نحوه روشن کردن Sound Equalization در ویندوز 11

چه در حال تماشای برخی از محتوای پخش شده همراه با تبلیغات باشید یا فقط به لیست پخش آهنگ‌هایی از منابع مختلف گوش دهید، ممکن است متوجه شوید که صدا ناگهان بسیار بالا می‌رود یا بسیار پایین می‌آید و شما را از تجربه شنیداری خود خارج می‌کند.

اگر متوجه شدید که این اتفاق برای شما رخ می‌دهد، یک ویژگی وجود دارد که می‌توانید آن را روشن کنید که به شما کمک می‌کند. تنظیم Loudness Equalization در ویندوز سعی می‌کند تفاوت‌های درک شده صدا را کاهش دهد تا صدای شما در حال پخش در یک سطح مشابه باشد، که به معنای واقعی کلمه می‌تواند موسیقی برای گوش شما باشد. در اینجا نحوه روشن کردن یکسان سازی صدا در ویندوز 11 آورده شده است.

Sound Equalization در ویندوز 11 چیست؟

ویندوز 11 دارای تنظیماتی به نام Loudness Equalization است که سعی می کند سطوح صدا را در رایانه شخصی شما یکسان کند. این بدان معنی است که سطح کلی صدا بدون توجه به اینکه چه صدایی پخش می شود باید ثابت بماند. برای مثال، هنگامی که یک نمایش را با تبلیغات پخش می‌کنید، اغلب حجم آن‌ها بیشتر از محتوای اصلی است تا توجه شما را جلب کرده و آن را بر روی محصولاتی که تبلیغ می‌شوند متمرکز کنند.

این می تواند بسیار آزاردهنده باشد، زیرا صدا می تواند ناگهان بالا برود و اگر قبلاً صدا را برای شنیدن محتوای اصلی بالا داشته اید، ناگهان می تواند حتی بالاتر رود. Loudness Equalization تلاش می‌کند تا این تغییرات را صاف کند تا همه صدای شما به سطوح مشابهی برسد. همچنان قطعاتی دریافت خواهید کرد که کمی بلندتر یا کم صداتر هستند، اما تفاوت‌ها چندان دردسرساز نخواهند بود. این شبیه به نرمال سازی صدا است که توسط برنامه هایی مانند Spotify استفاده می شود.

نحوه روشن کردن Sound Equalization در ویندوز 11

روشن کردن Loudness Equalization در ویندوز 11 کاملاً شهودی نیست. تنظیمات مدرن ویندوز 11 را مرور می کنید، اما در کادر گفتگوی قدیمی Speaker Settings قرار می گیرید که یادآور نسخه های ویندوز سال گذشته است.

  • روی دکمه Start در نوار وظیفه کلیک راست کنید.
  • تنظیمات را انتخاب کنید.
  • در منوی سمت چپ، روی System کلیک کنید.
  • Sound را انتخاب کنید.
  • به قسمت Advanced بروید و روی More Sound Settings کلیک کنید.
  • بلندگوهای خود را انتخاب کنید.
  • روی دکمه Properties در پایین پنجره کلیک کنید.
  • تب Enhancements را انتخاب کنید.
  • Loudness Equalization را بررسی کنید.
  • روی Apply کلیک کنید.
  • ویندوز 11 تنظیمات را اعمال می کند.
  • پس از انجام این کار، Loudness Equalization را در ویندوز فعال خواهید داشت.

چه بهبودهای صوتی دیگری در ویندوز 11 موجود است؟

همچنین سه گزینه دیگر برای بهبود صدا وجود دارد که می توانید برای بهبود صدا در ویندوز 11 انتخاب کنید.

افزایش باس

همانطور که از نام آن پیداست، بهبود صدای Bass Boost می تواند سطح باس را برای رایانه شما افزایش دهد. اگر متوجه شدید که صدای باس از بلندگوهای شما بسیار ضعیف است، روشن کردن این بهبود دهنده می تواند سطح بیس را افزایش دهد. با این حال، در نهایت، شما با قابلیت‌های بلندگوهای خود در مورد میزان باس محدود خواهید بود.

فراگیر مجازی

برخی از محتوای صوتی در قالب صدای فراگیر موجود است. اگر راه‌اندازی چند بلندگو دارید، قسمت‌های مختلف صدا می‌تواند از طریق بلندگوهای مختلف پخش شود و حس سه بعدی بیشتری به صدا ایجاد کند. به عنوان مثال، در سینمایی که می‌توانید نزدیک شدن یک خودرو از سمت راست و سپس ناپدید شدن آن به سمت چپ را بشنوید، این امر با سیستم صدای فراگیر چند بلندگو به دست می‌آید.

اگر از بلندگوها پشتیبانی می‌کنید، روشن کردن بهبود Virtual Surround ترکیب صدای فراگیر را به عنوان یک خروجی استریو ارسال می‌کند که می‌تواند صدای فراگیر را شبیه‌سازی کند. اگر از هدفون استفاده می کنید، باید Windows Sonic Spatial Sound را برای جلوه مشابه بررسی کنید.

تصحیح اتاق

اگر تا به حال داخل یک ساختمان بزرگ و عمدتاً خالی بوده باشید، می‌دانید که صداهای صوتی اتاقی که در آن هستید چقدر می‌تواند ایجاد کند.  ارتقای تصحیح اتاق سعی می‌کند ویژگی‌های صوتی فضایی که در آن نشسته‌اید را جبران کند.

شما از یک میکروفون جداگانه استفاده می‌کنید که آن را در جایی قرار می‌دهید که می‌خواهید گوش کنید و جادوگری را دنبال می‌کنید که صداها را از بلندگوهای شما پخش می‌کند. میکروفون پاسخ های اتاق شما را می گیرد و الگوریتم های تصحیح اتاق صدا را برای پاسخ فرکانسی بهینه برای فضای خاص شما تنظیم می کند.

شما نمی توانید از Room Correction همزمان با Virtual Surround استفاده کنید. اگر سعی کنید هر دو گزینه را در ویژگی های بلندگو روشن کنید، پیامی خواهید دید که از شما می خواهد یکی از آنها را خاموش کنید. با این حال، می‌توانید سایر پیشرفت‌های صوتی، از جمله فعال کردن Bass Boost به عنوان Loudness Equalization را همزمان با هم ترکیب کنید.

نحوه غیرفعال کردن بهبودهای صوتی در ویندوز 11

اگرچه برای روشن کردن پیشرفت‌های صوتی مانند Loudness Equalization باید از کادرهای گفتگوی قدیمی عبور کنید، خاموش کردن این پیشرفت‌ها می‌تواند مستقیماً از طریق برنامه تنظیمات انجام شود.

نمی‌توانید از طریق این تنظیم، بهبودهای صوتی روشن یا خاموش را تغییر دهید، بنابراین برای این کار باید از روش بالا استفاده کنید. با این حال، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا بهبودهایی که انتخاب کرده‌اید همه فعال هستند یا غیرفعال هستند. این یک راه سریع برای خاموش کردن گزینه هایی مانند Loudness Equalization یا Bass Boost در صورتی است که آنها را نمی خواهید.

  • روی دکمه Start در نوار وظیفه کلیک راست کنید.
  • تنظیمات را انتخاب کنید.
  • در منوی سمت چپ، System را انتخاب کنید.
  • روی صدا کلیک کنید.
  • در قسمت Output Speakers را انتخاب کنید.
  • به پایین بروید و به Audio Enhancements بروید و روی منوی کشویی کلیک کنید.
  • برای غیرفعال کردن بهبودهای صوتی، خاموش را انتخاب کنید.
  • برای روشن کردن مجدد آنها، مراحل بالا را تکرار کرده و Device Default Effects را انتخاب کنید.
  • بهبودهای صوتی ویندوز 11 روشن است.

جمع بندی

آموزش روشن کردن یکسان سازی صدا در ویندوز 11 به شما این امکان را می دهد که مشکل بلند شدن ناگهانی صدای خود را کاهش دهید. این باید به متعادل کردن سطوح صدا کمک کند، بنابراین از بالا رفتن ناگهانی سطح صدا تا حد مرگ نترسید.

علاوه بر استفاده از ویژگی Loudness Normalization، می‌توانید سایر پیشرفت‌های صوتی مفید مانند تقویت باس، صدای مجازی و تصحیح اتاق را نیز فعال کنید، اگرچه نمی‌توانید همزمان از Virtual Sound و Room Correction استفاده کنید. سعی کنید این تنظیمات را آزمایش کنید تا ببینید آیا آنها تجربه صوتی شما را بهبود می بخشند یا خیر. ممکن است ترکیبی پیدا کنید که بتواند تجربه شنیداری شما را بسیار بهتر کند.

امتیاز دهید
منبع groovypost
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.