اولین گوشی اندرویدی سامسونگ 15 سال پیش رونمایی شد

سامسونگ بزرگ‌ترین برند گوشی‌های هوشمند جهان است و بیش از یک دهه است که این تاج را در اختیار دارد. همه چیز با اولین گوشی هوشمند اندرویدی این شرکت، i7500 Galaxy آغاز شد. این محصول 15 سال پیش رونمایی شد و راه را برای موفقیت این شرکت در بازار گوشی های هوشمند هموار کرد.

سامسونگ i7500 Galaxy در آوریل 2009 رونمایی شد

i7500 Galaxy در آوریل 2009 رونمایی و در ژوئن 2009 راه اندازی شد. شش ماه پس از اولین گوشی هوشمند اندرویدی جهان، T-Mobile G1 (ساخته شده توسط HTC). برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند دیگر (و سایر دستگاه‌های اندروید و iOS)، i7500 Galaxy دارای صفحه نمایش OLED و باتری بزرگ‌تری بود. مهمتر از آن، نسخه استوک اندروید را اجرا می کرد و از پردازنده Qualcomm (MSM7200A) مشابه بسیاری از گوشی های HTC دیگر که در آن زمان عرضه شدند، استفاده می کرد.

این گوشی دارای صفحه نمایش 3.2 اینچی OLED با وضوح HVGA بود. از پردازنده کوالکام، 128 مگابایت رم، 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی و اسلات کارت microSD استفاده می کرد. اندروید 1.5 از پیش نصب شده بود. دوربین پشتی آن 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار بود اما فاقد دوربین جلو بود. همچنین دارای شتاب سنج، قطب نما، GPS، جک 3.5 میلی متری هدفون و پورت microUSB بود.

در سال 2010، سامسونگ گلکسی اس افسانه ای را روانه بازار کرد

یک سال بعد، سامسونگ گلکسی اس افسانه ای i9000 (معروف به گلکسی اس) را روانه بازار کرد و این شرکت را به ارتفاعات جدیدی سوق داد. این گوشی دارای ویژگی هایی بود که در سال 2010 بی سابقه بود، دارای صفحه نمایش بزرگ 4 اینچی Super AMOLED، محافظ گوریلا گلس، پردازنده مرغ مگس خوار 1 گیگاهرتزی و TouchWiz 3.0 (اولین پوسته اندرویدی سامسونگ). همچنین می‌توانست ویدیوهای HD ضبط کند و دارای کدک aptX، DLNA، اسلات کارت microSD و باتری 1500 میلی‌آمپر ساعتی است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.