انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا: ایران دهمین خودروساز دنیا است

احتمالا عنوان این خبر برای شما هم عجیب باشد اما گفتنی است که ایران همین حالا و با شرایط کنونی دهمین خودروساز برتر دنیا به شمار می رود. به نقل از انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا: ایران در سال 2022 بهترین عملکرد را در زمینه تولید خودرو داشته . دهمین خودروساز برتر دنیا است.

ایران دهمین خودروساز برتر جهان!

براساس گزارش جدید انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا که با استناد به آمار موسسه   S&P GLOBAL MOBILITY، منتشر شده است، ایران در 9 ماهه اول سال 2022 میلادی نسبت به کشور هایی مثل انگلستان، ایتالیا و فرانسه تعداد خودرو های سواری بیشتری تولید کرده است. از این رو ایران در مرتبه دهم رتبه جهانی تولید خودرو قرار دارد.

براساس آمار های منتشر شده توسط این انجمن، تعداد خودرو های تولید شده در جهان در 9 ماه نخست سال جاری میلادی 49 میلیون و 817 هزار دستگاه می باشد. رشد تولید خودرو های سواری در جهان با رشد 9 درصدی نسبت به سال گذشته میلادی همراه بوده است.

تعداد خودروهای تولیدی ایران به عنوان دهمین خودروساز جهان چقدر است؟

همانطور که پیشتر گفتیم، در نه ماهه نخست سال 2022 ، مجموعا در تمامی کشور ها، بیش از 49 میلیون خودرو سواری تولید شده است. سهم بازار ایران در این رقم، 949 هزار و 817 دستگاه می باشد. این تعداد نسبت به سال 2021 میلادی با رشد 31.2 درصدی همراه بوده است.

ایران تا پیش از این در جایگاه سیزدهم جهانی قرار داشت. اما هم اکنون و با رشد سه پله ای جایگاه دهم جهانی را از آن خود کرده است. ایران موفق شد تا با پیشی گرفتن از سه کشور اسلواکی، جمهوری چک و روسیه به جایگاه دهم برسد.

جالب است بدانید که ایران در 9 ماه نخست سال 2022 از کشور هایی نظیر فرانسه نیز تعداد دستگاه بیشتری تولید کرده است. از طرفی کشور هایی مانند اندونزی، ایتالیا، ترکیه و سوئد در مقایسه با ایران تعداد دستگاه کمتری تولید کرده اند.

میزان تولید خودرو در 10 تا از برترین کشور های جهان چقدر  است؟

در جدول زیر میزان تولیدات خودرو در ایران با چند کشور دیگر را در سال 2022 مشاهده می کنید.

نام کشور تعداد دستگاه تولید شده
چین 16 میلیون و 361 هزار دستگاه
آمریکا 5 میلیون و 292 هزار دستگاه
ژاپن 4 میلیون و 826 هزار دستگاه
هند 3 میلیون و 240 هزار دستگاه
کره جنوبی 2 میلیون و 480 هزار دستگاه
آلمان 2 میلیون و 411 هزار دستگاه
مکزیک 1 میلیون و 760 هزار دستگاه
برزیل 1 میلیون و 365 هزار دستگاه
اسپانیا 1 میلیون و 271 هزار دستگاه
ایران 949 هزار و 718 دستگاه

لازم به ذکر است که روسیه به دلیل جنگ با اوکراین و تحریم های غرب با افت شدید 66.4 درصدی مواجه شده است.

متشکریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.