گفته می شود که مک بوک پرو اپل با تراشه جدید ام وان ایکس در ماه جاری عرضه می شود

چندین ماه است که در فضای مجازی گزارش‌هایی منتشر می‌شوند که اعلام می‌کنند اپل مشغول کار بر روی تراشه  M1X خود است که پردازنده جدید Apple Silicon  این شرکت خواهد بود. اکنون انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده چند دستگاه از محصولات اپل با استفاده از این تراشه جدید معرفی شوند. البته قرار بود این دستگاه‌ها در چند ماه گذشته عرضه شوند اما به دلیل مشکلات در زنجیره تأمین قطعات تولید آن‌ها به تعویق افتاد. همراه چیکاو باشید.

در حال حاضر، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که اپل در حال آماده شدن برای عرضه لپ‌تاپ‌های جدید مک بوک پرو (MacBook Pro) خود است که از تراشه اختصاصی M۱X خود اپل استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها قرار است در اواخر این ماه، یعنی اکتبر ۲۰۲۱ (مهر – آبان) معرفی و عرضه شوند. گزارشی هم که اخیراً در این باره منتشر شده است می‌گوید مک بوک‌های اپل در طی چند هفته اخیر عرضه خواهند شد.

رنگ بندی مک بوک پرو اپل - چیکاو

انتظار می‌رود مدل‌های آینده اپل مک‌بوک پرو با طراحی کاملاً جدید و دو گزینه صفحه نمایش ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی معرفی شوند که این صفحه نمایش‌ها از فناوری مینی LED بهره می‌برند. انتظار می‌رود که آن‌ها دارای طراحی لبه تخت، درگاه شارژ مگ سیف  (MagSafe) و چند پورت دیگر از جمله HDMI و اسلات کارت خوان کارت SD باشند.

پیکر بندی مک بوک پرو اپل - چیکاو

در مورد تراشه M۱X هم می‌توان گفت که این تراشه می‌تواند یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای باشد که شامل هشت هسته با عملکرد بالا و دو هسته کم مصرف را ارائه خواهد داد. همچنین، همراه با ۱۶ یا ۳۲ هسته GPU و پشتیبانی تا ۶۴ گیگابایت رم از دیگر ویژگی‌های این پردازنده قدرتمند جدید اپل است. طبق گزارشات منتشر شده، Ruiyi Optoelectronics تامین کننده انحصاری پنل‌های جدید مینی ال‌ای‌دی اپل خواهد بود، در حالی که Quanta Computer نیز به عنوان مسئول مونتاژ کننده‌ی نهایی این دستگاه‌های مک بوک آینده اپل عمل خواهد کرد.

صفحه کلید مک بوک پرو اپل - چیکاو

به غیر از دستگاه‌های مک بوک، ساخت و تولید چند دستگاه مک دیگر نیز توسط اپل برنامه ریزی شده است. پیش از این گزارش شده بود که بلافاصله پس از عرضه مک‌بوک پرو، غول فناوری مستقر در کوپرتینو تصمیم دارد یک مک مینی رده بالا را نیز معرفی کند، و علاوه بر این موارد، برای دستگاه‌های سال آینده نیز، عرضه یک مدل آی مک iMac و مک پرو Mac Pro جدید را به بازار، از دیگر برنامه‌های این شرکت تعیین شده است.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.