سامسونگ در سال ۲۰۲۲ تلویزیون‌ها  ۸کی مینی ال ای دی و ۴ کی اولد عرضه خواهد کرد

سامسونگ این غول دنیای فناوری کره جنوبی فقط، تنها در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند رتبه اول بازار جهانی را در اختیار ندارد بلکه این شرکت در بسیاری از بخش‌های دیگر ازجمله تلویزیون، لوازم خانگی، سیستم‌های صوتی و تصویری و بسیاری از تجهیزات اداری و شرکتی نیز یا رتبه اول جهانی بازار را در اختیار دارد یا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهانی به شمار می‌رود. این شرکت در بخش تلویزیون‌های ال ای ای با اختلاف چنان بسیار زیادی رتبه اول جهانی را در دست خود دارد که بعید به نظر می‌رسد به این زودی شرکت دیگری بتواند حتی به آمار و ارقام تیراژ فروش محصولات این شرکت نزدیک شود. همراه چیکاو باشید.

به گفته منابع، مجموعه تلویزیون‌های رده بالای سامسونگ در سال ۲۰۲۲ شامل تلویزیون‌های مینی ال ای ای با کیفیت بسیار بالای ۸ کی (8K MiniLED TVs) و تلویزیون‌های اولد ۴ کی (4K OLED TVs) خواهد بود. این محصولات ممتاز و پرچمدار این شرکت کره‌ای برخی از فناوری‌های فراگیر را که بخش توسعه فناوری کره جنوبی آن‌ها را توسعه می‌دهد مورد استفاده قرار خواهند داد. تلویزیون‌های پرچمدار آتی این شرکت سری نئو کیولد سامسونگ (Neo QLED TV) خواهند بود که صفحه نمایش منحصر به فرد این تلویزیون‌های بسیار ممتاز با فناوری مینی ال ای تولید می‌شوند و در نتیجه می‌توانند کیفیت تصویر فوق تصوری با رزولوشن شگفت انگیز ۸ کی را ارائه دهند.

تلویزیون‌های مینی ال ای دی با کیفیت ۸ کی سامسونگ در حال حاضر بالاترین کیفیت را در میان تمام تولیزیون‌های تولیدی این شرکت دارند و تحت عنوان سری تلویزیون‌های نئو کیولد (Neo QLED TV) عرضه می‌شوند.

مجموعه تلویزیون‌های رده بالای سامسونگ در سال ۲۰۲۲ - چیکاو

 تلویزیون‌های میکرو ال ای دی  سامسونگ (Samsung’s MicroLED TVs) باز حتی در سطح بسیار بالاتری از تلویزیون‌های مینی ال ای دی این برند قرار خواهند گرفت و کیفیت بی نظیری را در میان خط تولید تلویزیون‌های سامسونگ ارائه خواهند داد و کیفیتی را به ارمغان می‌آورند که که شاید بتوان گفت که به سادگی در تصور نمی‌گنجد.

تلویزیون‌های میکرو ال ای دی  سامسونگ اگرچه تصاویری جادویی و سحرآمیزی را به نمایش می‌گذارند و برترین و گران قیمت‌ترین تلویزیون‌های این شرکت هستند اما  این شرکت تنها تعداد بسیار کمی از این سری تلویزیون را تولید و در بازار عرضه می‌کند تا بتواند تقاضای مشتریان خود را که تلویزیون‌هایی در سطح بالاتر را انتظار دارند، برآورده کند. این تلویزیون‌ها با برچسب قیمتی بسیار بالایی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

 این تلویزیون‌ها هنوز در تیراژ آن چنان بالایی تولید نمی‌شوند که قیمت آن‌ها کاهش یابد زیرا زمانی قیمت یک دستگاه کاهش می‌یابد که تلویزیون در تعداد بالا تولید شود که در نتیجه قطعات آن نیز در تعداد زیاد تولید خواهند شد و در ان صورت با کاهش یافتن هزینه‌های تولید، قیمت مصرف کننده نیز کاهش می‌یابد.

تلویزیون‌های مینی ال ای ای با کیفیت بسیار بالای ۸ کی - چیکاو

تلویزیون‌های نئو کیولد ۸ کی سامسونگ در بالاترین سطح کیفیت، استاندارد و حتی قیمت قرار دارند و پس از آن تلویزیون‌های اولد ۴ کی (Samsung 4K TVs) این شرکت قرار دارند. فناوری نمایشگر تلویزیون‌های نئو کیولد قرار است توسط سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) ارائه شود و اعتقاد بر این است که فناوری اولد قادر به ارائه وضوح ۸ کی نیز خواهد بود، هرچند که سامسونگ فناوری اولد را به تولید تلویزیون‌های ۴ کی محدود کرده است که توسط ال‌جی دیسپلی (LG Display) تولید خواهد شد که این شرکت بزرگترین تولید کننده نمایشگرهای اولد برای تلویزیون در جهان است.

 اکنون گفته می‌شود که تولید تلویزیون‌های ۴ کی با استفاده از نمایشگرهای نئو کیولد سامسونگ نیز بخشی از مجموعه تلویزیون‌های تولیدی سال ۲۰۲۲ این شرکت خواهد بود. سامسونگ پیش‌بینی کرده است که در طی سال ۲۰۲۲ موفق شود تعداد حدود ۳ میلیون دستگاه تلویزیون دارای نمایشگر نئو کیولد با وضوح ۸ کی را بفروشد و همچنین علاوه بر آن، حداکثر ۲ میلیون دستگاه از تلویزیون‌های دارای کیفیت ۴ کی نیز روانه منازل مشتریان خود کند.

سامسونگ در حال حاضر با بزرگترین تولید کننده‌ی نمایشگرهای اولد جهان یعنی ال جی دیسپلی وارد مذاکره شده است تا برای خرید حداکثر ۲ میلیون دستگاه از پنل‌های تلویزیون دبلیو اولد ۴ کی این شرکت قرارداد منعقد کند تا بتواند به هدف دستیابی به تولید تلویزیون‌های از پیش برنامه ریزی شده خود نایل شود.

نمایشگرهای نئو کیولد سامسونگ - چیکاو

انتظار می‌رود که تلویزیون‌های اولد ارزان‌تر سامسونگ بتوانند تقاضای بالاتری نسبت به تلویزیون‌های کیولد بسیار گران قیمت این شرکت داشته باشند، هرچند که باید باید منتظر ماند و دید که سامسونگ چه استراتژی بازاریابی خاصی را برای افزایش انتظارات شرکت و ترغیب مشتریان به خرید این مدل تلویزیون‌ها به ارائه خواهد داد.

سامسونگ همچنین در حال توسعه ظرفیت تولید بخش سامسونگ دیسپلی خود برای تولید پنل‌های اولد مورد نیاز خود است. برای این منظور، همکاری سامسونگ و ال‌جی به احتمال زیاد تا سال 2024 پایان خواهد یافت، زیرا این زمانی خواهد بود که سامسونگ بتواند خود تولید این پنل‌ها را آغاز کند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.