پس از تسلا، یکی دیگر از سازندگان خودروهای برقی قصد دارد کارخانه های خود را در چین احداث کند

به نظر می‌رسد یکی دیگر از سازندگان خودروهای الکتریکی آمریکایی راه تسلا را دنبال می‌کند. Lucid Motors، یک استارت آپ خودروهای برقی، در حال برنامه ریزی برای ساخت کارخانه‌های خود در خارج از ایالات متحده آمریکا است و کارخانه جدید خود در چین احداث خواهد کرد.

پیتر راولینسون (Peter Rawlinson)، مدیر عامل این استارت آپ، اوایل این هفته به CNBC گفت که قصد دارد توسعه خود را در چین و خاورمیانه هدف قرار دهد. این حتی باعث می‌شود که کارخانه‌های برقی خود را در کشور آسیایی راه اندازی کند. جهت اطلاع گفته می‌شود که لوسید موتورز یک سازنده خودروهای الکتریکی مستقر در کالیفرنیا است که کارخانه اصلی آن در کاساگراند، آریزونا (Casa Grande, Arizona) است. این شرکت تولید خودروهای الکتریکی خود را در سپتامبر ۲۰۲۱ (مهر – آبان ۱۴۰۰) آغاز کرد. همراه چیکاو باشید.

این مقام ارشد در مصاحبه‌ای گفت: «در اواسط دهه، ما قصد داریم در خاورمیانه و چین نیز کارخانه داشته باشیم.» در حال حاضر، چین بزرگترین بازار خودرو در جهان است و خودروهای الکتریکی نیز بخش عمده‌ای در این صنعت هستند. در سال ۲۰۱۹، تسلا کارخانه Gigafactory خود را در شانگهای چین ساخته بود تا حضور خود را در منطقه گسترش دهد. با ورود این غول خودروسازی به منطقه، رقابت در بازار محلی داغ شد زیرا استارتاپ‌های چینی مانند Xpeng، NIO و Li Auto نیز محصولات الکتریکی خود را تولید و روانه بازار کردند.

خودرو برقی - چیکاو

اکنون به نظر می‌رسد یک برند آمریکایی دیگر در حال ورود به بازار چین است. در حال حاضر، لوسید موتورز انتظار دارد سال آینده ۲۰ هزار دستگاه سدان ایر خود را تولید کند. راولینسون همچنین اضافه کرد که «ما در حال افزایش سطح و چهار برابر کردن اندازه آن کارخانه در آریزونا هستیم. ما در حال ساخت و توسعه ۲.۸۵ میلیون فوت مربعی برای آماده‌سازی برای ساخت ۹۰ هزار دستگاه در سال هستیم و خود سایت با فاز سه خود قادر به ساخت نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال است.»

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.