شابلون آی سی موبایل چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزارهای کاربردی برای تعمیرات گوشی، شابلون آی سی موبایل نام دارد. در تعمیرات سخت‌افزاری موبایل، شابلون زدن به عنوان یکی از کارهای تخصصی و مهم محسوب شده که بایستی توسط تعمیرکاران ماهر انجام شود. به همین خاطر خرید آی سی گوشی یک اقدام ضروری برای افرادی است که به تعمیرات موبایل می‌پردازند. تعمیرکاران حرفه‌ای با توجه به دانش و تجربه خود می‌توانند بروز مشکلاتی مانند خرابی آی سی را تشخیص داده و از طریق راهکارهایی همچون شابلون زدن گوشی اقدام به رفع آن کنند.

شابلون ابزاری است که برای ترمیم و تعمیر استفاده شده و انواع مختلفی دارد. این در حالی است که شابلون تعمیرات موبایل متفاوت از شابلون‌های دیگر بوده و آن را به شکل ورقه‌های فلزی از جنس آلیاژ ضد زنگ و با مقاومت بالا در برابر حرارت می‌سازند. همچنین روی این شابلون‌ها سوراخ‌های مربعی منظم در سایزها و تعداد سوراخ‌های مختلف قابل مشاهده است. لازم به ذکر است که شابلون آی سی‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و امکان استفاده از یک شابلون برای تمامی آی سی‌ها وجود ندارد. جهت خرید و اطلاع از قیمت آی سی گوشی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی آی سی استور مراجعه کنید.

شابلون گوشی چیست؟

آی سی شارژ یکی از قطعات مهم گوشی به شمار می‌رود که احتمال خرابی آن به هر دلیلی وجود دارد. در صورتی که این قطعه خراب شود، مشکلاتی همانند خاموش شدن ناگهانی موبایل رخ می‌دهد. از سوی دیگر آی سی از پایه‌هایی از جنس قلع برخوردار است که آن را بر روی برد موبایل محکم کرده و در صورتی که این پایه‌ها به هر علتی شل شوند و یا از بین بروند، ارتباط گوشی با برد قطع می‌شود.

چنانچه ارتباط بین برد گوشی و آی سی از بین برود، مشکلاتی مانند خاموش شدن موبایل رخ می‌دهد و بخش‌های مهم آن از کار می‌افتند. در این حالت تعمیرکار با برداشتن آی سی و استفاده از شابلون‌های مخصوص اقدام به ترمیم پایه‌های آی سی خواهد کرد. بدین ترتیب به شابلون‌هایی که در این موارد مورد استفاده قرار می‌گیرند، شابلون آی سی موبایل می‌گویند. همچنین شابلون‌ها را در انواع و سایزهای مختلف می‌سازند تا امکان استفاده از آن‌ها برای تعمیر آی سی گوشی‌های مختلف وجود داشته باشد.

کاربرد شابلون آی سی موبایل

هنگامی که تعمیر پایه‌ای آی سی توسط شابلون تعمیرات موبایل انجام شود، کاربرد شابلون آی سی مشخص می‌شود. به طور معمول در آی سی‌های BGA از روش شابلون زدن گوشی استفاده می‌کنند. پایه‌های توپی ریز این آی‌ سی‌ها بر روی بردهای چاپی قرار گرفته و همچنین در این فرآیند از خمیر قلع، کاردک و گرمای هیتر نیز استفاده خواهد شد. زمانی که شابلون بر روی آی سی قرار می‌گیرد، پایه‌های توپی جدید و سالم از طریق خمیر قلع روی آن به وجود می‌آید.

همان‌طور که اشاره شد، کاربرد اصلی شابلون زدن هنگامی مشخص می‌شود که ارتباط آی سی با برد قطع شده است و امکان شارژ کردن باطری موبایل وجود ندارد و همین‌طور برخی از بخش‌های موبایل به درستی کار نمی‌کنند. در صورت مشاهده این موارد می‌توانید برای خرید آی سی گوشی از طریق سایت آی سی استور اقدام کنید.

انواع شابلون آی سی موبایل

شابلون‌ها انواع مختلفی دارند و در نوع، کاربرد و اندازه متفاوت هستند. در ادامه به انواع شابلون‌ها بر اساس آی سی اشاره کرده‌ایم:

  • شابلون هارد
  • شابلون سی پی یو
  • شابلون رم
  • شابلون آی سی شارژ
  • شابلون تغذیه
  • شابلون آی سی بلوتوث و وای فای
  • شابلون رام

همچنین دسته‌بندی شابلون‌ها بر اساس مدل گوشی به صورت زیر است:

  • شابلون شیائومی
  • شابلون سامسونگ
  • شابلون هوآوی
  • شابلون آیفون

چه زمانی گوشی به شابلون زدن نیاز پیدا می‌کند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، هنگامی که برای آی سی موبایل اندروید و یا آیفون مشکلی ایجاد شود، از شابلون استفاده می‌کنند؛ زیرا در این حالت پایه‌های توپی آی سی از بین رفته‌اند و یا ارتباط آن‌ها با برد قطع شده است. برای رفع مشکلات مربوط به شارژ و بخش‌های کاربردی دیگر گوشی نیاز به ترمیم و یا تعویض پایه‌های آی سی خواهد بود. از اصلی‌ترین عواملی که باعث خرابی آی سی موبایل می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی آی سی در اثر استفاده طولانی مدت

یکی از عواملی که باعث خرابی و یا سوختن آی سی می‌شود، حرارت بیش از حد گوشی در اثر استفاده طولانی ‌مدت از آن است. در چنین شرایطی نیاز به تعویض و خرید آی سی گوشی از سایت آی سی استور خواهد بود. برای قرارگیری صحیح آی سی جدید باید از طریق شابلون زدن اقدام کنید.

ضربه خوردن گوشی و جابه‌جا شدن پایه آی سی

چنانچه گوشی موبایل شما از گلس و یا قاب محافظ برخوردار نباشد، در صورت ضربه دیدن احتمال جابه‌جایی پایه‌های آی سی افزایش پیدا می‌کند. در این صورت نیاز به ترمیم پایه‌های توپی آی سی از طریق شابلون گوشی خواهد بود.

خیس شدن گوشی موبایل

هنگامی که گوشی شما خیس شود، مشکلات زیادی برای آن ایجاد خواهد شد؛ زیرا نفوذ رطوبت به زیر آی سی منجر به ایجاد رسوب و همین‌طور اتصال کوتاه در بین پایه‌های آن می‌شود. در این حالت کارایی آی سی از بین رفته و باید از شابلون زدن استفاده شود.

استفاده از شارژر نامناسب و بروز مشکلات برقی در گوشی

بروز مشکلات برقی از دیگر عوامل خرابی آی سی و نیاز به شابلون زدن است. برای برطرف کردن این مورد باید آی سی را تعویض کرد. سپس با استفاده از شابلون لازم است تا پایه‌های توپی از جنس قلع روی آن ایجاد شود.

برای جلوگیری از خرابی آی سی موبایل چه اقداماتی باید انجام شود؟

برای جلوگیری از خراب شدن آی سی می‌توانید اقدامات مختلفی مانند استفاده از شارژر اصل، باتری اورجینال و خرید لوازم جانبی موبایل باکیفیت، از خراب شدن این قطعه جلوگیری کنید. به علاوه، استفاده از گلس و قاب محافظ نیز یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای جلوگیری از آسیب به گوشی است.

خرید آی سی گوشی از آی سی استور

شابلون زدن یکی از تعمیرات تخصصی موبایل به شمار می‌رود که می‌تواند باعث رفع مشکلات این دستگاه شود. همچنین استفاده از لوازم جانبی اصل و بهره‌گیری از گلس و قاب محافظ از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند. برای خرید آی سی گوشی با قیمتی مناسب می‌توانید بر روی این لینک کلیک کرده و با ورود به سایت آی سی استور، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.