همه چیز درباره دستیار جدید هوش مصنوعی گوگل Project Astra 

گوگل شب گذشته در جریان Google I/O Keynote چیزهای زیادی را اعلام کرد. همانطور که همه ما انتظار داشتیم، هوش مصنوعی در طول این رویداد در کانون توجه قرار گرفت.

اعلامیه‌های زیادی منتشر شد، اما یکی از چیزهایی که به نظرم جالب‌ترین آن‌ها بود پروژه Astra گوگل بود. در حال حاضر این کار هنوز در حال پیشرفت است، اما در آینده، گوگل امیدوار است که به یک دستیار جهانی تبدیل شود. بیایید نگاهی بیندازیم که Project Astra چیست و غول موتور جستجو برای آن چه برنامه‌ای دارد.

Demis Hassabis، مدیرعامل Google DeepMind Project Astra را در Google I/O ارائه کرد. او قابلیت هایی را که Project Astra در اختیار دارد از طریق یک ویدیوی از پیش ضبط شده به ما نشان داد.

چه چیزی در مورد پروژه Astra خاص است؟

بنابراین به زبان ساده، Project Astra می تواند آینده دستیاران هوش مصنوعی باشد. آنها در طول این رویداد ویدئویی را به نمایش گذاشتند که نسخه اولیه یک دستیار هوش مصنوعی چندوجهی بود. از طریق لنز دوربین کار می کند. می تواند اشیایی را که در مقابلش نگه داشته شده اند تجزیه و تحلیل و درک کند.

بنابراین می توانید هر چیزی را به آن نشان دهید و با آن مکالمه بیدرنگ داشته باشید. این بسیار پیشرفته تر از Gemini AI در حال حاضر است. من را به یاد ویدیویی می اندازد که مارک زاکربرگ با عینک هوش مصنوعی Rayban Meta خود به اشتراک گذاشته است.

بر اساس ورودی های متنی، صوتی و تصویری به کاربران پاسخ می دهد. دستیار هوش مصنوعی دارای قابلیت های ادراک، درک، آگاهی از موقعیت مکانی و بازیابی است. در این ویدئو، دستیار می تواند اشیایی را که در جلو قرار داده شده اند شناسایی کند. برخی همچنین حدس می‌زنند که زمانی که دستیار در نهایت منتشر شود، نسخه بهبود یافته Google Lens را دریافت خواهیم کرد.

گوگل امیدوار است که در آینده Project Astra به یک دستیار جهانی تبدیل شود. آیا شما در مورد این هیجان زده اید؟

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.