده می‌شود. اما در One UI 6، می‌توانید گزینه دسترسی فوری تنظیمات سریع را فعال کنید تا با کشیدن انگشت از سمت راست بالای صفحه به پایین، مستقیماً به پنل سریع گسترش‌یافته بروید. برای فعال کردن آن، دو بار انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید، روی نماد مداد ضربه بزنید، تنظیمات سریع دسترسی فوری را انتخاب کنید، و از کلید برای روشن کردن آن استفاده کنید.

دسترسی سریع به کنترل روشنایی:

نوار کنترل روشنایی اکنون به‌طور پیش‌فرض در پانل سریع جمع‌وجور ظاهر می‌شود، وقتی یک بار از بالای صفحه به پایین بکشید تا تنظیمات روشنایی سریع‌تر و آسان‌تر انجام شود. در صورت تمایل می‌توانید با دوبار کشیدن انگشت از بالای صفحه به پایین برای باز کردن پانل سریع باز شده، ضربه زدن روی نماد مداد، ضربه زدن روی کنترل روشنایی و انتخاب گزینه Show when quick panel expanded آن را تغییر دهید.

آلبوم عکس

ذخیره تصاویر بریده شده به‌عنوان برچسب:

وقتی با فشار دادن طولانی آن شی، یک شی را از یک تصویر جدا می‌کنید، می‌توانید به راحتی آن را به‌عنوان برچسبی ذخیره کنید که می‌توانید بعداً هنگام ویرایش عکس‌ها یا ویدیوها یا هنگام چت با استفاده از صفحه‌کلید سامسونگ از آن استفاده کنید.

اسناد را می‌توان در عکس‌های موجود اسکن کرد:

قبل از One UI 6، می‌توانید متن را از عکس‌های موجود در گالری خود استخراج کنید، اما اکنون، می‌توانید اسناد را از عکس‌های موجود نیز اسکن کنید. همانطور که در تصویر One UI 5.x (چپ) در مقابل One UI 6 (راست) در زیر می بینید، در صورت امکان اسکن، علاوه بر متن قابل انتخاب، یک دکمه اسکن را می بینید.

کد QR و استخراج متن به طور همزمان:

اگر عکسی دارای هر دو کد QR و متن باشد، One UI 6 گزینه استخراج متن را به شما نشان می دهد و اطلاعاتی در مورد کد QR به شما می دهد. در One UI 5.x و نسخه‌های قبلی، فقط می‌توانید متن را از عکس‌های موجود استخراج کنید.

مشاهده و ویرایش داستان پیشرفته:

هنگام مشاهده یک داستان (داستان ها از زبانه Stories در برنامه گالری قابل دسترسی هستند)، می توانید برای افزودن یا حذف سریع تصاویر و ویدیوهای بیشتر به یک داستان، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید.

مخفی کردن محتوا در استوری ها:

هنگام ایجاد یک داستان، One UI 6 به شما امکان می دهد تصاویر و ویدیوهای گرفته شده در یک تاریخ خاص و افراد و حیوانات خانگی خاصی را که در عکس ها و فیلم ها شناسایی شده اند پنهان کنید. این گزینه از دکمه سه نقطه در سمت راست بالای صفحه هنگام مشاهده داستان در تب Stories برنامه گالری در دسترس است.

گزینه‌های ویرایش سریع عکس به نمای جزئیات منتقل می‌شوند:

در One UI 6.0، گزینه‌های ویرایش سریع عکس، مانند جلوه پرتره، جلوه پس‌زمینه، Remaster و Object Eraser اکنون با باز کردن یک تصویر در گالری و ضربه زدن روی نماد «i» قابل دسترسی هستند. در پایین (که همچنین جزئیات تصویر مانند تاریخ و زمان و مکان را نشان می دهد).

گزینه های صاف کردن ساده:

قبل از One UI 6، صاف کردن تصاویر از منوی متفاوتی نسبت به تنظیم زاویه افقی و عمودی انجام می شد. در One UI 6، آنها در منوی Transform با هم ترکیب شده اند.

برش شی با یک ضربه از عکس ها:

هنگام ویرایش عکس و استفاده از ابزار Lasso برای برش اشیا/موضوعات، اکنون می توانید روی شی/موضوع/منطقه ای که می خواهید برش دهید ضربه بزنید و ویرایشگر عکس به طور خودکار آن را انتخاب می کند. گزینه‌های موجود، مانند برش آزادانه یک ناحیه یا شی با کشیدن دستی اطراف آن، نیز در دسترس هستند.

بر روی برچسب های سفارشی بکشید:

هنگام ایجاد استیکرهای سفارشی، اکنون می توانید از ابزارهای طراحی استفاده کنید تا استیکرهای خود را حتی شخصی تر و منحصر به فرد تر کنید.

لغو و انجام مجدد تغییرات فردی هنگام ویرایش عکس ها:

این یک گزینه اساسی است که سامسونگ در تمام این سال ها به نوعی به One UI اضافه نکرده است، اما اکنون اینجاست. در One UI 6، ویرایشگر عکس دارای دکمه‌های لغو و مجدد است که می‌توانید روی آن‌ها ضربه بزنید تا آخرین تغییر ایجاد شده در عکس را لغو یا دوباره انجام دهید. این علاوه بر دکمه Revert است که با یک ضربه تمام تغییرات را خنثی می کند.

پس‌زمینه‌ها و سبک‌های متن جدید:

هنگام افزودن متن به عکس، می‌توانید از میان چندین پس‌زمینه و سبک جدید انتخاب کنید تا به شما کمک کند ظاهری عالی داشته باشید.

ویرایشگر ویدیو که اکنون Studio نامیده می شود:

ویرایشگر ویدیوی گالری به Studio در One UI 6 تغییر نام داده است و با باز کردن برنامه گالری، ضربه زدن روی نماد با سه خط افقی در پایین سمت راست و ضربه زدن روی گزینه بزرگ Go to Studio، می توان به سرعت به آن دسترسی داشت. . همچنین می توانید به سادگی Studio را در نوار جستجوی کشوی برنامه جستجو کنید و برنامه در نتایج نمایش داده می شود.

افزودن میانبر استودیو به صفحه برنامه ها:

می توانید میانبر استودیو را به کشوی برنامه اضافه کنید. برای انجام این کار، کشوی برنامه را از صفحه اصلی باز کنید، Studio را جستجو کنید و روی نماد استودیو در نتایج ضربه بزنید تا برنامه باز شود، روی دکمه سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید، روی تنظیمات ضربه بزنید و Show Studio on Apps را فعال کنید. گزینه صفحه نمایش

رابط کاربری بهبود یافته با آیکون های مرتب شده:

رابط کاربری برای ایجاد ویدیوها در استودیو با One UI 6 تغییر کرده است. چیزها جابه جا شده اند و برخی از گزینه های غیر ضروری حذف شده اند. تصویر One UI 5.x vs One UI 6 (راست) را در زیر بررسی کنید تا ببینید رابط کاربری چگونه تغییر کرده است.

دستگاه پخش ویدئو

ذخیره استیکرها از ویدیوی در حال پخش: وقتی یک ویدیو را در برنامه پخش کننده ویدیو باز می کنید (برای ویدیوهای دوربین، می توانید این کار را با رفتن به یک ویدیو در گالری، ضربه زدن روی دکمه سه نقطه و انتخاب گزینه Open in Video player انجام دهید. می‌توانید آن را مکث کنید و روی هر شی یا ناحیه‌ای که می‌خواهید به‌عنوان استیکر ذخیره کنید به مدت طولانی فشار دهید و سپس روی گزینه Save as sticker ضربه بزنید. روی تصویر GIF زیر ضربه بزنید تا آن را در عمل ببینید.

چند وظیفه ای

برنامه‌هایی که در پنجره‌های بازشو باز می‌شوند پس از بازگشت از صفحه برنامه‌های اخیر باز می‌مانند:

این یکی کاملاً توضیحی است. در One UI 6، اگر یک یا دو برنامه را در یک پنجره پاپ آپ باز کنید و به صفحه برنامه های اخیر دسترسی داشته باشید و سپس به عقب برگردید، پنجره های بازشو همچنان باز می مانند، همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می کنید. در One UI 5.x و نسخه‌های قبلی، با دسترسی به صفحه برنامه اخیر، پنجره‌های بازشو به حداقل می‌رسد.

کشیدن و رها کردن دو دستی از یک برنامه به برنامه دیگر:

قبل از One UI 6، کشیدن فایل‌ها، متن و غیره از یک برنامه به برنامه دیگر مستلزم این است که هر دو برنامه را همزمان در حالت چند پنجره باز کنید. اکنون، می‌توانید یک برنامه را باز کنید، فایل‌هایی را که می‌خواهید در برنامه دیگری کپی کنید انتخاب کنید، فایل‌های انتخابی را با یک دست/انگشت فشار دهید و نگه دارید، سپس از دست دیگر برای باز کردن برنامه دیگر استفاده کنید و فایل‌های انتخابی را در آنجا رها کنید.

پیام ها

گزینه ویرایش به پاسخ‌های سریع اضافه شد:

در One UI 6.0، در برنامه پیام‌های سامسونگ، اکنون می‌توانید پاسخ‌های سریع خود را با ضربه زدن روی نماد چرخ ویرایش کنید، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

مسدود کردن چندین پیام انتخابی به طور همزمان:

اکنون می توانید چندین مکالمه را در صفحه اصلی برنامه پیام ها انتخاب کنید و سپس همه آنها را به یکباره مسدود کنید.

مسدود کردن پیام‌ها از پوشه سطل زباله:

وقتی پیام‌ها را حذف می‌کنید، به پوشه سطل زباله می‌روند و در One UI 6.0 می‌توانید پیام‌ها را از پوشه سطل زباله نیز مسدود کنید.

صفحه کلید سامسونگ

صفحه‌کلید سامسونگ با One UI 6 شکلک‌های بازطراحی‌شده دریافت می‌کند.

مرتب‌سازی اعلان‌ها بر اساس زمان:

از اینکه مجبور هستید در اعلان‌های گوشی خود به پایین پیمایش کنید تا یک اعلان را پیدا کنید، حتی زمانی که آن اعلان تازه وارد شده است، خسته شده‌اید؟ One UI 6 با افزودن گزینه ای برای مرتب کردن اعلان ها بر اساس زمان، این مشکل را حل می کند. می‌توانید با باز کردن برنامه تنظیمات دستگاه، رفتن به منوی اعلان‌ها، ضربه زدن روی گزینه مرتب‌سازی اعلان‌ها و انتخاب بر اساس زمان به جای اولویت، آن گزینه را فعال کنید.

طرح‌بندی پیشرفته برای اعلان‌ها: وقتی یک برنامه چندین اعلان دارد، مانند پیام‌هایی از چت‌های مختلف در واتس‌اپ، هر یک از آن اعلان‌ها به عنوان یک کارت جداگانه برای تشخیص آسان‌تر نشان داده می‌شوند.

نمایش هنری آلبوم بهبودیافته:

در حین پخش موسیقی یا ویدیو، اگر برنامه پخش موسیقی یا ویدیو هنر آلبوم را ارائه دهد، آلبوم هنری کل کنترلر رسانه در پانل اعلان را پوشش می دهد.

اقدامات سریع برای برنامه‌ها:

وقتی برنامه‌ای در نتایج جستجوی شما در کشوی برنامه ظاهر می‌شود، می‌توانید نماد برنامه را لمس کرده و نگه دارید تا به اقداماتی که می‌توانید با استفاده از برنامه انجام دهید دسترسی سریع داشته باشید. به عنوان مثال، با لمس و نگه داشتن نماد گلکسی استور، دکمه ای برای به روز رسانی برنامه ها ظاهر می شود و با فشار طولانی آیکون آمازون، دکمه هایی مانند جستجو، سفارشات، سبد خرید و معاملات به شما نمایش داده می شود.

صفحه اصلی

برچسب‌های آیکون ساده‌شده، نام‌های کوتاه‌تر برنامه‌های سامسونگ: برچسب‌های نماد برنامه‌ها اکنون به یک خط محدود شده‌اند تا ظاهری تمیزتر و ساده‌تر داشته باشند، و «Galaxy» و «Samsung» از نام برخی از برنامه‌ها حذف شده‌اند تا اسکن آنها کوتاه‌تر و آسان‌تر شود.

شبکه پیش‌فرض صفحه اصلی از 4×5 به 4×6 تغییر کرد:

همانطور که در One UI 5 در مقابل One UI 6 می‌بینید، به طور پیش‌فرض، صفحه اصلی تلفن شما دارای 4 ردیف و 6 ستون برای میانبرها و ابزارک‌های برنامه شما خواهد بود. (راست) مقایسه زیر. به خاطر داشته باشید که اگر قبلاً شبکه صفحه اصلی را به صورت دستی سفارشی کرده اید، نصب One UI 6 تنظیمات را تغییر نمی دهد.

شبکه پیش‌فرض کشوی برنامه از 4×5 به 4×6 تغییر کرد:

شبکه کشوی برنامه نیز برای نمایش 4 سطر و 6 ستون تنظیم شده است. اگر قبل از نصب One UI 6 تنظیمات شبکه را به صورت دستی تنظیم کرده باشید، مانند شبکه صفحه اصلی، شبکه کشوی برنامه تغییر نخواهد کرد.

ویرایشگر عکس

دسترسی سریع‌تر به ویژگی‌های ویرایش پیشرفته:

ویژگی‌های ویرایش مانند پاک‌کن اشیاء و سبک/فیلترها اکنون از اولین دکمه در منوی پایینی در دسترس هستند، به جای اینکه در منوی گزینه‌های بیشتر پنهان شوند که با ضربه زدن روی دکمه سه نقطه به آن دسترسی پیدا می‌کنید. کشف آنها آسان تر است

صفحه قفل

ویجت SmartThings:

One UI 6 ویجتی را برای برنامه Samsung SmartThings اضافه می کند تا بتوانید مشاهده دستگاه های متصل خود را از صفحه قفل کنترل کنید. می‌توانید از منوی تنظیمات » صفحه قفل دستگاه، ویجت‌ها را از صفحه قفل اضافه یا حذف کنید.

ساعت را می‌توان روی صفحه قفل جابه‌جا کرد:

One UI 6 به شما امکان می‌دهد ساعت را روی صفحه قفل به جای قفل کردن آن در مرکز بالای صفحه قفل به موقعیت‌های مختلف ببرید. ساعت را می توان از منوی تنظیمات » صفحه قفل سفارشی کرد. روی تصویر GIF زیر ضربه بزنید تا آن را در عمل ببینید.

فونت‌ها و سبک‌های ساعت بیشتر:

علاوه بر تغییر موقعیت ساعت، سبک‌های ساعت و فونت‌های متن ساعت بیشتری برای انتخاب دارید، همانطور که در تصویر صفحه نمایش One UI 5.x در مقابل One UI 6 (راست) در زیر مشاهده می‌کنید.

توجه: وقتی ساعت رومینگ را فعال کرده اید، نمی توانید سبک یا فونت ساعت را ویرایش کنید (می توانید ساعت رومینگ را از منوی تنظیمات » صفحه قفل گوشی خود غیرفعال کنید.

تماس متنی بیکسبی

در حین تماس متنی Bixby را روشن کنید:

تماس متنی Bixby یک ویژگی منظم Bixby است که به شما امکان می‌دهد گفتار تماس‌گیرنده را به متن تبدیل کنید و همچنین پاسخ‌های متنی را که با صدای Bixby به تماس‌گیرنده ارسال می‌شود تایپ کنید. قبل از One UI 6، فقط می‌توانید ویژگی تماس متنی Bixby را قبل از پذیرش تماس فعال کنید. اکنون، می‌توانید این کار را در زمانی که تماس در حال انجام است نیز انجام دهید.

دکمه Clearer برای بازگشت به تماس صوتی:

وقتی از تماس متنی Bixby استفاده می‌کنید، One UI 6 گزینه واضح‌تری را در بالا برای بازگشت به تماس صوتی نشان می‌دهد.

صفحه کلید عددی:

هنگام استفاده از تماس متنی Bixby، اکنون می توانید از یک صفحه لمسی عددی برای وارد کردن اعداد علاوه بر متن استفاده کنید.

حالت ها و روال ها

صفحه‌های قفل منحصربه‌فرد بسته به حالت شما:

صفحه‌های قفل مختلف را با کاغذ دیواری، سبک ساعت، میانبرهای برنامه و موارد دیگر برای زمانی که در حال رانندگی، کار، ورزش و غیره هستید، تنظیم کنید. وقتی در حالی که یک حالت روشن است شروع به ویرایش صفحه قفل می کنید، صفحه قفل را برای آن حالت ویرایش می کنید.

شرایط و اقدامات جدید:

اکنون می توانید زمانی که برنامه در حال پخش رسانه است، یک روال را شروع کنید.

اقدامات جدید:

روتین های شما اکنون می توانند بیش از هر زمان دیگری انجام دهند. صفحه قفل خود را تغییر دهید، تنظیمات صفحه کلید سامسونگ را تغییر دهید و موارد دیگر.

پوشه های من

وقتی فضای ذخیره‌سازی کم است دستورالعمل‌ها و پیشنهادات را پاک کنید:

وقتی فضای ذخیره‌سازی داخلی تلفن یا رایانه لوحی Galaxy شما تمام می‌شود، بخش مدیریت فضای ذخیره‌سازی برنامه فایل‌های من حذف فایل‌های غیرضروری را توصیه می‌کند، نکاتی را برای راه‌اندازی فضای ذخیره‌سازی ابری به شما ارائه می‌دهد و همچنین اجازه می‌دهد می‌دانید کدام برنامه‌های گوشی شما بیشترین فضای ذخیره‌سازی را مصرف می‌کنند.

سطل زباله ترکیبی برای موارد حذف شده در My Files، گالری، و برخی از برنامه های شخص ثالث:

هنگام دسترسی به پوشه سطل زباله در برنامه My Files، می توانید به پوشه سطل زباله برای سایر برنامه ها، مانند گالری، نیز دسترسی داشته باشید.

تایپ / فونت

فونت پیش‌فرض جدید:

One UI 6 دارای فونت پیش‌فرض جدید با حسی شیک‌تر و مدرن‌تر است. اگر فونت پیش‌فرض در تنظیمات » نمایش » اندازه و سبک فونت انتخاب شده باشد، فونت جدید را خواهید دید. اگر از فونت دیگری استفاده می‌کنید، پس از ارتقا به One UI 6 همچنان آن فونت را خواهید دید.

انتخاب هوشمند

تغییر اندازه و استخراج متن از محتوای پین شده:

وقتی تصویری را پس از ثبت آن از طریق ابزار Smart Select به صفحه پین ​​می‌کنید، اکنون می‌توانید اندازه آن را تغییر دهید یا متن را از آن استخراج کنید.

بزرگ‌نمایی:

هنگام انتخاب ناحیه‌ای از صفحه، نمای بزرگ‌نمایی شده ظاهر می‌شود تا بتوانید انتخاب خود را در نقطه‌ای عالی شروع و پایان دهید.

تقویم

پیشنهادات تکرار برای رویدادهای سالانه:

هنگام افزودن رویدادهای جدید، برنامه تقویم عناوین را با کلماتی مانند “تولد” تشخیص می دهد و پیشنهاد تنظیم یادآوری می کند.

برنامه شما در یک نگاه:

نمای برنامه جدید رویدادها، وظایف و یادآوری های آینده شما را با هم به ترتیب زمانی ارائه می دهد. برای دسترسی به آن، برنامه Calendar را باز کنید، از لبه سمت چپ صفحه به سمت راست بکشید و زمان‌بندی را انتخاب کنید.

حداکثر ۲۵ پیوست از فضای ذخیره‌سازی ابری:

One UI 6 به شما امکان می‌دهد تا ۲۵ پیوست را از سرویس‌های ابری مانند Microsoft OneDrive و Google Drive به رویدادهای برنامه Calendar اضافه کنید.

یادآور

نمای لیست یادآور اصلاح شده:

نمای فهرست اصلی دوباره طراحی شده است. می توانید دسته ها را در بالای صفحه مدیریت کنید. در زیر دسته‌ها، یادآوری‌های شما بر اساس تاریخ سازمان‌دهی می‌شوند. طرح‌بندی یادآورهای حاوی تصاویر و پیوندهای وب نیز بهبود یافته است.

دسته‌های یادآوری جدید:

دسته مکان حاوی یادآورهایی است که وقتی در یک مکان خاص هستید به شما هشدار می‌دهند و دسته بدون هشدار حاوی یادآورهایی است که هیچ هشداری ارائه نمی‌دهند.

گزینه‌های بیشتر برای ایجاد یادآوری:

هنگام اشتراک‌گذاری محتوا در برنامه یادآوری، قبل از ایجاد یادآوری، گزینه‌های ویرایش کامل را دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید هنگام ایجاد یادآوری با استفاده از دوربین عکس بگیرید.

ایجاد یادآورهای تمام روز:

اکنون می توانید یادآورهایی را برای یک روز کامل ایجاد کنید و زمانی را که می خواهید در مورد آنها هشدار داده شود، سفارشی کنید.

آب و هوا

ویجت جدید آب و هوا:

ویجت بینش آب و هوا اطلاعات بیشتری در مورد شرایط آب و هوایی محلی شما ارائه می دهد. شما می توانید ببینید که چه زمانی رعد و برق شدید، برف، باران، و رویدادهای دیگر در پیش بینی هستند.

اطلاعات بیشتر در اپلیکیشن Weather:

اطلاعات مربوط به بارش برف، مراحل و زمان های ماه، فشار اتمسفر، فاصله دید، نقطه شبنم و جهت باد اکنون در اپلیکیشن Weather موجود است.

تصاویر پیشرفته:

تصاویر در ویجت و برنامه Weather بهبود یافته اند تا اطلاعات بهتری در مورد شرایط آب و هوایی فعلی ارائه دهند. رنگ های پس زمینه نیز بسته به زمان روز تغییر می کنند.

اشتراک گذاری محتوا

پیش‌نمایش تصویر و ویدیو در پانل اشتراک‌گذاری: وقتی تصاویر یا ویدیوهایی را از هر برنامه‌ای به اشتراک می‌گذارید، تصاویر پیش‌نمایش در بالای پانل اشتراک‌گذاری ظاهر می‌شوند تا یک فرصت دیگر برای بازبینی عکس‌ها و ویدیوها قبل از اشتراک‌گذاری به شما بدهند. روی تصویر GIF زیر ضربه بزنید تا آن را در عمل ببینید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.