ساعت هوشمند هواوی با قابلیت اندازه گیری فشار خون همین ماه عرضه می شود

هایپر تنشن (Hypertension ) یا فشار خون بالا می‌تواند عواقب بسیار وخیمی برای سلامتی انسان در پی داشته باشد که ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته تنها دو نمونه از بیماری‌های بسیار رایجی هستند که به دلیل فشار خون بالا گریبانگیر افراد بسیار زیادی می‌شوند. همراه چیکاو باشید.

امروزه اکثر ساعت‌های هوشمند از ویژگی‌های بسیار مهم و ضروری مانند پایش بر سلامتی افراد پشتیبانی می‌کنند و برنامه‌های نظارت بر میزان اکسیژن خون، پایش ضربان قلب، پایش خواب و دیگر قابلیت‌های ضروری و کاربردی از قبیل پایش سلامتی عادت ماهانه خانم‌ها، نظارت بر میزان استرس، نظارت بر ده‌ها فعالیت ورزشی مختلف، تنها برخی از دیگر ویژگی‌های آن‌ها هستند.

باتوجه به پیشرفت‌های روز افزون و بسیار مفیدی که ساعت‌های هوشمند در زمینه نظارت بر مسائل مهم سلامتی انسان به دست می‌آورند، حدس زده می‌شود که اسمارت واچ‌های آینده به کاربران امکان اندازه گیری فشار خون را نیز خواهند داد. به نظر می‌رسد هوآوی می‌تواند اولین برندی باشد که موفق شود تا ساعت هوشمندی را برای فروش در بازار عرضه کند که از چنین قابلیت بسیار مهم و خارق العاده‌ای برخوردار باشد.

اخیراً یک افشاگر معروف چینی در زمینه خبرهای دنیای فناوری به نام Changan Digital King در حساب کاربری شبکه Weibo خود ادعا کرده است که هواوی ساعت هوشمند جدیدی را در ماه نوامبر (دی – بهمن ۱۴۰۰) معرفی خواهد کرد که به نظر می‌رسد این اسمارت واچ ممکن است مجهز به فناوری اندازه‌گیری فشار خون باشد.

ماه گذشته، سازمان غذا و داروی (Food and Drug Administration) استان گوانگدونگ (Guangdong Province) فهرست دستگاه‌هایی را که موفق به کسب تأییدیه شده‌اند، منتشر کرد. این لیست شامل یک ساعت هوشمند از هواوی است که این اسمارت واچ هواوی از قابلیت ECG (electrocardiogram) درجه پزشکی (الکتروکاردیوگرام) و ردیاب فشار خون نیز پشتیبانی می کند.

صفحه نمایش ساعت هوشمند هواوی مشکی - چیکاو

در ماه مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت – خرداد ۱۴۰۰) رئیس بخش تجارت تلفن‌های هوشمند مصرف کنندگان هواوی، هی گنگ (He Gang) گفت که اولین ساعت هوشمند این شرکت که از تشخیص فشار خون پشتیبانی می‌کند. این دستگاه برای این منظور، تست ثبت دستگاه پزشکی را گذرانده است. در آن زمان، گزارش شده بود که این اسمارت واچ در نیمه دوم سال در چین عرضه خواهد شد.

در گزارشی که در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) در همین رابطه منتشر شد، نشان می‌دهد که هواوی برای این ساعت هوشمند نام هواوی واچ دی (Huawei Watch D) را در مرجع EUIPO ثبت کرده است. بنابراین، حدس زده می‌شود که این دستگاه ممکن است به همراه پشتیبانی از پایش اکسیژن خون وارد بازار شود.

رنگ بندی ساعت هوشمند هواوی - چیکاو

اکنون که ماه نوامبر آغاز شده است، این احتمال وجود دارد که این شرکت به زودی اولین ساعت هوشمند خود را که به فناوری تشخیص و اندازه‌گیری فشار خون مجهز شده است، در چین به نمایش بگذارد. علاوه بر این، احتمال داده می‌شود که در رویداد رونمایی از این اسمارت، واچ هواوی از برخی محصولات دیگر خود رونمایی کند که از جمله می‌توان به معرفی از محصولاتی همچون نوت بوک، هدفون استریوی کاملا بی سیم نویز کنسلینگ فری بادز لیپستیک تی دبلیو اس  (FreeBuds Lipstick TWS) و غیره اشاره کرد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.