بررسی عملی گوشی موتو ایکس ۳۰ عملکرد شگفت انگیز تراشه گرافیکی آن را نشان می دهد

گوشی هوشمند موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا (Moto Edge X 30 Motorola ) سرانجام در این ماه (دسامبر) پس از رونمایی، بلافاصله در بازار نیز عرضه شد.این گوشی در طی ماه‌های گذشته از موضوعات داغ خبرهای دنیای فناوری سراسر جهان  بود. زیرا این گوشی هوشمند اولین و در حال حاضر تنها گوشی هوشمند موجود در بازار جهانی است که با جدیدترین تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام مخصوص پلتفرم گوشی هوشمند (Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 SoC) عرضه شده است. همراه چیکاو باشید.

اکنون، ما موفق شده‌ایم این دستگاه کاملاً جدید را برای مدتی در اختیار بگیریم تا اولین تصورات و برداشت‌های خود را از آخرین پرچمدار موتورولا که به آخرین تراشه پرچمدار اسنپدراگون کوالکام مجهز شده است، به اشتراک بگذاریم.

صفحه نمایش گوشی هوشمند موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا - چیکاو

اولین چیزی که ذهن ما را به خود جلب کرد این بود که این دستگاه چقدر سبک است، که کاملاً در تضاد با ظاهر فلزی آن است که گوشی را بسیار سنگین‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد. پنل پشتی گوشی یکدست و صاف است، اما لکه اثر انگشت در پشت شیشه‌ای آن به آن صورت مشکلی را ایجاد نمی‌کند. صفحه نمایش سوپر آمولد آن که از نرخ تازه سازی   ۱۴۴ هرتزی و همچنین HDR+ پشتیبانی می‌کند، به دلیل روان بودن و صاف بودن در هنگام پیمایش و تعویض صفحه نمایش، بسیار متمایز به نظر می‌رسد.

ما به سرعت یک بنچ مارک را دانلود و اجرا می‌کنیم تا ببینیم این صفحه نمایش نرم و روان ۱۴۴ هرتزی با استفاده از این تراشه پرچمدار جدید اسنپدراگون کوالکام چه عملکردی را می‌تواند به ما نشان دهد. این دستگاه 3DMark’s Wild Life را با میانگین نرخ فریم ۵۷ فریم بر ثانیه به طور قابل تحسینی اجرا کرد و توانست امتیاز جالب ۹۵۸۹ را به دست آورد و آن را در ۲ درصد برتر نتایج قرار دهد.

این امتیازی که گوشی موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا توانست به دست آورد، پردازنده گرافیکی این دستگاه را با جدیدترین آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس که دارای جدیدترین تراشه‌های A15 Bionic اپل است، برابر نشان می‌دهد و در یک سطح از قدرت نشان می‌دهد. این موضوع می‌تواند گواهی واقعی باشد بر این موضوع که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نسبت به آخرین نسل اسنپدراگون ۸۸۸ با پیشرفت و بهبود‌های بسیار زیاد و قابل توجه‌ای همراه بوده است.

ماژول دوربین اصلی و سلفی گوشی هوشمند موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا - چیکاو

 نزدیک‌ترین رقیب اندروید در لیست امتیازات، گوشی گوگل پیکسل ۶ با ۶۴۱۶ امتیاز بود. به غیر از عملکرد شگفت‌انگیز GPU، چیزی که ما را در این معیار شگفت‌زده کرد دمای دستگاه بود که به طور کاملاً معقولی  در دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد باقی ماند.

پس از این، ما بنچمارک پایگاه داده ان تو تو (AnTuTu benchmark  ) را در گوشی موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا امتحان کردیم. این گوشی این تست را به قدری یکپارچه اجرا کرد که گویی در حال تماشای یک ویدیو هستیم. این دستگاه توانست امتیاز کلی رضایت بخش ۹۵۷۸۶۴ را به دست آورد که بهتر از ۹۹ درصد دستگاه‌های موجود در پایگاه داده ان تو تو  است.

برای آخرین آزمایش خود، تصمیم گرفتیم با کلیک بر روی چندین عکس با استفاده از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، ۵۰ مگاپیکسل فوق عریض و چند عکس با استفاده از حالت ماکرو، عملکرد دوربین دستگاه را بررسی کنیم. با توجه به چیدمان داخلی، تصاویر چشمگیر بودند. اما چشمگیرترین جنبه عملکرد دوربین، افکت بوکه طبیعی و تصاویر با زاویه دید عریض بود که از نظر کیفیت واقعاً خوب بود.

پنل پشتی گوشی موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا - چیکاو

وب سایت Gizmochina در حال حاضر بر روی بررسی کامل گوشی موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا کار می‌کند. ما به بررسی عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خواهیم پرداخت و در مورد برخی از مشکلات آن و به طور کلی این تلفن هوشمند موتورولا صحبت خواهیم کرد. چیکاو نیز سعی خواهد کرد تا به محض این که این نقد و بررسی گوشی موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا منتشر شود، آن را با کاربران عزیز این سایت به اشتراک بگذارد. پس منتظر انتشار نقد و بررسی جامع این گوشی باشید.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.