مشکل آبگیری نکردن در انواع مختلف ماشین لباسشویی

یکی از مشکلات رایج و دردسرسازی که دارندگان ماشین لباس شویی با آن مواجه می‌شوند، وارد نشدن آن به محفظه اصلی است. برای حل این مشکل، بهتر است که ابتدا راه حل‌های ساده که ممکن است فراموش کنید را دنبال کرده و در صورت رفع نشدن مشکل، از یک متخصص تعمیر لوازم خانگی کمک بگیرید. ماشین لباس شویی برای انجام عملکرد درست خود و اجرای روتین‌های زمان بندی شده، نیاز دارد که محفظه را مدام از آب پر کرده و سپس آن را خالی کند. به‌همین دلیل، در صورت عدم آبگیری صحیح ماشین لباس شویی، هیچکدام از این روتین‌ها به درستی انجام نخواهد شد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

راه حل های حل مشکل آبگیری نکردن در انواع مختلف ماشین لباسشویی

راه حل‌هایی که در ادامه برای شما عنوان خواهیم کرد، برای تمام مدل‌ها قابل اجرا هستند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را چک کنید. پس با ما همراه باشید.

بررسی سوئیچ فشار ماشین لباس‌شویی

سوئیچ فشار در واقع همان سوئیچی است که سطح آب را در ماشین لباس شویی کنترل می‌کند. خود سوئیچ فشار هم به شیر برقی ماشین رسیده و جریانی که از طریق برد دریافت می‌کند را اجرا خواهد کرد. این سوئیچ می‌تواند ولتاژ برق ورود به شیر اصلی آب را نیز کنترل کند. در صورتی که این سوئیچ بد موقع قطع شود، ماشین لباس‌شویی به خیال اینکه محفظه پر آب شده است،‌ آبگیری را انجام نمی‌دهد. به‌همین دلیل است که شما باید این سوئیچ را بررسی کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. بررسی آن باید توسط یک تعمیرکار متخصص ماشین لباس‌شویی انجام شود.

بررسی برد الکترونیکی ماشین لباس شویی

هر ماشین لباس شویی یک تایمر داشته و وظایف مختلفی را انجام می‌دهد. مدل‌های جدید از برد الکترونیکی به‌جای تایمر استفاده می‌کنند که عملکرد دقیق‌تری هم دارد. این برد وظیفه دارد که جریان الکتریکی ورودی را به قطعات مختلف ماشین لباس شویی هدایت کرده و با توجه به برنامه ریزی ثبت شده، ماشین لباس شویی را ه کار بیندازد. در همین راستا، آبگیری کردن هم می‌تواند توسط این برد کنترل شود و اگر عملکرد درستی نداشته باشد، آب گیری انجام نخواهد شد. می‌توانید تایمر یا برد الکتریکی ماشین لباس شویی خود را تعویض یا تعمیر کرده و مشکل را بررسی کنید.

برای این منظور، کافی است که ولتاژ کنتاکت‌های آن در حین کار بررسی شده و مشخص شود که ولتاژ به شیر برقی می‌رسد یا خیر.دقت داشته باشید که سیکل شستشو کاملا به این برد بستگی دارد و نه‌تنها آبگیری، بلکه سایر قطعات ماشین لباس شویی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس بهتر است که از یک متخصص کمک گرفته و حتی خطر برق گرفتگی حین بررسی را نیز حذف کنید.

بررسی فشار آب ورودی به ماشین لباس شویی

گاهی اوقات مشکل از جایی نشات می‌گیرد که به خود ماشین لباس شویی ارتباطی ندارد. چرا که می‌دانیم فشار حداقل ۲۰ پی اس آی برای ماشین لباس شویی الزامی بوده و در صورتی که از این میزان کمتر باشد، مرحله آب گیری هم به درستی انجام نخواهد شد. پس فشار آب آشپزخانه خود را چک کرده و در صورت بروز مشکل، آن را حل کنید. این مشکل را می‌توانید با کمک متخصصین لوله کشی ساختمان یا آپارتمان خود در جریان گذاشته و از فراهم شدن حداقل فشار آن اطمینان حاصل کنید.

بررسی شیلنگ و صافی ماشین لباس شویی

شما همواره باید شیلنگ‌هایی که ماشین لباس شویی از آن استفاده می‌کند را بررسی کنید. این شیلینگ‌ها آب مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند و طول آن هم بسته به مدل دستگاه شما می‌تواند متفاوت باشد. این شیلنگ‌ها یک صافی داشته و اجازه نمی‌دهند که ناپاکی‌های غیر از آب وارد ماشین لباس شویی شود. گاهی اوقات این صافی‌ها پر شده و اجازه ورود آب را نمی‌دهد. پس حتما صافی را خودتان چک کرده و آن را دوره‌ای بررسی کنید. احتمال پارگی شیلنگ به‌دلیل فشار آب خروجی و ورودی به ماشین لباس شویی هم وجود دارد و باید آن را بررسی کنید.

اگر آب ورودی به ماشین لباس شویی کاهش پیدا کرده است، احتمالا رسوبات تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و اجازه ورود را نمی‌دهند. ابتدا آب را باز کرده و سپس نحوه ورود آن به ماشین لباس شویی خود را مورد ارزیابی قرار دهید. سر و ته کردن شیلنگ‌ هم روشی است که می‌توانید از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. در نهایت، اگر مشکل شناسایی شد و شیلنگ قابل استفاده نبود، می‌توانید آن را تعویض کنید.

خرابی شیر برقی ماشین لباس شویی

مهم‌ترین عامل برای کارکرد صحیح شیر برقی دستگاه شما، جریان الکتریکی است. اگر دستگاه شما از نظر تامین برق مشکل داشته باشد، احتمالا خود قطعه ایراد دارد و باید آن را تعویض کنید. به قطعات تامین کننده شیر برقی هم توجه کرده و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. این قطعه حساس بوده و بهتر است که از یک متخصص کمک بگیرید. ولتاژ ورودی به شیر برقی هم مهم بوده و باید در حین کارکرد دستگاه مورد بررسی قرار گیرد. کارکرد ناصحیح شیر برقی می‌تواند سبب آبگیری زیاد آن هم شده و مشکلات سنگین‌تری به بار آورد. چرا که محفظه دچار فشار زیاد شده و حتی سایر قطعات در خطر خواهند بود.

از مولتی متر استفاده کرده و ولتاژ شیر برقی را چک کنید. این مشکل معمولا آبگیری ماشین لباس شویی را کاهش خواهد داد و حتی ممکن است که یک قطره آب هم به محافظه دستگاه شما وارد نشود.

بررسی جا پودری دستگاه

شما باید همه محفظه‌های دستگاه را تمیز نگه داری کنید. در صورت کثیف بودن جا پودری ماشین لباس شویی، رسوبات زیادی داخل آن جمع شده و عدم آبگیری ماشین لباس شویی را به همراه خواهد داشت. پس حتما گرفتگی آن را بررسی کرده و دوباره آن را پاک کنید. ورود آب به دیگ شستشو را بررسی کرده و این کار را دوره‌ای انجام دهید.

تعمیرات ماشین لباسشویی در مازندران با کمترین هزینه ممکن

ما در این مطلب سعی کردیم که مشکل آبگیری نکردن در انواع مختلف ماشین لباس شویی را بررسی کرده و یک سری راه‌کار های ساده ارائه کنیم. برخی از این راه‌کارها مانند تمیز کردن جاپودری و بررسی جمع نشدن رسوبات در شیلینگ‌های ماشین لباس شویی را خودتان هم می‌توانید انجام دهید. اما در برخی موارد مانند بررسی شیر برقی، حتما از یک متخصص کمک بگیرید. چرا که علاوه بر مشکل برق گرفتگی، با قطعه حساسی رو به رو هستید که در صورت عدم آشنایی به آن، ممکن است زیان بیشتری به دستگاه خود وارد کنید.

تکنوخدمات مجموعه ی تعمیراتیست که با گارانتی حسن انجام کار تمام امور مربوط تعمیر لوازم خانگی در انواع برندهای ایرانی و خارجی را برای شما با یک تماس تلفنی به ارمغان می آورد. در وب سایت تکنوخدمات می توانید شماره های تماس مربوط به شهر مورد نظر خود را بیابید و از طریق یک تماس با تکنسین های مجرب این مجموعه خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی در مازندران تنها یک تماس با شما برای حل کردن مشکل خرابی ماشین لباسشویی شما فاصله دارد. پس از مشاوره رایگان با تکنسین های این مجموعه زمان مراجعه را هماهنگ کرده و خدمات خود را دریافت می کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.