برنامه تلفن گوگل به زودی به شما امکان می دهد شماره های ناشناس را جستجو کنید

شما یک تماس از دست رفته دارید، اما از یکی از مخاطبین شما نیست، فقط یک شماره تصادفی است. قبل از تصمیم گیری برای تماس مجدد، آیا نمی خواهید بدانید دقیقا چه کسی تماس گرفته است؟ این ایده پشت سرویس‌هایی مانند Truecaller است و اکنون به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد به بازی «جستجوی شماره‌های ناشناخته» در برنامه تلفن خود بپیوندد.

گزینه‌ای برای انجام این کار، با برچسب «جستجو» در زیر شماره‌هایی از گزارش تماس شما که در مخاطبین شما نیستند، در برنامه Google Phone نسخه بتا 127.0.620688474 مشاهده شده است.

وقتی روی «Lookup» ضربه می‌زنید، فهرستی از برنامه‌ها را در دستگاهتان دریافت می‌کنید که می‌توانند هدف «جستجوی وب» را انجام دهند، که برنامه Google یکی از آنهاست. اگر برنامه Google را انتخاب کنید، شماره مورد نظر را در گوگل جستجو می کند، که البته کاری است که شما همیشه می توانستید به صورت دستی با کپی کردن شماره از گزارش تماس خود و چسباندن آن در جستجوی Google انجام دهید.

بنابراین به نظر می رسد هدف در اینجا این است که به شما اجازه دهیم به سرعت مشاغلی را شناسایی کنید که اطلاعات تماس آنها توسط Google نمایه شده است، که ممکن است با شما تماس گرفته باشد. بنابراین سودمندی این ویژگی مختل شده است زیرا قادر به شناسایی افراد خصوصی نخواهد بود. بنابراین، برنامه هایی مانند Truecaller قطعا با راه اندازی این ویژگی جدید از بین نخواهند رفت.

سپس دوباره، Truecaller و امثال آن حتی در تئوری می‌توانند خود را در این سیستم ادغام کنند و به شما اجازه می‌دهند پس از زدن دکمه «Lookup» در پایگاه داده‌هایشان جستجو کنید و کمی راحتی بیشتری به آن اضافه کنید.

ظاهراً این قابلیت از ماه مارس در ژاپن به صورت زنده پخش شده و ممکن است در ماه ژوئن در سراسر جهان عرضه شود.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.