ایالت های آمریکا در حال بررسی تاثیر اینستاگرام بر نوجوانان هستند

۹ ایالت آمریکا تحقیقاتی را برای بررسی تأثیر اینستاگرام بر نوجوانان و آسیب احتمالی این سرویس به آن‌ها آغاز کرده‌اند. مائورا هیلی (Maura Healey)، دادستان کل ایالت ماساچوست، گفت: مقامات می‌خواهند بفهمند که آیا متا (Meta) (فیسبوک سابق) با تبلیغ اینستاگرام برای کودکان و نوجوانان، قوانین ایالت مربوطه خود را زیر پا می‌گذارد یا خیر. همراه چیکاو باشید.

ائتلافی از دادستان‌های کل ایالت به دنبال بررسی روش‌هایی هستند که متا برای افزایش دفعات استفاده از اپلیکیشن و مدت زمانی که جوانان صرف آن می‌کنند، استفاده می‌کند. این رویه به دنبال انتشار مجموعه‌ای از مقالات در نشریات وال استریت ژورنال انجام شد که بر اساس اسنادی که کارمند سابق شرکت فرانسیس هاگن (Frances Haugen) ارائه شده است، به رشته تحریر درآمده‌اند. بر اساس این اسناد، خود شرکت تحقیقات داخلی انجام داد و متوجه شد که اینستاگرام تأثیری بحث برانگیز بر روحیه جوانان دارد، اما متا از اعتراف علنی این موضوع خودداری می‌کند.

مائورا هیلی  می‌گوید: «امروز من یک ائتلاف سراسری را رهبری می‌کنم تا تعامل این شرکت با کاربران جوان را به پایان برسانم. هیلی در بیانیه‌ای گفت: «هر گونه اقدامات غیرقانونی را شناسایی کنید و به این سوء استفاده‌ها پایان دهید. متا دیگر نمی‌تواند تهدیدی را که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند برای کودکان ایجاد کنند، نادیده بگیرد.»

از یک سو، برخی از کاربران تنها از اثرات مثبت اینستاگرام خبر دادند. از سوی دیگر، این خدمات باعث افزایش سطح اضطراب در بین دختران نوجوان می‌شود. طبق گزارش فایننشال تایمز (Financial Times)، نرخ رشد خدمات متا در بازارهای کلیدی مانند ایالات متحده در حال کاهش است. جوانان در حال حاضر زمان کمتری را در اینستاگرام می‌گذرانند و محتوای کمتری تولید می‌کنند و از رقبایی مانند تیک تاک (TikTok) حمایت می‌کنند.

تاثیر اینستاگرام بر نوجوانان - چیکاو

  • تاثیر اینستاگرام بر نوجوانان

متا همچنان همه چیز را انکار می‌کند. یک سخنگوی این شبکه اجتماعی روز پنجشنبه گفت: «این اتهامات نادرست است و نشان دهنده سوء تفاهم عمیق از حقایق است. در حالی که محافظت از جوانان به صورت آنلاین بر کل صنعت تأثیر می‌گذارد. ما در مقابله با قلدری و همچنین حمایت از افرادی که در حال مبارزه هستند پیشرو هستیم و علاوه بر آن با افکار خودکشی، خودآزاری و دچار اختلالات شدن مبارزه می‌کنیم».

همچنین، متا در حال حاضر روی «ویژگی‌های جدید برای کمک به افرادی که با مقایسه‌های اجتماعی منفی روبرو هستند، کار می‌کند یا مشکلات تصویر بدن و همچنین ابزارهای جدید کنترل والدین.»  در شهریور ماه با توجه به واکنش منفی مردم و مقامات دولتی؛ توسعه برنامه اینستاگرام مخصوص کودکان با نام اینستاگرام کیدز (Instagram Kids) که یک نسخه ویژه این برنامه برای کودکان زیر ۱۳ سال است، به حالت تعلیق درآمد. با این حال، این پروژه به طور کامل لغو نشده است. به گفته این شرکت، این مکث زمان بیشتری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند بازخورد این موضوع را از نظر سیاستمداران، والدین و مبارزان حقوق کودکان، مورد نقد و بررسی قرار دهند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.