تمام ویژگی ها و تغییرات Samsung One UI 6.0 beta!

بعد از هشدار نادرست ارائه شده توسط سامسونگ آلمان در اوایل هفته جاری، برنامه بتا One UI 6.0 اکنون به طور واقعی باز شده است. و همانطور که پیش‌بینی می‌شد، اولین دستگاه‌هایی که به نسخه بتای اولیه One UI 6.0 دسترسی پیدا می‌کنند، خانواده Galaxy S23 است. همراه چیکاو باشید.

آزمایشگران بتا در بازارهای انتخابی اکنون می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن Samsung Members در دستگاه‌های Galaxy S23 خود، برای آزمون نسخه بتای اولیه One UI 6.0 ثبت‌نام کنند. اگر می‌خواهید در آزمون بتا شرکت کنید، اطمینان حاصل کنید که قبل از پایان جذب آزمایش‌کنندگان توسط سامسونگ اقدام کنید.

چه تغییراتی در وان یو آی 6 وجود دارد؟

در نسخه بتای اولیه One UI 6.0 بر اساس اندروید 14 اعمال شده است، تغییرات بسیاری در سراسر سیستم عامل وجود دارد، از جمله قسمت تغییر سریع، صفحه قفل و صفحه اصلی، صفحه کلید سامسونگ، به اشتراک گذاری محتوا، چندکاره‌ای و بسیاری موارد دیگر. حتی قلم هم در One UI 6.0 تغییر کرده است و سامسونگ ادعا می‌کند که قلم جدید شیک‌تر و مدرن‌تر است.

لیست طولانی تغییرات و ویژگی‌های جدید برای به‌روزرسانی بتای اولیه One UI 6.0 را در زیر بررسی کنید. در حال حاضر، نسخه بتای اولیه در آلمان، کره جنوبی و ایالات متحده قابل دسترس است، اما کشورهای بیشتری مانند هند، لهستان و انگلیس به زودی اضافه خواهند شد.

ویژگی‌ها، بهبودها و تغییرات One UI 6.0 بتا

پنل سریع

  • طرح دکمه جدید: پنل سریع دارای یک طرح جدید است که دسترسی به ویژگی‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید را آسان‌تر می‌کند. ویژگی‌های Wi-Fi و Bluetooth حالا دارای دکمه‌های اختصاصی خود در بالای صفحه هستند، در حالی که ویژگی‌های تصویری مانند حالت تاریک و سرپوش محافظت از چشم به پایین منتقل شده‌اند. سایر دکمه‌های تنظیمات سریع در یک منطقه قابل تنظیم در وسط ظاهر می‌شوند.
  • دسترسی سریع به پنل سریع کامل: به طور پیش‌فرض، یک پنل سریع کم حجم با اطلاعیه‌ها ظاهر می‌شود هنگامی که از بالای صفحه به پایین ویژه می‌کنید. با دوباره کشیدن به پایین، اطلاعیه‌ها مخفی می‌شوند و پنل سریع گسترده ظاهر می‌شود. اگر دسترسی سریع تنظیمات سریع را فعال کنید، با کشیدن یک بار از سمت راست بالای صفحه، می‌توانید پنل سریع گسترده را مشاهده کنید. کشیدن از سمت چپ نیز اطلاعیه‌ها را نشان می‌دهد.
  • دسترسی سریع به کنترل روشنایی: نوار کنترل روشنایی حالا به طور پیش‌فرض در پنل سریع کم حجم ظاهر می‌شود هنگامی که از بالای صفحه به پایین می‌کشید تا تنظیمات روشنایی را به سرعت و آسانی تغییر دهید.
  • نمایش بهبود یافته‌ی تصویر آلبوم: هنگام پخش موسیقی یا ویدیو، تصویر آلبوم کل کنترل کننده رسانه در پنل اعلانات را می‌پوشاند، اگر اپلیکیشن پخش موسیقی یا ویدیو تصویر آلبوم را ارائه دهد.
  • طراحی بهبود یافته برای اطلاعیه‌ها: هر اطلاعیه حالا به عنوان یک کارت جداگانه ظاهر می‌شود، که تشخیص اطلاعیه‌های جداگانه را آسان‌تر می‌کند.
  • مرتب‌سازی اطلاعیه‌ها بر اساس زمان: هنگام پخش موسیقی یا ویدیو، تصویر آلبوم کل کنترل کننده رسانه در پنل اعلانات را می‌پوشاند، اگر اپلیکیشن پخش موسیقی یا ویدیو تصویر آلبوم را ارائه دهد.

Lock screen

  • تغییر موقعیت ساعت خود: اکنون شما بیشترین آزادی را برای جابجایی ساعت به موقعیت دلخواه خود در صفحه قفل دارید.

Home screen

  • ساده‌سازی برچسب‌های آیکون: برچسب‌های آیکون‌های برنامه‌ها اکنون به یک خط محدود شده‌اند تا به ظاهری تمیزتر و ساده‌تر دست یابید. برخی از نام‌های برنامه‌ها از “گلکسی” و “سامسونگ” حذف شده‌اند تا نام‌ها کوتاهتر و آسانتر برای مشاهده باشند.

Typeface

  • قلم پیش‌فرض جدید: One UI 6 از یک قلم پیش‌فرض جدید با طراحی مدرن و شیک استفاده می‌کند. شما این قلم جدید را خواهید دید اگر قلم پیش‌فرض در تنظیمات انتخاب شده باشد. اگر از قلم متفاوتی استفاده می‌کنید، پس از ارتقاء به One UI 6 همچنان آن قلم را خواهید دید.

Multitasking

  • بازگذاشتن پنجره‌های پاپ‌آپ: به جای کمینه‌کردن پنجره‌های پاپ‌آپ هنگامی که به صفحه اخیره‌ها می‌روید، پنجره‌های پاپ‌آپ حالا پس از ترک صفحه اخیره‌ها باز می‌مانند تا بتوانید به کاری که در حال انجام آن بودید، ادامه دهید.

Samsung Keyboard (صفحه کلید سامسونگ)

  • طراحی جدید ایموجی‌ها: ایموجی‌هایی که در پیام‌ها، ارسال‌های رسانه‌ای و مکان‌های دیگر در تلفن شما ظاهر می‌شوند، با یک طراحی جدید و تازه به‌روز شده‌اند.

Content sharing (اشتراک گذاری محتوا)

  • پیش‌نمایش تصاویر و ویدئوها: هنگامی که از هر برنامه‌ای تصاویر یا ویدئوها را به اشتراک می‌گذارید، تصاویر پیش‌نمایش در بالای پنل اشتراک‌گذاری ظاهر می‌شوند تا یک فرصت دیگر به شما داده شود تا قبل از به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدئوها، آن‌ها را مرور کنید.
  • گزینه‌های اضافی برای اشتراک‌گذاری: هنگامی که محتوا را به اشتراک می‌گذارید، گزینه‌های اضافی ممکن است بسته به برنامه‌ای که از آن به اشتراک می‌گذارید، در پنل اشتراک‌گذاری ظاهر شوند. به عنوان مثال، وقتی یک وب‌سایت را از مرورگر وب Chrome به اشتراک می‌گذارید، گزینه‌ای برای اشتراک‌گذاری یک عکس از صفحه وب همراه با آدرس وب دریافت می‌کنید.

آب و هوا

  • ابزارچه آب و هوای جدید: ابزارچه‌ی ویژگی‌های آب و هوای بیشتری در مورد شرایط آب و هوای محلی شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید ببینید که چه زمانی توفان‌های شدید، برف، باران و رویدادهای دیگر در پیش‌بینی هستند.
  • اطلاعات بیشتر در اپلیکیشن آب و هوا: اطلاعاتی در مورد برف‌باران، فاز‌های ماه و زمان‌ها، فشار جوی، فاصله دید، نقطه شبنم، و جهت باد اکنون در اپلیکیشن آب و هوا در دسترس است.
  • نمایش نقشه تعاملی: با کشیدن انگشت به سمت چپ یا راست، می‌توانید در نقشه حرکت کنید و با لمس یک مکان، شرایط آب و هوای محلی را مشاهده کنید. حتی اگر نام شهر را نمی‌دانید، از طریق نقشه می‌توانید اطلاعات آب و هوا را پیدا کنید.
  • تصاویر ارتقا یافته: تصاویر در ابزارچه و اپلیکیشن آب و هوا بهبود یافته‌اند تا اطلاعات بهتری در مورد شرایط آب و هوای کنونی ارائه دهند. رنگ‌های پس‌زمینه نیز بسته به زمان روز تغییر می‌کنند.

دوربین

  • ویجت های دوربین سفارشی: می توانید ویجت های دوربین سفارشی را به صفحه اصلی خود اضافه کنید. می‌توانید هر ویجت را طوری تنظیم کنید که در یک حالت عکسبرداری خاص شروع شود و عکس‌ها را در آلبوم دلخواهتان ذخیره کنید.
  • گزینه های تراز بیشتر برای واترمارک: اکنون می توانید انتخاب کنید که واترمارک شما در بالا یا پایین عکس های شما ظاهر شود.
  • دسترسی سریع به تنظیمات وضوح: اکنون یک دکمه وضوح در تنظیمات سریع در بالای صفحه در حالت های Photo و Pro در دسترس است تا بتوانید به سرعت وضوح عکس هایی را که می گیرید تغییر دهید.
  • گزینه‌های ساده‌تر اندازه ویدیو: اکنون با ضربه زدن روی دکمه اندازه ویدیو، یک پنجره بازشو ظاهر می‌شود که دیدن همه گزینه‌ها و انتخاب گزینه‌های مناسب را آسان‌تر می‌کند.
    تصاویر خود را در سطح نگه دارید: هنگامی که خطوط شبکه در تنظیمات دوربین روشن هستند، در حالی که از دوربین عقب در همه حالت ها به جز پانوراما استفاده می کنید، اکنون یک خط تراز در وسط صفحه ظاهر می شود. خط حرکت می کند تا نشان دهد که آیا تصویر شما همسطح با زمین است یا خیر.
  • افکت‌ها را راحت‌تر اعمال کنید: اکنون جلوه‌های فیلتر و چهره به جای نوار لغزنده از شماره‌گیر استفاده می‌کنند و تنظیمات دقیق را تنها با یک دست آسان‌تر می‌کنند.
  • اسناد را به راحتی اسکن کنید: ویژگی Scan document از بهینه ساز صحنه جدا شده است، بنابراین می توانید اسناد را اسکن کنید حتی اگر بهینه ساز صحنه خاموش باشد. اسکن خودکار جدید به شما امکان می دهد هر زمان که از یک سند عکس می گیرید، اسناد را به طور خودکار اسکن کنید. پس از اسکن شدن یک سند، به صفحه ویرایش هدایت می‌شوید، جایی که می‌توانید سند خود را بچرخانید تا آن را به صورتی که می‌خواهید تراز کنید.
  • بهینه سازی کیفیت: می توانید بین 3 سطح بهینه سازی کیفیت برای تصاویری که می گیرید انتخاب کنید. حداکثر را انتخاب کنید تا تصاویر با بالاترین کیفیت را با بیشترین پس پردازش دریافت کنید. حداقل را انتخاب کنید تا میزان پس از پردازش را کاهش دهید تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن عکس بگیرید. همچنین می‌توانید Medium را انتخاب کنید تا بهترین تعادل سرعت و پس پردازش را به دست آورید.
  • تنظیمات FPS خودکار جدید برای ویدیوها: FPS خودکار می تواند به شما کمک کند در شرایط کم نور ویدیوهای روشن تری ضبط کنید. FPS خودکار اکنون 3 گزینه دارد. می‌توانید آن را خاموش کنید، فقط برای ویدیوهای 30 فریم در ثانیه از آن استفاده کنید، یا برای ویدیوهای 30 فریم در ثانیه و 60 فریم بر ثانیه از آن استفاده کنید.

گالری

  • ذخیره تصاویر برش زده شده به عنوان استیکر: وقتی چیزی را از یک تصویر برش می‌زنید، به راحتی می‌توانید آن را به عنوان یک استیکر ذخیره کنید که بعداً می‌توانید آن را در ویرایش تصاویر یا ویدیوها استفاده کنید.
  • بهبود دید نمایش استوری: در حال مشاهده یک داستان، وقتی از پایین صفحه به بالا باز می‌کشید، نمای پیش‌نمایش ظاهر می‌شود. در نمای پیش‌نمایش، می‌توانید تصاویر و ویدیوها را به داستان خود اضافه یا حذف کنید.
  • کشیدن و رها کردن با ۲ دست: با یک دست تصاویر و ویدیوها را لمس و نگه دارید، سپس از دست دیگر خود برای مرور آلبومی که می‌خواهید آنها را رها کنید، استفاده کنید.
  • ویرایش‌های سریع در نمای جزئیات: در حالت مشاهده یک تصویر یا ویدیو، از پایین صفحه به بالا کشید تا به نمای جزئیات بروید. این صفحه اکنون دسترسی سریع به افکت‌ها و ویژگی‌های ویرایشی را فراهم می‌کند که می‌توانید به طور فوری اعمال کنید.

ویرایشگر عکس

  • تنظیم دکوراسیون پس از ذخیره: اکنون می‌توانید تغییراتی در نقاشی‌ها، استیکرها و متن‌هایی که به یک عکس اضافه کرده‌اید، حتی پس از ذخیره کردن اعمال کنید.
  • لغو و بازگشت به حالت قبل: نگران اشتباه کردن نباشید. اکنون می‌توانید به راحتی تغییرات، فیلترها و تن‌ها را لغو یا بازگشت دهید.
  • طراحی بهتر: منوی ابزارهای جدید، پیدا کردن ویژگی‌های ویرایشی مورد نیاز شما را آسان‌تر می‌کند. گزینه‌های تراز و چینش در منوی تبدیل ترکیب شده‌اند.
  • نقاشی بر روی استیکرهای سفارشی: در هنگام ایجاد استیکرهای سفارشی، اکنون می‌توانید از ابزارهای نقاشی برای ساخت استیکرهای خود با شخصیت و منحصر به فرد استفاده کنید.
  • پس زمینه‌ها و استیل‌های متن جدید: هنگام افزودن متن به یک عکس، می‌توانید از چندین پس زمینه و استیل جدید برای به دست آوردن نمایی کامل استفاده کنید.

تقویم

  • برنامه شما در یک نگاه: نمای برنامه جدید رویدادها، وظایف و یادآوری های آینده شما را با هم به ترتیب زمانی ارائه می دهد.
  • مشاهده یادآوری‌های خود در تقویم: اکنون می‌توانید بدون باز کردن برنامه یادآوری، یادآوری‌ها را در برنامه Calendar مشاهده و اضافه کنید.

یادآور

  • مشاهده بهتر فهرست یادآورها: طراحی مشاهده اصلی فهرست یادآورها بازطراحی شده است. شما می‌توانید دسته‌بندی‌ها را در بالای صفحه مدیریت کنید. زیر دسته‌بندی‌ها، یادآورهای شما براساس تاریخ نمایش داده خواهند شد. طراحی یادآورهای شامل تصاویر و لینک‌های وب نیز بهبود یافته است.
  • دسته‌بندی‌های جدید یادآور: دسته محل حاوی یادآورهایی است که هنگام حضور در مکان خاصی هشدار شما را فرا می‌خوانند، و دسته بدون هشدار حاوی یادآورهایی است که هیچ هشداری ارائه نمی‌دهند.
  • گزینه‌های بیشتر برای ایجاد یادآورها: هنگام به اشتراک گذاری محتوا با برنامه یادآورها، گزینه‌های کامل ویرایش قبل از ایجاد یادآورها ارائه می‌شود. همچنین می‌توانید هنگام ایجاد یادآورها، از دوربین برای گرفتن تصاویر استفاده کنید.
  • ایجاد یادآورهای تمام روز: اکنون می‌توانید یادآورها را برای یک روز کامل ایجاد کنید و زمانی که می‌خواهید از آنها هشدار داشته باشید، را سفارشی کنید.

اینترنت سامسونگ

  • پخش ویدئوها در پس‌زمینه: حتی اگر از تب جاری بیرون رفته یا به طور کامل از برنامه اینترنت خارج شوید، صدای ویدئو را ادامه دهید.
  • فهرست تب‌های بهبود یافته برای صفحات بزرگ: هنگام استفاده از اینترنت در صفحه نمایش بزرگی مانند تبلت در حالت افقی یا Samsung DeX، فهرست تب‌های شما در 2 ستون نمایش داده می‌شود تا بتوانید بیشتر از تب‌ها را به طور همزمان در صفحه مشاهده کنید.

Smart select

  • تغییر اندازه و استخراج متن از محتوای مهم: وقتی یک تصویر را به صفحه می‌چسبانید، اکنون می‌توانید آن را تغییر اندازه دهید یا متن را از آن استخراج کنید.
  • نمای بزرگنمایی: هنگام انتخاب یک ناحیه از صفحه، نمای بزرگنمایی ظاهر می‌شود تا بتوانید انتخاب خود را در نقطه مناسبی آغاز و به پایان برسانید.

تماس متنی بیکسبی

  • شخصی‌سازی تبریک: اکنون می‌توانید تبریکی که بیکسبی هنگام پاسخ دادن به تماس با متن ارائه می‌دهد، ویرایش کنید.تغییر به بیکسبی در حین تماس: می‌توانید در هر زمان به بیکسبی با متن تماس کشویی تغییر دهید، حتی اگر تماس در حالت پیشرفت باشد.

حالت‌ها و روتین‌ها

  • قفل‌های صفحه نمایش منحصر به فرد بسته به حالت شما: تنظیم قفل‌های صفحه نمایش مختلف با تصویر زمینه و سبک ساعت خود برای زمانی که در حال رانندگی، کار، تمرین و غیره هستید. وقتی شما قفل صفحه نمایش را در حالتی که فعال است ویرایش می کنید، قفل صفحه نمایش برای آن حالت ویرایش می‌شود.
  • شرایط جدید: اکنون می‌توانید یک روتین را آغاز کنید هنگامی که یک برنامه وسائط پخش دارد.
  • اقدامات جدید: روتین‌های شما اکنون بیشتر از همیشه می‌توانند انجام دهند. تغییر قفل صفحه نمایش، تغییر تنظیمات کیبورد سامسونگ و موارد دیگر.
  • طراحی جدید و حالت جدید: ویجت پیشنهادهای هوشمند با یک طراحی مجدد به روز شده است که با دیگر آیکون‌های روی صفحه اصلی شما بهتر تطابق می‌یابد.
  • سفارشی‌سازی بیشتر: اکنون می‌توانید شفافیت را تنظیم کرده و بین پس‌زمینه سفید یا سیاه انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌ها را برای مشاوره‌ها کنار بگذارید.

Finder

  • اقدامات سریع برای برنامه‌ها: وقتی یک برنامه در نتایج جستجوی شما ظاهر می‌شود، می‌توانید برنامه را لمس و نگه دارید تا دسترسی سریع به اقداماتی که می‌توانید با استفاده از برنامه انجام دهید، بگیرید. به عنوان مثال، اگر به دنبال برنامه تقویم می‌گردید، دکمه‌ها برای افزودن یک رویداد یا جستجوی تقویم شما ظاهر می‌شود. اقدامات برنامه نیز در نتایج جستجو به تنهایی ظاهر خواهند شد، اگر به دنبال نام عمل به جای برنامه باشید.

پرونده‌های من

  • آزادسازی فضای ذخیره‌سازی: کارت‌های پیشنهادی برای کمک به شما در آزادسازی فضای ذخیره‌سازی ظاهر می‌شوند. پرونده‌های من پیشنهاد حذف فایل‌های ناملزم، نکاتی برای تنظیم ذخیره‌سازی ابری به شما می‌دهد و همچنین به شما اطلاع می‌دهد که کدام برنامه‌ها در تلفن همراه شما بیشترین فضای ذخیره‌سازی را مصرف می‌کنند.

تنظیمات

  • حالت هواپیما هوشمندتر: اگر در حالت هواپیما Wi-Fi یا Bluetooth را فعال کنید، تلفن شما به خاطر خواهد سپرد. در بار دیگری که از حالت هواپیما استفاده می‌کنید، Wi-Fi یا Bluetooth روشن خواهد ماند.
  • دسترسی آسان‌تر به تنظیمات باتری: تنظیمات باتری اکنون منوی تنظیمات بالادستی خود را دارند، بنابراین شما به راحتی مصرف باتری خود را می‌توانید بررسی کرده و تنظیمات باتری را مدیریت کنید.
  • بلاک کردن تهدیدهای امنیتی: یک سطح اضافی از محافظت برای برنامه‌ها و داده‌های شما به دست می‌آید. بلوک‌کننده خودکار از نصب برنامه‌های ناشناخته جلوگیری می‌کند، مالوئرها را بررسی می‌کند و دستورات خبیث ارسال شده به تلفن شما از طریق کابل USB را مسدود می‌کند.

دسترسی آسان

  • گزینه‌های بزرگ‌نمایی جدید: نحوه ظاهر شدن پنجره بزرگ‌نمایی را سفارشی کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که صفحه کامل، صفحه جزئی یا اجازه تغییر بین دو را انجام دهید.
  • سفارشی کردن ضخامت مکان نما: اکنون می توانید ضخامت مکان نما را که هنگام ویرایش متن ظاهر می شود افزایش دهید تا راحت تر دیده شود.
  • درباره دسترس‌پذیری بیشتر بدانید: پیوندی به صفحه وب Samsung Accessibility به تنظیمات دسترس‌پذیری اضافه شده است، بنابراین می‌توانید درباره ویژگی‌های دسترس‌پذیری و تلاش‌های ما برای دسترسی به محصولاتمان برای همه اطلاعات بیشتری کسب کنید.
منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.