مایکروسافت حفره رایگان ارتقاء ویندوز 11 را غیر فعال کرد

مایکروسافت حفره طولانی مدتی را که امکان فعال سازی ویندوز 11 با استفاده از کلیدهای ویندوز 7 و ویندوز 8 را می داد، بسته است. این روش چندین سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و کاربران را قادر می سازد بدون پرداخت هزینه از ویندوز 7 یا 8 به ویندوز 10 یا 11 ارتقاء دهند.

نکات برجسته

  • مایکروسافت حفره طولانی مدتی را که امکان فعال سازی ویندوز 11 با استفاده از کلیدهای ویندوز 7 و ویندوز 8 را می داد، بسته است.
  • این حفره چندین سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و کاربران را قادر می سازد بدون پرداخت هیچ هزینه ای از ویندوز 7 یا 8 به ویندوز 10 یا 11 ارتقاء دهند.
  • هنگامی که چندین کلید ویندوز 7 روی یک نصب تمیز ویندوز 11 (22H2) آزمایش شد، مشاهده شد که اگرچه کلیدها اجازه نصب سیستم عامل را می دادند، اما نتوانستند آن را فعال کنند.

بر اساس گزارش The Verge، مایکروسافت در ابتدا از قصد خود برای اعمال تغییرات برای جلوگیری از فعال سازی ویندوز 7 و ویندوز 8 کلیدهای ویندوز 11 در ماه گذشته رونمایی کرد. با این حال، در طی آن زمان، مشاهده شد که این کلیدها هنوز با موفقیت سیستم عامل را فعال می‌کنند و عدم اطمینان در مورد زمان اجرای اقدامات مسدودکننده باقی می‌ماند.

اکنون، مایکروسافت به The Verge تأیید کرده است که از این هفته، کلیدهای ویندوز 7 به طور کامل از اجرای نصب تمیز ویندوز 11 مسدود شده اند.

هنگامی که چندین کلید ویندوز 7 روی یک نصب تمیز ویندوز 11 (22H2) آزمایش شد، مشاهده شد که اگرچه کلیدها اجازه نصب سیستم عامل را می دادند، اما نتوانستند آن را فعال کنند.

هنگام تلاش برای فعال کردن کلید ویندوز 7 در ویندوز 11، پیام خطای این پیام خطایی می‌خواند: «ما نمی‌توانیم ویندوز را در این دستگاه فعال کنیم زیرا شما مجوز دیجیتال یا کلید محصول معتبر ندارید».

اگر قبلاً رایانه ای را از ویندوز 7 یا ویندوز 8 به ویندوز 11 ارتقا داده اید یا از یکی از این کلیدهای قدیمی استفاده کرده اید، وضعیت فعال سازی شما تغییر نمی کند. مجوز دیجیتال شما باید همچنان معتبر باشد. با این حال، اگر قصد استفاده از این حفره را در آینده داشتید، اکنون لازم است یک کلید اصلی ویندوز 11 خریداری کنید.

ماه گذشته، مایکروسافت با تعهدی جدید به نگرانی‌ها در مورد مسائل مربوط به حق چاپ مربوط به خدمات Copilot مبتنی بر هوش مصنوعی خود پرداخت. تعهد جدید به مشتریان اطمینان می دهد که می توانند از Copilot و خروجی آن بدون نگرانی در مورد ادعاهای حق چاپ استفاده کنند. در صورت بروز هرگونه چالش قانونی، غول فناوری مسئولیت خطرات قانونی احتمالی مربوطه را بر عهده خواهد گرفت. هدف این مرحله ارائه وضوح و اطمینان به کاربران در چشم انداز همیشه در حال تحول ابزارهای هوش مصنوعی و خلاقیت است.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.