تویوتا از مشتریان خود برای استفاده از خدمات هوشمند هزینه ماهانه دریافت خواهد کرد

تویوتا مشتریان خودروهای خود را وادار می‌کند تا برای استفاده از ویژگی‌هایی که روی خودروی آن‌ها از قبل نصب شده است، به صورت ماهانه یا سالانه هزینه حق اشتراک بپردازند. این شرکت در حال فراهم کردن به یک بسته اشتراک ماهانه پولی است که کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه ماهانه یا سالانه از خدمات هوشمندی که این شرکت روی خودروهای خود قرار می‌دهد، استفاده کنند. امکانات فوق روی تمام خودروهای این شرکت نصب شده اما در حالت قفل شده قرار دارند و استفاده از آن قابلیت‌ها منوط به پرداخت هزینه است. این امکانات و ویژگی‌ها پس از این که مشتری حق اشتراک ماهانه و سالانه (البته با تخفیف) را پرداخت کند، تا مدت زمان مشخصی برای مشتری فعال خواهند شد. همراه چیکاو باشید.

در گزارشی که سایت معتبر (TheVerge) نقل کرده است، گفته می‌شود که خودروساز ژاپنی فرم اشتراکی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد که در آن خدمات سرویس‌های جدید پولی ماهانه شرکت درج شده است و خریداران می‌توانند باتوجه به خدماتی که نیاز دارند، فرم را پر کرده و به صورت ماهانه حق اشتراک آن خدمات را بپردازند تا بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

این امر باعث می‌شود که این شرکت پس از فروش یک خودروی جدید تویوتا به مشتریان خود این گزینه را ارائه دهد تا هرکدام از خدمات جدید و اضافی را که نیاز دارند بتوانند انتخاب کنند.

عکس از کنار خودرو جدید تویوتا - چیکاو

این سرویسی که این خودروساز ژاپنی ارائه می‌دهد شامل اتصال بی سیم یا از راه دور  (Remote Connect) است که به کاربران اجازه می‌دهد از راه دور خودروهای خود را به طور مستقیم روشن کنند یا از سایر خدمات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌شود، استفاده کنند. به عبارت دیگر، ممکن است به زودی شاهد تغییرات زیادی در صنعت خودرو باشیم زیرا «ویژگی‌های هوشمند» می‌توانند تحت برنامه‌های اشتراک ماهانه جدید ارائه شوند.

در حال حاضر، این شرکت آزمایش‌های رایگان کنترل از راه دور را ارائه می‌کند، اگرچه، مدت زمان آزمایشی به بسته صوتی موجود با وسیله نقلیه بستگی دارد. برای این که موضوعات بسیار پیچیده و بغرنج نشوند و کاربران بتوانند به آرامی با تمام کارکردهای این برنامه آشنا شوند ، تویوتا در حال حاضر تنها چند نسخه از بسته‌های آدیو پلاس (Audio Plus) یا پرمیوم آدیو (Premium Audio) را پشتیبانی می‌کند که به کاربر امکان دسترسی آزمایشی رایگان را می‌دهد.

اما صرف نظر از این موضوع، می‌توانیم تأیید کنیم که تویوتا دو مدل اشتراک را در اختیار کاربر یا مشتری قرار می‌دهد که در صورت انتخاب گزینه ماهانه می‌تواند در هر ماه ۸ دلار بپردازد اما در صورت خرید و پرداخت سالانه با تخفیف مناسب، با برچسب قیمتی ۸۰ دلار عرضه می‌شود که در صورت خرید سالانه هزینه ۲ ماه یعنی ۱۶ دلار به نفع مشتری می‌شود.

قسمت پشتی  خودرو جدید تویوتا - چیکاو

نکته شایان توجه اینجا است که برند تسلا نیز پیشنهاد اشتراک مشابهی با ارتقاهای OTA (Over the Air) را به صورت غیر رایگان یا پولی برای مشتریان خودروهای خود ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد ویژگی‌های خاصی را که قبلاً در خودرو تعبیه شده است، اما به صورت رایگان امکان فعال شدن آن‌ها وجود ندارد، بتوانند با پرداخت هزینه فعال کنند.

این برنامه شامل پرداخت برای فعال کردن «صندلی‌های گرمکن عقب» نیز می‌شود. اگرچه، تسلا معمولاً برای این ویژگی‌ها نیز فقط یک بار هزینه دریافت می‌کند نه این که شما مجبور باشید تا ماهانه پرداخت کنید. بنابراین، اگرچه ممکن است این موضوع در حال حاضر در مورد وسایل نقلیه رایج قابل استفاده نباشد، اما  آینده خودروهای هوشمند با DLC‌های پولی (محتوای قابل دانلود) نیز امکان دارد که چندان دور از دسترس نباشد.

به عبارت دیگر، روزی خواهد رسید که شما مجبور باشید هر ماه به خاطر اشتراک خدمات اضافی و همچنین برای ویژگی‌های هوشمند کوچکی که قبلاً در خودروهای شما تعبیه شده است، به شرکت‌ سازنده خودرو خود به طور مرتب پول بپردازید.

پنل جلویی  خودرو جدید تویوتا - چیکاو

با اتخاذ این مدل تجاری جدیدی که غول خودروسازی تویوتا آن را ابداع کرده و به مرحله اجرا در می‌آورد، می‌توان انتظار داشت که چندان زمان زیادی طول نخواهد کشید که سایر برندها با تأسی از این شیوه تویوتا مدل‌های مشابهی را برای درآمد زایی از ارائه برنامه‌ها و خدمات اضافی برای خودروهای هوشمندی  در آینده عرضه خواهند کرد، ارائه دهند که بر این مبنا می‌توان انتظار داشت که خریداران تا پایان عمر آن خودرو به صورت اشتراک ماهانه یا سالانه به این شرکت‌ها هزینه بپردازند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.