مک بوک پرو اپل خود به خود آتش گرفت و تقریباً جان کاربر را به خطر انداخت

یکی از خریداران یا مالکان مک بوک پرو اپل اخیراً به دلیل آتش گرفتن خود به خود باتری لپ تاپ خود دچار جراحات سوختگی جزئی شده است. لپ تاپ مورد بحث مک بوک پرو مدل ۲۰۱۵ بوده است. شایان ذکر است که این لپ‌تاپ مک بوک اپل همان مدلی است که حمل و نقل آن در برخی از خطوط هوایی ممنوع شد زیرا برای باتری آن خطر احتمالی آتش‌سوزی در نظر گرفته می‌شد. همراه چیکاو باشید.

 کاربری با نام u/Squeezieful که عضو شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) است، این موضوع را در این شبکه اجتماعی گزارش کرده است و در شرح ماجرا نیز تمام جزئیات این رویداد را در این پلت فرم رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است. او پس از این که سعی کرد لپ‌تاپ خود را که در زیر تخت‌خواب آتش گرفته بود از آن جا خارج کند، اما متأسفانه دست‌هایش نیز دچار سوختگی شده است که عکس‌هایی از آن‌ها را به اشتراک گذاشته است.

البته میزان سوختگی دست‌های این کاربر زیاد نبوده و جزئی است اما نکته مهم در این موضوع این است که این آسیب احتمالی می‌توانسته  بسیار بزرگ باشد زیرا ممکن بوده که شعله‌های آتش منجر به آتش سوزی وسیع منزل شود و در نتیجه باعث به وجود آمدن آسیب‌های مالی بزرگ یا حتی جراحات شدیدتر گردد.

محل سوختگی مک بوک پرو اپل - چیکاو

به گفته این کاربر، هنگامی که او روی تخت خواب خود می‌خوابد، لپ‌تاپ مک بوک پرو وی که در زیر تخت قرار داشته و حتی در حال شارژ نبوده یعنی به هیچ عنوان به شارژر متصل نبوده، به طور ناگهانی و بدون دخالت کسی آتش می‌گیرد.

مالک این مک بوک از دود ناشی از ذوب شدن بدنه پلاستیکی لپ‌تاپ و احتمالاً به دلیل سوختن باتری لیتیوم یونی آن از خواب بیدار می‌شود. او با دیدن دودی که از زیر تخت خوابش بیرون می‌آمده فوراً آن جا را نگاه می کند و متوجه می‌شود که لپ‌تاپ مک بوک او آتش گرفته است ، لذا به طور سریع سعی می‌کند برای جلوگیری از سرایت آتش به دیگر وسایل و همچنین تخت‌خواب، دستگاه نوت بوک را از آنجا بیرون بکشد که در نتیجه دستگاه مشتعل روی فرش کف اتاق می‌افتد و باعث سوختن فرش صاحب‌خانه و دست‌های او می‌شود.

ذوب شدن بدنه پلاستیکی لپ‌تاپ اپل - چیکاو

این کاربر ردیت را می‌توان آدمی بسیار خوش شانس دانست که متوجه دود شد، اما دود سمی و آتش می‌توانست حتی کشنده باشد و خسارات زیادی نیز به بار آورد. در سال ۲۰۱۵، اپل یک فراخوان بزرگ را برای لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی مک بوک پرو خود اعلام کرد. این شرکت از تمام دارندگان لپ‌تاپ مک بوک‌هایی که بین ماه‌های سپتامبر ۲۰۱۵ تا فوریه ۲۰۱۶ (شهریور تا بهمن ۱۳۹۴) فروخته شده بودند، درخواست کرد تا برای رفع عیب و تعویض باتری، دستگاه خود را به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش این شرکت تحویل دهند.

این فراخوان پس از آن آغاز شد که تعدادی از این دستگاه‌های مک بوک پرو با حوادثی مانند تورم باتری یا انفجار آن مواجه شدند. این حوادث حتی گاهی باعث آسیب مالی نیز  شده بود و این مدل لپ‌تاپ اپل را به عنوان یک دستگاهی معرفی کرد که احتمال خطر آتش سوزی در آن وجود داشت. بنابراین، این حادثه اخیر به خاطر بدشانسی مالک آن رخ داده است که احتمالاً یک نسخه معیوب از آن مدل مک بوک را در اختیار داشته است.

دستگاه‌های مک بوک پرو با حوادثی مانند تورم باتری یا انفجار آن مواجه شدند - چیکاو

شاید مالک این دستگاه باید قبلاً  آن را برای سرویس و تعویض باتری مرجوع می‌کرد و در این باره کوتاهی و تعلل کرده است اما این کاربر ردیت اظهار داشته است که لپ‌تاپ او «از قبل برای این مشکل سرویس شده است» و این سرویس نیز زمانی انجام شده است که اپل شماره مدل آن را در فراخوان اعلام کرده است و او نیز آن را برای سرویس تحویل نمایندگی خدمات پس از فروش اپل داده است. حال باید دید که اپل چه واکنشی به این موضوع نشان خواهد داد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.