استعلام قیمت آسانسور

آسانسورها دستگاه هایی هستند که در ساختمان های بلند مرتبه برای جا به جایی انسان و بار استفاده می شوند. با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت شهرها، تعداد ساختمان های بلند مرتبه افزایش یافته است که قطعا نیازمند به کارگیری آسانسور در این ساختمان ها می باشد. آسانسورها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نوع کاربری مورد نیاز در ساختمان ها نصب و استفاده می گردد. قیمت آسانسورها نیز با توجه به ظرفیت و نوع آسانسور می تواند متفاوت باشد البته عوامل مختلفی در تعیین قیمت آسانسور تاثیر دارند که برای خرید آسانسور باید مورد توجه قرار گیرند. شرکت های آسانسوری مختلف قیمت های متفاوتی برای یک نوع آسانسور ارائه می دهند که به همین دلیل انتخاب از بین آن ها کاری دشوار به نظر می رسد. از این جهت تصمیم گرفتیم تا با راه اندازی سامانه لیفتر امکان استعلام قیمت آسانسور را برای همگان فراهم سازیم که تنها با چند کلیک می توانید از قیمت های ارائه شده توسط شرکت های آسانسوری مختلف اطلاع یابید. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر قیمت آسانسور و همچنین نحوه سرویس و نگهداری آسانسور می پردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

عوامل موثر بر قیمت آسانسور

نوع و برند آسانسور

یکی از عوامل موثر در قیمت آسانسور، نوع آن است. آسانسورهای مخصوص باربری قیمت بالاتری نسبت به آسانسورهای نفربر دارند. همچنین، آسانسورهای پانوراما و آسانسورهای هیدرولیک نیز قیمت بالاتری در مقایسه با سایر انواع دیگر دارند. آسانسورها توسط شرکت های مختلفی طراحی و ساخته می شوند که از لحاظ کیفیت قطعات با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی باید قبل از اقدام به خرید آسانسور، اطلاعات کافی درباره نوع آسانسور مناسب برای ساختمان خود به دست آورید تا از تحمیل هزینه های اضافی جلوگیری نمایید.

ظرفیت آسانسور

ظرفیت آسانسور یعنی تعداد افراد یا مقدار وزنی که آسانسور می تواند جا به جا نماید. آسانسورهای با ظرفیت بالاتر قیمت بالاتری دارند. همچنین، آسانسورهای باربری کابین بزرگتری نسبت به آسانسورهای مخصوص حمل افراد دارند که باعث افزایش قیمت این نوع آسانسورها می شود. عوامل مختلفی مانند تعداد توقف های آسانسور و میزان ترافیک ساختمان در تعیین ظرفیت آسانسور دخالت دارند که هر چه میزان آنها بیشتر باشد باید آسانسور با ظرفیت بالاتری انتخاب شود. اگر در تخمین ظرفیت مناسب آسانسور اشتباه شود و آسانسور ظرفیت کمتری از میزان مورد نیاز داشته باشد موجب افزایش دفعات استفاده از آسانسور و بالا رفتن زمان انتظار می شود که این مساله می تواند موجب افزایش میزان خرابی آسانسور و بالا رفتن هزینه های سرویس و نگهداری آسانسور شود.

سرعت مناسب آسانسور

سرعت حرکت آسانسور نیز یک عامل موثر در قیمت آن است. آسانسورهای با سرعت بالاتر قیمت بالاتری دارند زیرا از قطعات با کیفیت باید در ساخت آن ها استفاده شود. همچنین برای افزایش ایمنی در آسانسورهای با سرعت بالا باید تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شود که خود موجب افزایش قیمت تمام شده آسانسور خواهد شد.

فناوری مورد استفاده

استفاده از فناوری های پیشرفته مانند سامانه های کنترل هوشمند، سنسورهای امنیتی و سیستم های صوتی و تصویری نیز می تواند قیمت آسانسور را افزایش دهد. با پیشرفت های اخیری که در تکنولوژی های مدرن به دست آمده به کارگیری این فناوری ها در آسانسور قیمت تمام شده آسانسور نیز با افزایش مواجه خواهد شد.

تعداد طبقات ساختمان

تعداد توقف های آسانسور در یک ساختمان با تعداد طبقات ساختمان نسبت مستقیم دارد و هر چه تعداد طبقات بیشتر باشد نیازمند به کارگیری تجهیزات بیشتر برای نصب  آسانسور می باشیم. قیمت تمام شده آسانسور ساختمان با افزایش تعداد طبقات افززایش خواهد یافت. همچنین در محاسبه هزینه های سرویس و نگهداری آسانسور نیز تعداد توقف های آسانسور در محاسبه قیمت این خدمات در نظر گرفته می شود.

کیفیت قطعات مورد استفاده

در ساخت آسانسورها از قطعات و تجهیزات متنوعی استفاده می شود که هر کدام از قیمت متفاوتی برخوردارند. شرکت های مختلفی اقدام به ساخت و تولید قطعات آسانسور می نمایند و کیفیت ساخت این قطعات در هر شرکت با دیگری تفوت دارد در نتیجه هر برند قیمت متفاوتی برای قطعات ساخت خود ارائه می نماید. استفاده از تجهیزات با کیفیت در ساخت آسانسور موجب افزایش طول عمر آسانسور شده و عملکرد بهتر و ایمینی بالاتری را به ارمغان خواهد آورد. اما قطعات با کیفیت قیمت بالاتری نیز دارند و موجب افزایش قیمت نهایی آسانسور خواهند شد. یکی از این تجهیزات مهم که در قیمت آسانسور نقش اساسی دارد موتور آسانسور می باشد. قیمت موتور آسانسور با توجه به کیفیت و قدرت آن متغیر است و با افزایش آن ها قیمت نیز افزایش خواهد یافت. به طور کلی استفاده از قطعات باکیفیت در ساخت آسانسور یک سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می رود که باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری آسانسور در آینده می شود.

نوع درب آسانسور

درب های به کار رفته در آسانسور می تواند از نوع اتوماتیک و غیر اتوماتیک باشد. قیمت درب های اتوماتیک بیشتر از نوع غیر اتوماتیک می باشد. تفاوت قیمت این درها می تواند در قیمت نهایی آسانسور تفاوت زیادی ایجاد کند. همچنین ممکن است با توجه به نوع درب به کار رفته نیاز به نصب سنسورهای متناسب داشته باشیم که همین امر هزینه ها را افزایش می دهد. هر چه تعداد طبقات یک ساختمان بیشتر باشد این اختلاف قیمت بیشتر مشهود خواهد شد.

سرویس و نگهداری آسانسور

سرویس و نگهداری آسانسور

آسانسورها از قطعات و تجهیزات مختلفی تشکیل یافته اند که در صورت بروز مشکل و خرابی در یکی از این قطعات ممکن است در عملکرد کلی آسانسور اختلال به وجود آید و خطراتی نیز در پی داشته باشد. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی آسانسورها باید به صورت دوره ای و منظم مورد بازدید قرار گیرند تا در صورت خرابی یکی از قطعات نسبت به رفع سریع مشکل اقدام شود. در صورتی که این ایرادات کوچک به موقع رفع نشوند می توانند موجب خرابی سایر قطعات شوند که در این صورت باید هزینه بالایی برای تعمیرات آسانسور پرداخت شود.

خدمات سرویس و نگهداری آسانسور شامل بازدید دوره ای، تعویض قطعات معیوب، انجام تنظیمات لازم، تست و کنترل عملکرد قطعات و خدمات اضطراری در صورت بروز خرابی و حوادث می باشد. معمولا خدمات سرویس و نگهداری آسانسور به صورت قراردی سالیانه میان شرکت آسانسوری و مالک یا مدیر ساختمان منعقد می شود و طبق این قرار داد شرکت ملزم به ارائه خدمات طبق مفاد منعقد در قرارداد می شود. هزینه خدمات سرویس و نگهداری آسانسور به صورت سالیانه از سوی سندیکای آسانسور ارائه می شود و شرکت های دارای مجوز باید مطابق با این نرخنامه اقدام به ارائه خدمات نمایند.

با توجه به مطالب گفته شده در بالا، مشخص است که قیمت آسانسور به شدت متغیر است و بستگی به عوامل فنی ، نصب و نگهداری و استفاده از قطعات با کیفیت دارد. در صورتی که قصد خرید آسانسور دارید پیشنهاد می کنیم قبل از انجام هر کاری اقدام به استعلام قیمت آسانسور از سامانه لیفتر نمایید تا از قیمت ها و خدمات قابل ارائه توسط شرکت های مختلف آگاهی یابید و با اطلاعات کافی نسبت به خرید آسانسور مناسب اقدام نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.