سامسونگ جایگاه اول خود را در فروش جهانی گوشی های هوشمند دوباره به دست آورد

سامسونگ در سه ماهه اول سال 2024 جایگاه شماره یک خود را در بازار جهانی گوشی های هوشمند به دست آورد. این شرکت کره جنوبی به لطف فروش چشمگیر سری گلکسی اس 24 که در ژانویه اوایل امسال عرضه شد، اپل را تنها یک چهارم پس از سقوط به رتبه دوم شکست داد. سال

سامسونگ در سه ماهه اول 2024 بیش از 60 میلیون گوشی هوشمند فروخت

در سه ماهه چهارم 2023، اپل بزرگترین برند گوشی هوشمند جهان از نظر فروش واحد شد. سامسونگ در این سه ماهه به رتبه دوم سقوط کرد. با این حال، سامسونگ در سه ماهه اول 2024 به شدت بازگشته است و بر موج موفق Galaxy S24 سوار شده است. بر اساس تحقیقات بازار IDC، این شرکت در سه ماهه اول سال جاری 60.1 میلیون گوشی هوشمند فروخته است. این مقدار کمی کمتر از فروش 60.5 میلیونی سامسونگ نسبت به سال گذشته است که نشان دهنده کاهش 0.7 درصدی نسبت به سه ماهه اول 2023 است.

اپل در سه ماهه اول 2024 50.1 میلیون آیفون فروخت که 9.6 درصد کاهش فروش نسبت به سه ماهه اول 2023 داشت. این برند دومین برند بزرگ گوشی هوشمند در سه ماهه اول سال جاری بود. طبق گزارش های قبلی، بیشتر کاهش فروش آن ممکن است از چین باشد.

شیائومی همچنین بازگشت قدرتمندی را از خود به نمایش گذاشته است و با فروش بیش از 40.8 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه اول 2024 در رتبه سوم در بازار جهانی گوشی های هوشمند قرار گرفته است. این نسبت به سه ماهه اول 2023 پیشرفت چشمگیری 33.8 درصدی داشته است. با این حال، چیزی که حتی چشمگیرتر است فروش غول پیکر Transsion 84.9 درصدی است. جهش به 28.5 میلیون واحد در مدت مشابه. فروش اوپو در سه ماهه گذشته 8.5 درصد کاهش یافت و 25.2 میلیون گوشی هوشمند در سراسر جهان فروخت.

به طور کلی، 289.4 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه اول سال جاری در سراسر جهان به فروش رسیده است. این افزایش 7.8 درصدی در محموله ها در مقایسه با ارقام فروش خاموش از سه ماهه اول سال 2023 است. فروش گوشی های هوشمند در سطح جهانی در حال افزایش است و بهبود در مقایسه با شرایط بازار فاجعه بار سال گذشته در حال انجام است.

هواوی ظاهراً شاهد بازگشت قوی در بازار داخلی چین بوده است. با این حال، احتمالا به این زودی ها به دلیل تحریم های آمریکا علیه این شرکت، در بین پنج رتبه اول قرار نخواهند داشت.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.