اندروید 15 می تواند حالت افقی را برای گوشی ها بسیار بهتر کند

اندروید 15 چندین پیشرفت را ارائه کرده است، از جمله شارژ مبتنی بر NFC، پشتیبانی بهتر از بلوتوث Auracast، و گزینه های پیش فرض یادداشت برداری و برنامه کیف پول. با این حال، گوگل هنوز افزودن ویژگی‌های جدید به اندروید 15 را انجام نداده است و با نزدیک شدن به Google I/O 2024، که احتمالاً نسخه آینده اندروید به طور کامل معرفی می‌شود، پیشرفت‌های بیشتری در حال آشکار شدن است.

اندروید 15 می‌تواند اجازه دهد تا صفحه قفل، اعلان‌ها و کلیدهای تنظیم سریع در حالت افقی بهتر باشند.

توسط Mishaal Rahman (در Android Authority) فاش شده است که اندروید 15 به صفحه قفل، اعلان‌ها و کلیدهای تنظیم سریع اجازه می‌دهد تا از مزایای واقعی صفحه نمایش در حالت افقی بهره ببرند.

در اندروید 14، هنگامی که گوشی خود را در جهت افقی می چرخانید، اعلان ها از وسط ظاهر می شوند و فضای بی استفاده زیادی در دو طرف صفحه باقی می ماند. همین امر در مورد کلیدهای تنظیم سریع که در حالت افقی بسیار بزرگ به نظر می رسند نیز صادق است. این برای اندروید 14 استوک و One UI 6.0 صادق است. با این حال، همه چیز با اندروید 15 بسیار بهتر خواهد شد.

همانطور که در اسکرین شات‌های بالا و پایین مشاهده می‌کنید، وقتی گوشی دارای اندروید 15 را در حالت افقی می‌چرخانید، صفحه قفل ویجت ساعت را در سمت چپ نشان می‌دهد و فضای خالی برای اعلان‌ها در سمت راست باقی می‌ماند. هنگامی که می خواهید قفل گوشی را باز کنید، صفحه کلید در سمت راست ظاهر می شود، در حالی که پین ​​وارد شده در سمت چپ ظاهر می شود و از صفحه نمایش استفاده زیادی می کند.

پس از باز کردن قفل گوشی، وقتی از بالای صفحه به پایین سوایپ می‌کنید، هر دو کلید تنظیم سریع و اعلان‌ها به طور همزمان ظاهر می‌شوند که هر کدام یک طرف صفحه را اشغال می‌کنند. مانند اندروید 14 هیچ فضایی هدر نمی دهد. ظاهراً این طراحی جدید از سپتامبر 2023 در اندروید 14 QPR1 بتا 1 در دست توسعه بوده است. با این حال، توسعه هنوز ناتمام است و چند باگ باقی مانده است.

انتظار می‌رود Google توسعه رابط کاربری افقی جدید را برای صفحه اصلی، صفحه قفل، اعلان‌ها و تنظیمات سریع تا زمانی که Android 15 را در Google I/O 2024 در 14 مه 2024 معرفی کند، به پایان برساند. این پیشرفت‌ها ممکن است به One UI برسد. 7.0، تلفن های گلکسی را در حالت افقی قابل استفاده تر می کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.