ویژگی Multi-Window تلویزیون سامسونگ برای گیمرهای کنسولی بد است

ویژگی Multi-Window موجود برای تلویزیون‌های هوشمند منتخب سامسونگ برای گیمرهای کنسولی که ممکن است بخواهند همزمان بازی کنند و محتوای آنلاین را از طریق Picture-in-Picture روی همان صفحه نمایش دهند، مانند موهبت الهی به نظر می‌رسد. این نزدیکترین کنسولی است که گیمرها می توانند بدون استفاده از رایانه شخصی با تنظیمات چند مانیتور به تجربه چند مانیتور دست یابند.

این تئوری است. با این حال، در عمل، محدودیت‌هایی برای Multi-Window پیدا کردم که احساس می‌کنم بسیاری از گیمرها باید از آن آگاه باشند. اما قبل از ادامه، باید تاکید کنم که این نظر حول تجربه ذهنی من شکل گرفته است.

برای شما، Multi-Window ممکن است از جهات دیگری معنادار باشد. برای من، تنها سناریوی ارزشمند برای Multi-Window، ترکیب بازی کنسول با پخش ویدئو است.

چرا کسی بخواهد به جای تمرکز بر یکی یا دیگری این کار را انجام دهد؟ خب، به طور کلی، من با این احساس موافقم. اما گاهی اوقات، یک بازی ویدیویی را می‌بینید که برای کمک به بازیکنان طراحی شده است. یک بازی ویدیویی به قدری کند و حتی یکنواخت که تقریباً التماس می کند در یک محیط چند پنجره ای بازی شود. یکی از مثال هایی که به ذهن می رسد Elite Dangerous است که برخی افراد آن را شبیه ساز کامیون فضایی نامیده اند.

اما من دوری می‌کنم و نکته اینجاست که Multi-Window محدودیت‌های سختی دارد که مخصوصاً گیمرهای کنسول باید از آن‌ها مطلع باشند.

چند پنجره بدون حالت بازی؟ اما چرا؟!

به طور خلاصه، مشکلی که من با Multi-Window پیدا کردم این است که در حالت Game Mode کار نمی کند. هنگامی که هنگام استفاده از کنسول بازی خود، تقسیم صفحه یا تصویر در تصویر را فعال می کنید، تلویزیون حالت بازی را خاموش می کند و به یکی از پیش تنظیم های استاندارد تلویزیون، مانند پویا، استاندارد، فیلم، اکو و غیره باز می گردد.

مهم نیست چقدر تلاش می کنید، وقتی از Multi-Window در تلویزیون خود استفاده می کنید، نمی توانید حالت بازی را روشن کنید. منوی تنظیمات به سادگی خاکستری شده است و هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید.

این بدان معناست که هر کالیبراسیون HDR که روی کنسول بازی خود در حالت بازی انجام داده اید در Multi-Window بی فایده است. همچنین به این معنی است که شما نمی توانید از هیچ چیز دیگری که حالت بازی ارائه می دهد، مانند تاخیر کم، بهره مند شوید. اساساً، شما بازی‌های کنسول خود را در یک تلویزیون از پیش تنظیم شده انجام می‌دهید که می‌تواند کند باشد و از نظر کالیبراسیون تصویر ایده‌آل نباشد.

برای من، این غیرقابل قبول است و Multi-Window را عملاً بی فایده می کند. مطمئناً، اگر گزینه دیگری وجود نداشت، می‌توانستم بازی‌هایم را بدون حالت بازی بازی کنم، اما همانطور که می‌دانم، احساس می‌کنم که سازش بسیار بزرگی است و ترجیح می‌دهم در صورت نیاز به صفحه‌نمایش دوم، از لپ‌تاپ یا گوشی هوشمندم استفاده کنم.

سازگاری برنامه های جریانی وجود ندارد

برای اضافه کردن به این مشکل، حتی اگر بتوانید عدم وجود حالت بازی در Multi-Window را نادیده بگیرید، ممکن است با مشکلات دیگری مواجه شوید. برای مثال، به نظر نمی‌رسد برنامه‌های پخش جریانی مانند Netflix و Disney+ در Multi-Window کار کنند. من فقط یوتیوب را به کار انداختم.

حدس می‌زنم می‌توانید از اینترنت سامسونگ در Picture-and-Picture استفاده کنید و به سرویس پخش مورد علاقه خود در وب وارد شوید، اما ممکن است خیلی از شما بخواهد. همه اینها بیش از حد بد و به دور از یک تجربه کاربری ساده به نظر می رسد. تصویر در تصویر اینترنت سامسونگ بدشکل است و در نهایت ترجیح می‌دهم راه‌حل‌های چند صفحه‌نمایش دیگری را امتحان کنم.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.