تسلا با ادغام Grok AI به سمت رانندگی با کمک هوش مصنوعی می رود

انتظار می‌رود که هوش مصنوعی Grok در خودروهای تسلا از حجم داده‌های xAI استفاده کند. البته جای تعجب نیست که ماسک قصد دارد هوش مصنوعی Grok را از طریق یک سرویس اشتراک ممتاز در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ارائه دهد و دسترسی آن را فراتر از وسایل نقلیه تسلا گسترش دهد.

تعهد تسلا به فناوری فرمان صوتی در وسایل نقلیه خود، پایه محکمی را برای این ادغام ایجاد می کند. این شرکت به طور پیوسته ویژگی‌های فرمان صوتی را در وسایل نقلیه خود بهبود می‌بخشد و با دیدگاه ماسک از خودروهایی که نیازهای مالک را بدون ورودی دستی پیش‌بینی و برآورده می‌کنند، همسو می‌شود. امید است که معرفی Grok AI بسط طبیعی این چشم انداز باشد و تجربه کاربر را ساده تر کند.

به گفته آزمایش‌کننده اولیه بتا برایان رومل، یک نسخه کوچک‌تر کوانتیزه شده از Grok AI به صورت بومی در وسایل نقلیه تسلا اجرا می‌شود و از قدرت محاسباتی محلی استفاده می‌کند. پاسخ ماسک به این گزارش نشان‌دهنده جاه‌طلبی او برای ساخت وسایل نقلیه تسلا نه تنها ابزاری برای حمل‌ونقل بلکه قطب‌های قدرت محاسباتی توزیع‌شده است. در آینده ای که رباتاکسی های تسلا یک چیز است، این وسایل نقلیه می توانند اهداف دوگانه ای داشته باشند – حمل و نقل و محاسبات توزیع شده، با پتانسیل قابل توجهی برای برنامه هایی مانند SETI.

در حالی که هیچ جدول زمانی قطعی برای ادغام Grok AI در وسایل نقلیه تسلا وجود ندارد، در دسترس بودن آن در نسخه بتا اولیه برای برخی از کاربران xAI نشان دهنده رویکرد یک عرضه گسترده تر است.

تسلا قصد دارد تجربه رانندگی را بهبود بخشد، اما همچنین – خوب یا بد – رابطه یک قرنی بین انسان و وسایل نقلیه را دوباره تعریف می کند. با تکامل این فناوری، ممکن است راه را برای عصر جدیدی از وسایل نقلیه هوشمند، تعاملی و بصری هموار کند. و این چیزی است که ما می‌توانیم منتظر آن باشیم یا مراقب آن باشیم. شاید، کمی از هر دو؟

منبع arenaev
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.